Власник Aukro в Чехії: Чому маркетплейс став інтернет-аукціоном

Власник Aukro в Чехії: Чому маркетплейс став інтернет-аукціоном

27.05.2019 08:10
  647
Костянтин Симоненко

Помилки є частиною організаційного зростання, якщо вони не є фатальними. Тому головне – робити правильні висновки.

Read in English
Цей матеріал також доступний російською мовою

На конференції для представників e-commerce Promodo Partners 2019 керівник і співвласник найуспішнішого проекту в сфері електронної комерції Aukro.cz Вацлав Ліска розповів про те, як компанії вдалося повернути до зростання падаючий бізнес. RAU вибрала найцікавіше з розповіді підприємця.

Історія створення

Чеський Aukro.cz був запущений як маркетплейс групою компаній Allegro в серпні 2003 року після успіху аналогічного бізнесу в Польщі: група захопила більше половини ринку інтернет-торгівлі. Спочатку бізнес в Чехії швидко ріс і розвивався, і через кілька років зайняв лідируючі позиції на ринку. У тому числі завдяки фінансовим можливостям материнської структури.

Однак після бурхливого зростання настав період спаду. У тому числі через величезну конкуренцію. Наприклад, зараз в Чехії налічується близько 40 000 інтернет-магазинів на 10 млн населення (найвища частка на душу населення в Європі). Це не означає, що хтось працював краще нас. Просто люди купували у різних продавців.

В цілому щорічне зростання ринку e-commerce Чехії сягає 30% при цьому грошовий оборот електронної торгівлі досяг $6 млрд.

Важкі часи

Складнощі компанія відчувала в 2011-16 роках. В цей час група Allegro контролювалася південноафриканським медіахолдингом Naspers. У Aukro часто міняли стратегію, думаючи вийти на новий рівень, але через високу конкуренцію на цьому ринку нічого не спрацьовувало як слід.

Бачачи, що бізнес йде на спад, керівництво спробувало відповісти на три питання:

  1. Це спад в усьому світі або тільки у нашій компанії?
  2. Як вирішити питання розробки нових інтернет-рішень при тому, що у компанії не було своїх штатних розробників?
  3. Яка форма інтернет-торгівлі буде унікальною для чеського ринку e-commerce?

Відповіді на ці питання вдалося знайти у 2016 році:

  • По-перше, вирішено було перейти на модель інтернет-аукціонів, що дозволило компанії виділитися серед інших гравців ринку. Так як саме на аукціонах найчастіше продаються унікальні або особливі товари. Як показало вивчення поведінки споживачів, люди шукали в інтернеті, перш за все, щось особливе, чого немає у інших;
  • По-друге, вдалося знайти інвесторів, які викупили чеську компанію у Naspers;
  • По-третє, найняли власних розробників, щоб ті написали нову інтернет-платформу.

Актив був куплений в грудні 2016 року, а запуск нової платформи відбувся в серпні 2017 року.

Але бізнес ріс все одно дуже повільно. Знадобився ще рік пошуків. Після переходу на нову платформу сталася втрата органічного трафіку і тільки з вересня почалося зростання. Цьому сприяла переорієнтація на трансформацію зі звичайного торговця в технологічну компанію, де застосовуються сучасні технології оптимізації пошуку і видачі і так далі.

Попередження про помилки

В ході своїх бізнес-досліджень зробили чотири головні висновки:

  1. Не віддавайте розробку платформи на аутсорс;
  2. Не встановлюйте дуже жорсткі часові рамки реалізації проекту;
  3. Не використовуйте нові технології, які прогресивні, але ще не до кінця зрозумілі і доопрацьовані (як сталося з Aukro при розробці зовнішнього інтерфейсу);
  4. Не варто очікувати від нового проекту дуже багато – результати змін можуть виявитися набагато меншими.

Замість післямови

Через величезну конкуренцію на внутрішньому ринку чеська електронна комерція стала однією з передових у світі. Можливості персоналізації і сегментації клієнтів, робота з даними та інші нові технології дозволяють виходити на ринки інших країн. Як очікується, чеський ринок електронної комерції буде продовжувати рости, і гравці сегмента будуть впроваджувати інновації ще активніше, прагнучи залучити якомога більше клієнтів.

Тому не можна виключати, що Aukro знову повернеться в Україну. Нагадаємо, Aukrо.ua припинив роботу в Україні з 1 жовтня 2016 року. Всі підприємці, які працювали на цьому інтернет-майданчику, були переведені на інші торговельні майданчики групи компаній EVO.

Читайте також –

Чого хоче споживач. Топ-5 світових купівельних трендів 2019 року


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  37
Усі новини ринку