Олександр Черницький: В цьому році плануємо відкрити Blockbuster Mall, в наступному – Ocean Mall

Олександр Черницький: В цьому році плануємо відкрити Blockbuster Mall, в наступному – Ocean Mall

04.04.2018 08:15
  2414
Іван Зайцев

Голова правління групи Mandarin Plaza, що управляє ТРЦ Lavina Mall, Blockbuster Mall, Ocean Mall і рядом інших проектів, Олександр Черницький про відкриття нових об’єктів, залучення відвідувачів в ТРЦ і головні тенденції на ринку.

Група Mandarin Plaza – один з найбільших девелоперів торгової нерухомості на столичному ринку. В її орбіту, крім іншого, входять ТЦ Mandarin на Бессарабці та найбільший торговий центр країни Lavina Mall. Крім того, на стадії будівництва знаходяться ще два великих об’єкта – Ocean Mall на Либідській площі та Blockbuster Mall на проспекті Степана Бандери. У минулому році група повідомила про початок проектних робіт ще по ряду проектів: ТРЦ Південний на місці Льодового стадіону на проспекті Глушкова, ТРЦ Вирлиця біля однойменної станції метро й озера на Лівому березі Дніпра, ТРЦ Лісовий на Броварському проспекті біля кінцевої станції метрополітену. Після реалізації цих проектів портфель компанії буде перевищувати мільйон квадратних метрів, що дозволить їй стати найбільшим девелопером торговельної нерухомості в Україні. В інтерв’ю RAU голова правління групи Mandarin Plaza Олександр Черницький розповів про хід реалізації проектів, підбір орендарів, перспективи столичного ринку ТРЦ і подальші плани розвитку компанії.

– На якому етапі зараз перебувають ваші ключові проекти – Ocean Mall, Blockbuster Mall? Коли плануєте їх відкрити?

– На завершальній стадії будівництва. У цьому році відкриється перша фаза Blockbuster Mall, друга – в 2019 році. Будівництво Ocean Mall ведеться в три зміни і розраховуємо його ввести в експлуатацію на початку наступного року.

Чим більше – тим краще!

– Що можете розповісти про інші проекти?

– З цікавих і перспективних проектів, над якими працюємо: Льодовий стадіон або ТРЦ Південний біля метро Іподром, ще один проект в самому центрі міста, та один – на Лівому березі. Ці проекти опрацьовуємо та незабаром презентуємо. Є ще один, яким займаємося повним ходом – біля метро Лісова.

У цих проектах все документи вже оформлені. У нас прийнято паралельне проектування, коли ми одночасно робимо і проектуємо, і дещо змінюємо на ходу, коригуємо.

– Коли вони почнуть роботу?

– Говорити про терміни відкриття цих проектів ще занадто рано. Але ми точно знаємо, що місту це потрібно. На нашу думку, професійних площ в Києві як і раніше недостатньо. І якщо вони з’являться, то у рітейлерів буде можливість переїхати в зручні для покупця та продавця ТРЦ, а це піде тільки на користь столиці, і розчистить місця хаотичної торгівлі, в тому числі МАФи, які спотворюють місто. Ми в цьому бачимо тільки позитив для міста, адже це оновлення інфраструктури, нові паркінги.

– Джерела фінансування цих проектів – ваш оборотний капітал або залучаєте позикове фінансування?

– Це і оборотний капітал, і позикові кошти від професійних фінансових організацій.

– Немає побоювань, що всі ці торгові центри буде складно заповнити? Та ж Lavina насилу заповнювалася орендарями …

– Дивлячись як сприймати. Якщо люди звикли, що все повинно бути заповнене за пару місяців, то можна сказати, що з працею.

Але якщо подивитися в макромасштабі, і зрозуміти: пройшов лише рік і ТРЦ практично повністю заповнений – то результат дуже хороший.

Так, там є мінімальна вакантність, але вона повністю під контролем, тому що ми не хочемо заповнювати об’єкт ким-попало. У будь-якому випадку вже сформований wait-list компаній, охочих зайти в Lavina Mall.

– Нові бренди в ТРЦ залучати збираєтеся?

– Ми не «сидимо і куримо бамбук», чекаючи, коли до нас прийдуть орендарі. Вже є певні напрацювання, і стався прорив в переговорах по абсолютно новим для країни брендам і компаніям, вже готовим заходити в Україну.

– Які саме?

– Я їх зараз назвати не можу. Але є загальновідомі компанії, які виходять, – Koton, De Facto. З’явилися і європейські бренди, і, що приємно, – азіатські. Не можу поки назвати марку, але вона вселяє великий оптимізм.

Нещодавно я був на виставці в Лондоні. Там спілкувався з представниками багатьох брендів, яких в Україні поки немає. І ми ведемо діалог з новим нашим проектом. Адже зроблено дійсно багато і деякі наші проекти, не мають аналогів в Європі. Так, в Азії подібні центри є. Але у наших сусідів ні в ближньому, ні в далекому зарубіжжі – немає. Особливо по наповненню розважальної зони, як в Lavina Mall.

Час розважатись

– В Ocean Mall і Blockbuster Mall розважальним зонам будете приділяти таку ж увагу?

– Так. Але вони будуть трохи відрізнятися в плані тематичного спрямування. В одному з проектів буде більше уваги приділено всім digital-технологіям, і там більше буде доданої та віртуальної реальності, а також інших інновацій. Це дуже цікаво і за цим майбутнє – я вірю, що буде йти поєднання механічних атракціонів з цифровими. Що стосується нових цифрових технологій, то там не те що безмежні можливості, а дійсно унікальні речі.

– Який відсоток площ намір відводити під розваги в цих ТРЦ? У Lavina Mall це 20 000 кв. м GLA.

– Ми не вираховуємо, що для цих цілей ми віддамо, наприклад, 30% площі. Рішення приймаємо ситуативно. Думаю, що в цих ТРЦ у нас буде не централізована зона розваг, а будуть в різних місцях розміщені різні атракціони. Таким чином зможемо розраховувати на високий трафік відвідувачів у всьому ТРЦ, а не тільки біля зони розваг.

– А по фуд-кортам що можете сказати? У Lavina з переїздом фуд-корта було дуже багато питань, не всім оператором це сподобалося …

– Ну в Лавіні так вийшло в зв’язку з появою потужного орендаря, якого всі давним-давно чекали і нам довелося перенести частину операторів.

Але спілкуючись з орендарями фуд-корти, які спочатку сприйняли перенесення в багнети, можу сказати, що зараз вони вже задоволені.

У вихідні дні, а також вечорами, там навіть є проблеми з тим, щоб знайти вільні місця. Зараз ми обговорюємо розширення фуд-корту. Звичайно, всі подібні нюанси враховані на фуд-кортах ТРЦ, що спороджуються.

– Чим закінчилася історія, коли частина орендарів не бачила перспектив виходу на обіцяні товарообіги?

– Не знаю, хто на що розраховував, у всіх були різні прогнози. Давайте спочатку щодо хороших новин: є магазини всесвітньо відомих брендів, які стали чемпіонами Європи своєї мережі по виторгу саме в Lavina. Два міжнародних бренду самі зізналися, що їх магазини три місяці поспіль були самими прибутковими в Європі. Кінотеатр Мультиплекс – рекордсмен України. Рекорд у Ашана, який стоїть поруч з нами, і рекорд у Сільпо, який стоїть у нас. Про Галактиці я навіть говорити не буду, тому що її немає з чим порівнювати.

Безумовно, я розумію людей, засмучених тим, що все відбувається не з тією швидкістю, як хотілося б. Але ми зараз живемо в такому часі і таких обставин, що всі прогнози є досить спірними.

Десь є якісь приховані нюанси, які ніяк не можна було врахувати в плануванні. Маленьким компаніям складно себе бюджетувати: вони не зовсім розуміють, що і як буде відбуватися.

Lavina Mall за своїми показниками здається торговим центром тільки вихідного дня, і з цим важко сперечатися: потоки сильно збільшуються до вихідних. Але показники вихідних у нас приголомшливі, що вселяють оптимізм і надію. Вже є не просто задоволені, а абсолютно успішні проекти всередині, які констатують, що вони пройшли складний шлях і дочекалися хороших часів.

Вільне місце

– У вас немає побоювань щодо перенасичення ринку? Ви обіцяєте відкрити два ТРЦ, Іммошан – два, плюс River Mall і Retroville, знову з’явилися чутки щодо ТРЦ Республіка…

– По Республіці висока стройготовность була, ще коли ми тільки почали будувати Lavina. Льодовий стадіон там недалеко, але я не знаю, хто швидше відкриється. З приводу Rive Gauche, River Mall, Retroville – не беруся коментувати кожен проект окремо. Не все порівнюється. Будемо змагатися. У конкурентному середовищі цікавіше працювати.

– Але велика кількість вільних площ – менші орендні ставки, більші терміни окупності…

– Подивимося. Та інформація, яка у мене є від різних рітейлерів: вони не будуть просто так мультиплікувати магазини і відкривати торгові точки «де дешевше». Це час давно минув. Прийшла пора вибору за іншими критеріями. Мені здається, що це в більшій мірі питання професійного відношення до роботи.

– В інші міста не плануєте виходити? У Дніпрі та Харкові також є дефіцит торгових площ.

– Дефіцит, безумовно, є. І є великий потенціал, і перспективи у цих міст. Але ми поки сфокусовані лише на Києві. Ми поставили собі таку планку, що на пару років справ у нас сила-силенна.

Читайте також –

Спецпроект: Аналіз торгівельної нерухомості в регіонах України


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Наталія Москалець, ДРЦ Ухтишка: Як зберегти бізнес у прифронтовій зоні та створити умови для його подальшого зростання та розвитку

Наталія Москалець, ДРЦ Ухтишка: Як зберегти бізнес у прифронтовій зоні та створити умови для його подальшого зростання та розвитку

Ухтишка – це дитячо-розважальні центри у форматі «біля дому». Наразі працює два ДРЦ у Павлограді в ТРЦ та ще чотири...
time icon  
  124
Усі новини ринку