Христина Кармазіна, Банк Власний Рахунок (БВР) від Сільпо: Хочемо стати третьою карткою в гаманці користувача
Керівник “Банк Власний Рахунок” від Сільпо про запуск і розвиток проекту, функціонал нового мобільного банку й амбітні плани на майбутнє.
Чутки про запуск Fozzy Group власного необанка (без фізичних відділень) з’явилися на ринку вже давно. Офіційний старт мобільного додатка “Банк Власний Рахунок” (БВР) відбувся 27 вересня. Працювати новачок фінансового ринку буде на основі ліцензії банку Восток, який теж входить в Fozzy Group Володимира Костельмана. Про це, а також про “болі” клієнтів і мінуси кешбеку в інтерв’ю UBR.ua розповіла керівник проекту БВР (офіційно її посада звучить як “двигун проекту”) Христина Кармазіна, яка до цього керувала напрямком цифрових продуктів ПриватБанку. RAU пропонує познайомитися з головними тезами матеріалу.
Про назву і потребах клієнтів, які буде закривати банк
Так, наша програма лояльності називається “Власний рахунок”, а ми запустили “Банк Власний Рахунок”. Треба розуміти, що у нас є два партнера:
- Банк Восток – ми використовуємо його банківський досвід. Картки випускаються на основі платіжної системи Mastercard;
- Fozzy Group – це велика еко-система, з крутим рітейлом, маркетплейсами, доставкою та іншими сервісами для щоденних потреб.
Ми стоїмо на перетині. Ми – той сервіс, який все це об’єднав. У нас є класна система лояльності, яку споживачі знають і використовують – це основа нашого банкінгу. Все просто: ти розрахувався картою – накопив бали, вони перетворилися в “бонуси”. Раз на місяць пішов їх витратив, купивши щось смачненьке в Сільпо – це основна ідея.
У клієнтів, наприклад, ПриватБанк, Райффайзен, ПУМБ є така “біль” – вони платять додаткову комісію за p2p-переказами, поповнення мобільного рахунку і т.д. У нас це буде безкоштовно.
Ще одну проблему, яку ми вирішуємо – дуже багато людей мають готівку на руках, але вони хочуть використовувати гроші на картці. На всіх касах Сільпо можна поповнити картку “Банку Власний Рахунок” без комісії. Ми даємо простий доступ до грошей – ти швидко поповнюєш, швидко відкриваєш картку, можеш скористатися кредитним лімітом до 100 000 грн.
Зараз ми працюємо над тим, щоб забезпечити швидкі платежі при оплаті в інтернеті. Наприклад, в інтернет-магазині Сільпо можна скористатися Google Pay, Apple Pay або прописати реквізити карти. А ми зробимо так, щоб ви в один дотик платили картою “Власний Рахунок”, ще й бали вам за це нараховувалися. Зробити це ми хочемо і в додатку Сільпо, і Justin (логістичний оператор Fozzy Group), і на маркетплейсі. Це другий етап розвитку продукту, думаю, в січні 2022 ми зможемо це зробити.
Керівник проекту БВР Христина Кармазіна
Про запуск проекту і кількість користувачів
Додаток можна було знайти на Google Play і App Store протягом року, але в останні місяці воно активно допрацьовувалося. Тому офіційним запуском можна вважати 27 вересня цього року. Нових користувачів поки рахувати рано, але у нас вже було до 10 000 активних користувачів, тому що ми в компанії активно комунікували про цей додаток з співробітниками. Були і клієнти, які “пробували на зуб”, чи дамо ми кредитний ліміт, чи ні.
Про зміну додатка за рік
Перш за все ми переробили дизайн. Домашній екран став динамічним. Кожен клієнт може налаштувати його “під себе”: віджети, шаблони, аналітику. Також там класна аналітика, яка показує всі витрати за категоріями.
Ми дуже багато працювали над реєстрацією – це найболючіший процес. Чим простішою ми її зробимо, тим кращою буде конверсія. Спочатку був потрібний тільки фізичний паспорт або ID-карта. Потім ми впровадили відеоідентифікацію – оператор компанії допомагає клієнту. Потім ми впровадили ідентифікацію за допомогою “Дії”. Правда, поки тільки для власників ID-карт.
Зараз ми готуємо третю версію, яка повинна ще більше спростити процес. Рекорд по реєстрації у нас – 5 хвилин. Але були і складні випадки, коли проходило півдня, і потрібно було перезнімати документи.
Про можливі порівняннях з іншими гравцями і потенциональних клієнтів
Нас будуть порівнювати з усіма. Це нормально, коли у споживача є три картки і він ними “жонглює” в залежності від потреб. Наприклад, отримує зарплату на Privat, для кредиту використовує mono, а для занять спортом – Спортбанк. У нас для покупок в Сільпо буде 2% бонусів, для всіх інших – 1%.
У нас плани – стати третьою карткою в гаманці користувача, для транзакцій всюди.
Наші клієнти – всі, хто любить Сільпо. У мобільного додатка Сільпо 1,3 млн активних користувачів. А потенційна база – 6 млн. Перша віха, яку ми плануємо досягти – це 300 000 клієнтів “Банку Власний Рахунок”.
Про плани на найближче майбутнє
Нам потрібно продуктовий рітейл дуже гармонійно “вплести” в банкінг. Як ми це можемо зробити? Наприклад, коли відбувається якийсь збій – ми клієнту даємо не просто бонус, а плюшки з цукром. Тобто – реальну здобу, яку можна піти і купити за промокодом. Якщо хтось не використовує безкоштовні перекази, ми можемо запитати: “А за морозиво будете користуватися?” Або запропонувати хрусткий гречаний багет.
Ми плануємо запустити валютні картки, тому що це зручно. Клієнти з гривневої карти зможуть “перекидати” в різні валюти – будуть євро, долар США і фунт стерлінгів. Можна буде або витрачати ці кошти за кордоном, або просто накопичувати валюту. Валютні карти запустимо в І-му кварталі 2022 року. Ще хочемо платежі за “комуналку” зробити нормальними, з показниками лічильників і т.д.
Про місця, де можна користуватись “Банк Власний Рахунок”
У нас на початку вересня вже були персональні пропозиції, що пропонують в рази більше бонусів за покупку госптоварів (х5). Або на придбання одягу (х7). А може бути і х10 – тобто в десять разів більше бонусів. Додаткові бонуси були і будуть в нашій мережі мобільних аксесуарів ringoo. А в наших ресторанах будуть не бонуси, а, можливо, плюс один рол суші або плюс один бургер до замовлення.
Про програму Silpo
Воно буде розвиватися. З нього бесшовно можна перейти на “Банк Власний Рахунок”. Погодьтеся, не дуже зручно в банківському мобільному додатку отримувати повідомлення про акції, наприклад, на кефір. Тому обидва додатки будуть існувати і розвиватися паралельно.
Читайте також –