
Фінансова директорка Eva Лілія Воленко визнана однією з найкращих CFO України


На початку 2019 року інтернет-гігант запустив проект Amazon Moments, а вже через пару місяців компанія Disney повідомила, що доходи від мобільної гри, яку просуває за допомогою цієї програми лояльності, виросли в сім разів.
Цей матеріал доступний російською
На початку 2019 року більш ніж в 100 країнах світу була запущена незвичайна програма лояльності Amazon Moments (Моменти Amazon). Фактично вона реалізується в чотири етапи:
По суті, сервіс Amazon Moments являє собою нову автоматизовану програму лояльності з дуже високим рівнем персоналізації. Так, кожен роздрібний продавець може самостійно взаємодіяти з покупцями – Amazon в даному випадку виступає в якості посередника і платформи.
До сервісу Amazon Moments вже підключилися десятки найбільших рітейлерів, брендів і сервісів, таких як Disney, Washington Post, TikTok, Bell Canada, Sony Crackle та ін.
Деякі компанії вже встигли відзвітувати про успіхи інтеграції. Так, Disney заявив, що дохід компанії від мобільної гри Disney Heroes Battle Mode збільшився майже в сім разів. Завдання перед гравцями стояло нескладне – досягти 15 рівня в грі, за що вони отримували $5 у вигляді кредитів в інтернет-магазині Amazon.
Однак Amazon Moments поки що не головна програма лояльності Amazon. Так що можна очікувати, що найближчим часом компанія спробує об’єднати свою класичну програму лояльності Amazon Prime з новим сервісом.
Підписка на Amazon Prime дає клієнтам безкоштовну доставку за два дні будь-яких товарів (в ряді міст прямо в день оформлення замовлення) замість стандартних 4-6 робочих днів. Amazon Prime пропонує клієнту в США на вибір місячну і річну передплату – за $ 12,99 і $ 119 відповідно.
Згідно з останніми підрахунками компанії, на Amazon Prime підписано понад 101 млн користувачів, 80 млн з яких – американці. На другому місці жителі Великобританії (8 млн клієнтів).
Для порівняння: у Netflix – головного конкурента Amazon в сфері платних підписок на ексклюзивний контент – на кінець 2018 року налічувалося 130 млн передплатників.
У вересні 2018 року фінансовий конгломерат Citigroup представив свій прогноз, згідно з яким число передплатників Amazon Prime у США в найближче десятиліття (до 2029 року) збільшиться більш ніж удвічі – до 275 млн осіб. Таким чином, близько 90% американських сімей будуть активними учасниками програми лояльності Amazon.
Влітку учасники програми лояльності Amazon відзначають Prime Day (День Prime). У цей день онлайн-магазин продає усі товари Amazon з великими знижками, які досягають 90%.
У 2018 році Prime Day, який пройшов 16 липня, став наймасштабнішим для компанії: всього за день було продано більше 100 млн товарів. Prime Day 2018 приніс Amazon понад $4 млрд прибутку – більше ніж в Чорну п’ятницю, традиційне для США свято знижок.
Найпопулярнішими позиціями стали універсальний смарт-пульт для телевізорів Fire TV Stick, розумна акустична система Echo Show, мультиварка Instant Pot і система фільтрації води LifeStraw.
У день знижок число учасників програми лояльності зросло на 90% – майже до 200 млн осіб.
Безкоштовні книжки
Кожен учасник програми лояльності, що володіє електронною книгою Kindle E-Reader від Amazon або викачав однойменний додаток на смартфон, може підключитися до програми Prime Reading First Reads. Вона дає можливість безкоштовно щомісяця завантажувати одну книгу. Програма пропонує на вибір шість книг, перелік яких щомісяця оновлюється.
Amazon Prime дозволяє безкоштовно в режимі онлайн читати популярні журнали і газети: Esquire, Popular Mechanics, Vogue та ін. Крім того, учасники програми можуть підключитися до програми Audible, яка відкриває доступ до величезного сховища аудіокниг і підкастів.
Крім того, в книжкових офлайн-магазинах Amazon Books, кількість яких до кінця 2018 року досягла 17, передплатники Amazon Prime можуть купувати книги за ціною інтернет-магазину. Наприклад, якщо в офлайн-магазині книга коштує, скажімо $35, то учасники програми лояльності можуть купити її за інтернет-ціною за $21,42.
Щоб дати можливість всім покупцям брати участь у програмі лояльності, Amazon пропонує пільгове членство кожному, хто в тому або іншому вигляді отримує соціальну допомогу. Так, якщо у клієнта є дебетова карта, куди перераховуються суми державні допомоги, він може замість стандартних $12,99 платити щомісяця лише $5,99 .
Також в програмі лояльності Amazon працює система Prime Student, яка пропонує школярам і студентам знижку 50% на участь у програмі. Ще одна перевага Prime Student – великі знижки на шкільні підручники.
Очевидно, що програми лояльності – важливий інструмент управління продажами і роботи з базою покупців, яким компанія Amazon вміло користується. Успішний старт Amazon Moments дозволяє сподіватися, що програма отримає подальший розвиток.
Джерело Retail.ru
Читайте також –
Як Amazon змусила IKEA змінити бізнес модель і стати сильніше