Чорна п’ятниця-2019: до чого готуватися рітейлерам і споживачам
Відділ аналітики інтернет-підприємництва та купівельної спроможності Black-Friday.Global виділив тенденції, які визначать, як пройде Чорна п’ятниця в Україні в 2019 році.
Цей матеріал доступний російською мовою
Дослідження ґрунтувалося на статистичних даних платформи знижок Picodi.com, яка працює з 2010 року та створила портал Black-Friday.Global, призначений «чорноп’ятничним» розпродажам. В опитуванні взяло участь 12 000 чоловік з 55-ти країн світу.
Як повідомляє Black-Friday.Global, «Чорна п’ятниця» в Україні відбудеться 29 листопада. В якомусь сенсі продавець і покупець в цей день міняються місцями: якщо протягом року покупці роблять покупки заради карти постійного клієнта і майбутньої вигоди, то в листопаді саме магазини повинні показати свою лояльність по відношенню до покупців. Її можна виміряти доступністю товару за зниженими цінами і грандіозністю знижок.
Час пік активності покупців в Black Friday доводиться на 12.00. В середньому на одного учасника розпродажів в Україні припадає 3,8 шт купленого товару. Як показало дослідження, українці планують витратити у всесвітній день розпродажів 3139 грн.
Black Friday: тенденції останніх років
«Чорна п’ятниця» за кілька останніх років перетворилася в глобальний марафон знижок, який в Україні починається найчастіше вже в четвер і триває до кінця календарного тижня, а то й місяця. Багато магазинів в пошуку клієнтської уваги і вигоди проводять так званий presale (підготовку до розпродажу) вже з понеділка. Проте, пік трафіку користувачів в більшості країн фіксується в один і той же день.
Дані Google Trends показують, що третина (33,3%) всіх тижневих інтернет-запитів, пов’язаних з Black Friday в Україні, припадає саме на п’ятницю, хоча зацікавленість розпродажем поступово зростає з понеділка; на четвер припадає 24,7% запитів цього тижня, що теж досить високий показник. До суботи активність падає до рівня вівторка. Ця тенденція властива не тільки Україні.
Опитування, проведене Black-Friday.Global в 2018 році, показало, що про існування Чорної п’ятниці поінформовані вже 88% українців. Опитані знають, що розпродаж проводиться восени, однак не всі могли назвати точну дату. Очевидно, саме цим можна пояснити збільшення інтересу до акції вже в жовтні, як показують дані Google Trends.
Внутрішні дані Black-Friday.Global за 2018 рік в Україні показують зростання продажів на 410% в порівнянні зі звичайним днем. І такі цифри зовсім не рідкість: схожі дані зафіксовані в Аргентині і Малайзії. У Польщі відзначається зростання на 979%, у Фінляндії – на 1130%, в Казахстані – більше 1600%, в Австрії – 3000%.
На відміну від США, в інших країнах не прийнято брати вихідний в «Чорну п’ятницю». У різних країнах показники активності онлайн-покупців в цей день нехай незначно, але відрізняються. Багато магазинів роблять розсилки про початок розпродажів вже протягом робочого дня. Так чи інакше, можна говорити про рівномірну активність користувачів в Україні з 09:00 до 21:00, а година пік припадає на полудень – 7,28% денного трафіку (у всякому разі, такі дані зафіксовані в 2018 році).
Середня знижка і очікування покупців
Попередній досвід показуює, що середня знижка по Україні в день розпродажів зовсім незначно зменшилася (з 66% у 2017 році до 64% в 2018). Цікаво, що ці цифри практично збігаються зі знижковими очікуваннями українців в цей день (62%).
Найбільше сподівань на «Чорну п’ятницю» покладають в Білорусі, Греції, Перу і Казахстані. На жаль, в цих країнах жителі чекають знижок, які на 8-10% перевищують можливості місцевих магазинів. Моніторинг ринкової ситуації в Україні, Нігерії, ПАР і на Філіппінах показав, що в цих країнах рітейл може запропонувати несподівано високі знижки, які покупці, швидше за все, не очікують.
Топ-5 товарів Чорної п’ятниці в Україні
38% українців вказують, що вже визначилися з покупкою і знають, що придбають. Статистика останніх років показує, що в Україні в першу п’ятірку входять наступні категорії: одяг, взуття, побутова техніка, електроніка та косметика з парфумерією. Загальносвітова тенденція така, що самими популярними в «Чорну п’ятницю» товарами є одяг і взуття (і взагалі товари fashion-індустрії).
Розпродажі Black Friday онлайн і в магазинах міста
Українці планують брати участь в розпродажах як в інтернет-магазинах, так і в торгових центрах міста, при цьому ті з них, хто не обмежиться одним каналом, готові витратити 3139 гривень. Це приблизно $121. У 2018 році середньостатистичний житель України збирався витратити під час Чорної п’ятниці 2975 грн ($113).
Дані Black-Friday.Global показують, що трохи більше половини покупців з України (53,4%) набагато охочіше здійснюють онлайн-покупки в «Чорну п’ятницю» через телефон, 41,6% через комп’ютер і всього лише 4,9% через планшет .
Black Friday-2018 в Україні
В українських магазинах Black Friday почав з’являтися тільки в 2014 році, і протягом останніх декількох років популярність цього розпродажу динамічно зростає. Як показали результати опитування, 30,09% жителів України візьме участь в «чорноп’ятничних» розпродажах (це на 18,58% більше, ніж роком раніше).
Більшість покупців (68,62%) виявилося досить заповзятливими і вирішило здійснювати покупки і в онлайн і офлайн-режимі. На пошуки вигідних пропозицій в інтернет відправиться 17,65% опитаних, а 13,73% вирішило віддати перевагу традиційним торговельним центрам.
Чорна п’ятниця славиться значними знижками, що досягають 80-90%. І хоча кількість товарів за символічну 1 гривню або зі знижкою 90% сильно обмежена, учасники «чорноп’ятничних» розпродажів можуть розраховувати на дійсно високі знижки.
Згідно зі статистикою про Black Friday 2017 американці, канадці і українці отримують найбільшу вигоду від Чорної п’ятниці. В Україні і Канаді середня знижка в інтернет-магазинах в останню п’ятницю листопада склала 66%, а в Америці цей показник досяг 68%!
З огляду на прогнозовані витрати українців під час Чорної п’ятниці 2018-го, економія могла скласти 5775 гривень.
Трохи більш «скромні» знижки могли отримати жителі Росії (58%), Бразилії (57%) і Туреччини (56%), а середньостатистична знижка для всього світу склала 55%.
У 2018 році 13,73% українців, хто хотів брати участь в розпродажах, збиралися вирушити в торговельні центри, 17,65% вибрали інтернет-магазини, а решта 68,62% шукали знижки як в мережі, так і в офлайні.
Джерело Black-Friday.Global
Читайте також –
Рекордні продажі: як пройшла Чорна п’ятниця для українських рітейлерів