Як вести бізнес у 2022 році: поради співвласника Епіцентр Галини Гереги
Які виклики очікують на Україну, світ і бізнес наступного року? НВ Бізнес поставив це питання власникам та СЕО українських компаній. Першою опубліковано колонку співвласника групи компаній Епіцентр Галини Гереги.
Цей матеріал доступний російською мовою
RAU пропонує ознайомитися з адаптованою версією матеріалу, опублікованого в НВ Бізнес.
У 2021 році рітейлерам довелося працювати в умовах перманентного карантину, нестабільності ринків, порушення ланцюжків постачання та інших складнощів. Проте, за великим рахунком, в Україні не було року, коли можна було легко вести та розвивати бізнес. Тепер просто стало трохи нестабільніше, ніж раніше.
Наш власний універсальний секрет успіху — продовжувати розвиток усупереч кризі та масштабуватися, а все зароблене знову реінвестувати у розвиток. Тому слід шукати не методи виходу із кризи, а можливості для розвитку. Для себе ми виділили цілу низку таких можливостей. Ось деякі з них:
Інтелект
Головний актив будь-якого бізнесу – це люди. Однак у період технологічного прогресу ще важливішим стає інтелект. Він стає ще одним видом стратегічних інвестицій. Зберегти “мізки” (цінних фахівців – прим. ред) – одне з ключових завдань вітчизняного бізнесу. Тому Епіцентр витратив понад 350 млн. грн. на будівництво IQ-офісу — інтелектуального центру, який об’єднав професіоналів у сфері IT, digital та маркетингу. Це інвестиція не в будівлю, а в збереження талантів.
Інвестиції
Багато підприємців під час криз перш за все скорочують інвестиційні програми, намагаючись зберегти власні кошти. Проте це не завжди доцільно. Щоб використати кризу для якісного ривка вперед, треба інвестувати. Найближчими роками група компаній Епіцентр запланувала понад $2 млрд інвестицій у логістику, торгівлю, виробництво, аграрний сектор та технології. Це не надмірний оптимізм, а реалістична стратегія розвитку.
Логістика
У період пандемії, коли зупинялося багато виробництв, постачальникам було неможливо вчасно забезпечити поставки, а споживачі хотіли отримати онлайн-замовлення протягом кількох годин, особливого значення набула ефективність логістики. Власні складські потужності, сучасні системи обробки та зберігання товарів, власний автопарк – все це дозволяє компаніям не лише своєчасно доставляти замовлення клієнту та продавати більше, а й скорочувати свої операційні витрати.
E-commerce
З 2020 року розвиток онлайн-торгівлі у всьому світі значно прискорився. Україна не стала винятком. У результаті карантинних обмежень більшість споживачів переорієнтувалася на онлайн-покупки. Ринки були змушені реагувати, інвестуючи в e-commerce та доставку. Виграли, як завжди, ті, хто запустив власні онлайн-майданчики заздалегідь.
Локальні виробництва
Світовий досвід показує, що локальним виробникам із гнучким підходом до бізнесу було легше переорієнтуватися за умов карантину. Коли в усьому світі валилися ланцюжки постачання, місцеві виробники, які своєчасно зорієнтувалися, посіли місце виробничих гігантів.
Чого точно не можна робити – не діяти, сподіваючись перечекати кризу. Потрібно працювати втричі більше, приділяючи особливу увагу швидкості. Весь світ пришвидшується, і це стане ключовим трендом у найближчі роки. Рішення слід приймати швидше. Будувати швидше. Швидко міняти бізнес-процеси і швидше реагувати на зовнішні виклики. Мобільні короткострокові стратегії замінювати довгостроковими. Бізнес більше не зможе управляти споживачем. Тепер людина визначатиме нову бізнес-реальність.
Джерело: НВ Бизнес
Читайте також –
Впливова п’ятірка: топ-5 найвпливовіших бізнес-леді України з рітейлу