
Король пиріжків: як сімейний бізнес Fornetti перетворився на міжнародну франшизу


Помилки є частиною організаційного зростання, якщо вони не є фатальними. Тому головне – робити правильні висновки.
На конференції для представників e-commerce Promodo Partners 2019 керівник і співвласник найуспішнішого проекту в сфері електронної комерції Aukro.cz Вацлав Ліска розповів про те, як компанії вдалося повернути до зростання падаючий бізнес. RAU вибрала найцікавіше з розповіді підприємця.
Чеський Aukro.cz був запущений як маркетплейс групою компаній Allegro в серпні 2003 року після успіху аналогічного бізнесу в Польщі: група захопила більше половини ринку інтернет-торгівлі. Спочатку бізнес в Чехії швидко ріс і розвивався, і через кілька років зайняв лідируючі позиції на ринку. У тому числі завдяки фінансовим можливостям материнської структури.
Однак після бурхливого зростання настав період спаду. У тому числі через величезну конкуренцію. Наприклад, зараз в Чехії налічується близько 40 000 інтернет-магазинів на 10 млн населення (найвища частка на душу населення в Європі). Це не означає, що хтось працював краще нас. Просто люди купували у різних продавців.
В цілому щорічне зростання ринку e-commerce Чехії сягає 30% при цьому грошовий оборот електронної торгівлі досяг $6 млрд.
Складнощі компанія відчувала в 2011-16 роках. В цей час група Allegro контролювалася південноафриканським медіахолдингом Naspers. У Aukro часто міняли стратегію, думаючи вийти на новий рівень, але через високу конкуренцію на цьому ринку нічого не спрацьовувало як слід.
Бачачи, що бізнес йде на спад, керівництво спробувало відповісти на три питання:
Відповіді на ці питання вдалося знайти у 2016 році:
Актив був куплений в грудні 2016 року, а запуск нової платформи відбувся в серпні 2017 року.
Але бізнес ріс все одно дуже повільно. Знадобився ще рік пошуків. Після переходу на нову платформу сталася втрата органічного трафіку і тільки з вересня почалося зростання. Цьому сприяла переорієнтація на трансформацію зі звичайного торговця в технологічну компанію, де застосовуються сучасні технології оптимізації пошуку і видачі і так далі.
В ході своїх бізнес-досліджень зробили чотири головні висновки:
Через величезну конкуренцію на внутрішньому ринку чеська електронна комерція стала однією з передових у світі. Можливості персоналізації і сегментації клієнтів, робота з даними та інші нові технології дозволяють виходити на ринки інших країн. Як очікується, чеський ринок електронної комерції буде продовжувати рости, і гравці сегмента будуть впроваджувати інновації ще активніше, прагнучи залучити якомога більше клієнтів.
Тому не можна виключати, що Aukro знову повернеться в Україну. Нагадаємо, Aukrо.ua припинив роботу в Україні з 1 жовтня 2016 року. Всі підприємці, які працювали на цьому інтернет-майданчику, були переведені на інші торговельні майданчики групи компаній EVO.
Читайте також –
Чого хоче споживач. Топ-5 світових купівельних трендів 2019 року