Артем Безкоровайний, THRASH! ТРАШ!: Відкрили «Маркет 24/7», скоро запустимо новий формат магазину та впровадимо мобільний додаток

Артем Безкоровайний, THRASH! ТРАШ!: Відкрили «Маркет 24/7», скоро запустимо новий формат магазину та впровадимо мобільний додаток

03.10.2024 09:00
  2547
Іван Зайцев

СЕО мережі маркетів супер THRASH! ТРАШ! про підсумки восьмого року роботи компанії, нові формати магазинів, готовність до можливих блекаутів і плани на найближчі роки.

У 2016 році Fozzy Group представила на ринку ритейлу України нову мережу маркетів супер THRASH! ТРАШ! За цей час компанії вдалося закріпитися на ринку й активно розвивати мережу по всій Україні, впроваджуючи нові формати, завойовуючи прихильність покупців, встановлюючи нові стандарти обслуговування гостей для всієї галузі, дивуючи нестандартними рішеннями. Директор мережі THRASH! ТРАШ! Артем Безкоровайний розповів, яких успіхів досягли за час існування компанії, чим саме ритейлер відрізняється від конкурентів, та як намагається повністю виправдати очікування та сподівання гостей магазинів.

– Як для вас проходить 2024 рік, які головні здобутки?

– Цей рік став роком розвитку, ми ще більше зосереджені на потребах наших гостей. Він дуже динамічний, перші півроку принесли дуже багато позитивних змін. Зокрема, відкрили 24 нових маркети, а декілька існуючих оновили. Ці зміни були позитивно сприйняті нашими гостями. Продовжуємо далі розширювати географічне покриття, маємо плани відкрити до кінця року близько 20 маркетів. Навесні за три тижня відкрили 17 маркетів, готувалися до цього, щоб працювали злагоджено всі підрозділи: логістика, операційне керування, маркетинг, комерція, розвиток. Тепер ми готові до будь-яких викликів.

– Яке зараз ваше географічне охоплення?

– Наразі ми присутні у 61-му місті по всій Україні – працюємо у 16-ти областях. В цьому році відкрили перший маркет у Вінницькій області у селище Агрономічне.

– На що у цьому році зробили головний акцент у роботі мережі?

– «Атмосфера» і «Сервіс» – головні вектори на 2024 рік. Оптимізували простір, щоб і торговельна зала залишилася зручною для гостей, і ми змогли додати нові сервіси у маркетах. Наприклад, розмістити поштомати, водомати, аптеки, зоокуточки.

Зробили оновлення нашої кава-зони. Розробили концепцію окремого острова, винесли його за територію зони покупок, закупили кавомашини Franke, зараз тестуємо нового постачальника кави.

Хоч ми і доволі молода мережа, але щороку ми покращуємо наші магазини візуально, цього року оновили близько десяти магазинів. Хочемо, щоб всі наші маркети були однакого сучасні для гостей і поєднували всі «хочу» гостя.

Багато уваги приділяємо інклюзивності. В магазинах зробили розширені проходи для людей у кріслі колісному та батьків з візочками, на вході облаштували пандуси для зручності потрапляння для маркету.

– Розкажіть про нові формати магазинів THRASH! ТРАШ!

– Хочемо впровадити новий формат маркета зі скороченим класичним асортиментом і розширеною зоною фуд-корту: 200 кв. м необхідних продуктів, піци, випічки, готових страв, кави та коктейлів. Це буде місце зустрічі для гостей, де вони зможуть смачно поїсти та провести час разом.

Ми багато вкладаємо не тільки в наповнення, а і в дизайн – наш маркет буде стильним, лаконічним місцем, де кожен знайде собі сервіс по душі. Плануємо відкрити перший пілотний проєкт в Бучі вже в листопаді цього року.
Ми віримо, що даний формат знайде своїх шанувальників!

– А що саме ви розумієте під «оптимізацією асортименту» для нового формату?

– У нас класичний асортимент, з яким ми працювали і працюємо. Ми його вдосконалюємо та змінюємо. Наразі люди все більше віддають перевагу готовій їжі, тому ми плануємо в цьому сегменті запускати продукцію власних торгових марок. Вони вже у розробці, тестуємо їх у пілотних магазинах, а приблизно на початку 2025-го виведемо їх на полиці наших маркетів.

Також пропонуємо нашим гостям товари нових українських виробників, і будуть новинки власного імпорту, яких не знайдеш в інших мережах. Запускаємо і зовсім нову ВТМ, виключно для нашої мережі – це готові продукти під ТМ «ЇжТРАШ». Більше року розробляли асортимент, технологічні карти, відлагоджували процеси, зараз реалізуємо пілотний проєкт.

– Що саме будете пропонувати під цією ВТМ?

– Смачну готову їжу за помірними цінами. Помітна тенденція, що люди активніше купують готову їжу, щоб, по-перше, не залежати від періодичних вимкнень електрики, і, по-друге, зекономити час для спілкування з найріднішими. Якщо спочатку розглядали більше сендвічі та смаколики, то зараз включаємо в асортимент і перші страви, і салати, млинці, сирники і так далі. Ця ніша активно зростає, і в перспективі може зайняти до 3% товарообігу мережі.

– Як ви готуєтеся до можливих блекаутів?

– У нас більшість магазинів обладнана генераторами, у деяких встановлені акумулятори та інвертори. Найближчим часом всі магазини мережі будуть обладнані великими генераторами. Проте, ми намагаємось йти в ногу з часом і плануємо проєкт із сонячними батареями вже наступного року.

– Переважна більшість магазинів вашої мережі працюють біля житлових будинків. Як справляєтеся із ситуацією, коли тривалі відключення в ночі, від тоді генератори не запустиш, а зберігати продукти свіжими потрібно?

– Активно використовуємо енергозберігаючі технології, у разі тривалих відключень співробітники переносять товари, які швидко псуються, до морозильних камер. Також ми придбали спеціальні холодозберігаючі шторки на холодильники, які не випускають холод. 95% маркетів повністю забезпечені обладнанням (закритими регалами), яке допоможе зберегти продукти під час блекаутів. Також при відключеннях ми додатково кладемо холодозберігаючі елементи в усе холодильне устаткування.

– Ви згадали, що постійно пропонуєте гостям нові акції. За вашим досвідом, які акції зараз найбільш затребувані покупцями?

– Ціна залишається ключовим фактором для багатьох споживачів. Але важливо враховувати, що кожен має свої пріоритети та очікування. Наші гості не тільки дивляться саме на ціну, але й оцінюють співвідношення ціни та якості. Тож ми намагаємося пропонувати найнижчі ціни на відомі та популярні у наших гостей бренди, дозволяючи купляти ті марки, до яких він звик, без зайвих витрат.

Окрім стандартних – постійних та тижневих акцій – запустили проєкт КомбоТраш! Він полягає у тому, що у разі придбання міксу акційних товарів з певних категорій – наприклад, напої та солодкі напої, солодощі, снеки – покупець отримає додаткову знижку 15%.

– А в цілому, за вашою аналітикою, як змінилися пріоритети споживачів по цінових категоріях? Чи є міграція в більш дешевші сегменти?

– Поки ми не бачимо такої глобальної тенденції: люди купують різні категорії товарів, їм цікаві акційні пропозиції, але в акціях вони обирають як дорогий сегмент, так і дешевий. Тобто споживчий кошик принципово не міняється, змінюється лише середній чек в сторону збільшення.

– Наскільки збільшився середній чек у І півріччі 2024-го у порівнянні з І півріччям 2023-го?

– В середньому приблизно на 6%, тобто орієнтовно на рівень інфляції.

– Кількість чеків зростає?

– Так, звісно. Товарообіг у нас виріс на 33%, і за ці півроку у нас додалося 26% гостей.

– Це по всій мережі в цілому, чи по магазинах у порівнянні рік до року?

– Це по всій. Якщо ми говоримо про LFL, то він складає біля 16%. Трафік виріс на 10%, середній чек – на 6%.

– Деякий час тому ви анонсували проєкт «Маркет 24/7». Що він собою являє?

– Ми постійно слідкуємо за побажаннями наших гостей. Оскільки наші магазини знаходяться біля дому, було побажання продовжити час роботи. Тому вирішили зробити пілотний проєкт: на вулиці Героїв Небесної Сотні у Софіївській Борщагівці на Київщині відкрили магазин з цілодобовим доступом для постійних покупців. Гість звертається до керуючого магазину, заповнює анкету, і йому надається постійний доступ до маркету. Тобто навіть тоді, коли маркет офіційно не працює, він може за допомогою Face ID зайти до нього, обрати товари і розрахуватися на касі самообслуговування.

Цей проєкт працює вже більше місяця, результати дуже позитивні, тому ми вирішили масштабувати його на ще декілька маркетів і вже запустили наступний «ТРАШ в будь-який час» в Одесі на Фонтанці.

– Тобто це такий своєрідний Amazon Gо по-українські?

– Так, ідея схожа.

– Скільки людей вже скористалася такою незвичною для наших співгромадян пропозицією?

– На початку ми запропонували цю послугу 28 гостям, але за останній місяць кількість користувачів дуже швидко зростає, то зараз ми вже рахуємо, що їх більше 100.

– А що саме купляють гості «Маркету 24/7»?

– Покупки дуже різні. Хтось бере ковбасу, хтось – хліб або каву, хтось – напої. Поки чіткої тенденції ми не спостерігаємо.

– Як ви зараз будуєте комунікацію з гостями, залучаєте нових клієнтів?

– Найефективнішими є мікс цифрових та традиційних підходів. Дуже важлива персоналізація спілкування. Оскільки ми працюємо в форматі «магазин біля дому», обрали шлях побудови комунікацій через місцеві канали, орієнтацію на тісну спільноту локальних мешканців. Кожен маркет у нас має свій viber-канал, де публікуються новини про акції, нові пропозиції, оновлення асортименту тощо. Таким чином керуючий магазином може спілкуватися з кожним гостем, й отримувати чи не миттєвий зворотній зв’язок. Додаткові сервіси, доступні у каналі: замовлення піци, уточнення щодо наявності товару і так далі.

– Хто ваша цільова аудиторія: молодь чи люди більш зрілого віку?

– Тут у нас немає чіткого зрізу, все залежить від кожного конкретного магазину. Є маркети, які розташовані у спальних районах, є – «на трафіку», є в невеличких селищах, де THRASH! ТРАШ! часто виявляється єдиним магазином системного продуктового ритейлу. Відповідно, в залежності від цього і формується аудиторія того чи іншого маркету. Бачимо тенденцію, що більше стає молоді, але це не про вік, а про споживчій кошик, коли люди дозволяють собі непритаманні їх віку покупки, іноді навіть дещо провокаційні.

– До програми «Національний кешбек» будете приєднуватися?

– Так, як і всі інші мережі Fozzy Group. Зараз йде тестування системи, вирішуємо технічні питання та відлагоджуємо процеси.

– Розкажіть про соціальні проєкти мережі.

– Ми приділяємо велику увагу соціальним ініціативам. З найяскравіших: провели толоку у місті Славутич, привели до ладу місцевий пляж, зону відпочинку та спортивний майданчик. Оскільки отримали дуже багато схвальних відгуків, на наступний рік запланували багато таких акцій по всій країні.

На національному рівні співпрацюємо з фондом «Діти героїв», і плануємо великий збір грошей для дітей, чиї батьки загинули на війні. Також до нас звертаються на місцевому рівні, але це точкові проєкти.

– Які плани на наступний рік, що ставите собі за мету, яких результатів хочете досягти?

– Планів багато, тому розповім тезисно. Плануємо запуск мобільного додатку, активно працюємо над програмою лояльності. Запустимо ВТМ смачної та здорової їжи. Звісно ж, відкриття нових маркетів – плануємо багато відкриттів. Також сподіваємося відкрити власне виробництво – м’ясний та кулінарний цех, що дозволить нам бути максимально мобільними й автономними. Як вже казав, відкриємо у Бучі новий формат з розширеною зоною фуд-корту й надалі його масштабуватимемо.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  14
Усі новини ринку