Чого хочуть споживачі: 5 головних тенденцій в другій рік пандемії

Чого хочуть споживачі: 5 головних тенденцій в другій рік пандемії

26.03.2021 09:30
  1931
Дарія Осіїк

Які нові особливості у поведінці споживачів збережуться в цьому році.

Читати російською

Пандемія сильно вплинула на суспільні, економічні та технологічні процеси. Деякі тенденції минулого року були короткостроковими, але самоізоляція і соціальне дистанціювання прискорили багато процесів. Ці зміни залишаться з нами надовго. Щоб досягти успіху в 2021 році і після нього, маркетологам необхідно швидко реагувати на зміни попиту, пропонувати товари етичних виробників і враховувати, що багато хто відвідує інтернет-магазини заради розваги, а не для покупок. При цьому тепер споживачі чекають від всіх компаній такої організації доставки та підтримки, яка раніше була тільки у найвідоміших брендів. Портал Think with Google проаналізував тисячі пошукових трендів, пов’язаних з роздрібною торгівлею, для 23 ринків регіону EMEA. Інструмент Google Trends допоміг виявити п’ять основних тенденцій, які актуальні в 2021 році. RAU пропонує ознайомитись з основними з них.

Споживачі відвідують інтернет-магазини заради розваги

Кількість пошукових запитів з ключовими словами “ідеї”, “домашній декор”, “своїми руками” значно зросла в усьому світі на початку 2020 року і зберігається на високому рівні – інтернет залишається джерелом натхнення для споживачів.

Вибір товарів змінюється – все частіше люди шукають в мережі не конкретний товар, а натхнення і нові ідеї. За прогнозами, в найближчі п’ять років більшість покупок буде як і раніше відбуватися в фізичних магазинах, але тренд на онлайн-покупки збережеться. А це значить, що ми будемо частіше стикатися зі зміною переваг відносно брендів, тобто з рисами, характерними для онлайн-шопінгу.

Всім рітейлерам варто правильно просувати свій бренд в мережі, щоб споживачі, вивчаючи інформацію перед покупкою, згадували товар або послугу цього бренду в першу чергу. Варто стежити не тільки за видимістю бренду в інтернеті, але і пропонувати споживачам корисну інформацію та ідеї для натхнення, які підштовхнуть їх до покупки.

Покупці уважно вибирають бренди

Пошукові запити про покупки з ключовими словами near me (поблизу) були популярні протягом усього минулого року. Це було викликано не тільки прагненням користувачів до зручності, а й бажанням підтримати бізнес, по якому вдарила пандемія. Споживачі стали ретельніше вибирати, у кого купувати товари, і усвідомлено підтримувати ті чи інші компанії. Вони з недовірою ставляться до компаній, нещиро просуває популярні соціальні та екологічні ідеї, тому брендам важливо правдиво вибудовувати концепцію своєї роботи.

Потрібно не тільки щиро і послідовно доносити до споживача свою позицію з якоїсь актуальної проблеми, але й доводити важливість її вирішення для компанії конкретними діями. Дуже важливо залучати споживачів до вирішення цих проблем за допомогою нових методів. Наприклад, можна використовувати не тільки звичний збір пожертвувань в місцях продажів, але і запропонувати споживачам витрачати бали, набрані в різних програмах заохочення, на допомогу місцевим некомерційним організаціям.

Пошук вигідних пропозицій

В умовах економічної невизначеності люди стали частіше цікавитися промо акціями та спеціальними пропозиціями. Це призвело до зростання кількості пошукових запитів з такими ключовими словами, як best (кращий) в категорії «Комп’ютери та електроніка» і promo code (промокод) в категорії «Продукти харчування й напої». Спостерігалося збільшення числа запитів типу «[назва продавця] + discount (знижка)» на пізніх етапах шляху до покупки, після вивчення асортименту в мережі.

В інтернеті порівнювати ціни на товари набагато легше, ніж в звичайних магазинах. Тому споживачі перед покупкою переглядають сайти в пошуках знижок і спеціальних пропозицій. Оскільки споживчі очікування часто переносяться з одних категорій товару на інші, покупці починають шукати спецпропозиції навіть для тих категорій товарів, де промокоди зазвичай не використовуються.

Зараз важливо залучати покупців за допомогою цікавих пропозицій. Покупець повинен легко знаходити спецпропозиції в інтернет-магазині – це прискорить прийняття рішення про покупку. Також потрібно враховувати особливості споживчої поведінки, наприклад, високий інтерес до подарунків і бонусів, особливо в поточних економічних умовах. Варто залучати користувачів не тільки знижками. Поліпшення сервісу, підтримка клієнтів, скорочення часу відповіді, а також доступність товарів представляють собою найважливіші елементи стратегії для самих різних брендів і категорій товарів.

Споживачі звикли до різноманітних варіантів доставки будь-яких товарів

Кількість пошукових запитів з ключовим словом delivery (доставка) зростає в тих категоріях, де це було очікувано. Наприклад, в категорії «Продовольчі товари» на кінець 2020 року зростання склало більше 50%. Крім того, споживачі все частіше хочуть мати можливість оформити кур’єрську доставку і для більш нішевих продуктів, наприклад, для розваг і хобі. Кількість пошукових запитів з ключовими словами dumbbells (гантелі), balloons (повітряні кулі) і навіть compost (добриво), пов’язаних з доставкою, показало стійке зростання.

Бренди прагнуть відповідати мінливим споживчим очікуванням. Наприклад, ресторани пропонують набори продуктів для самостійного приготування страв, місцеві аптеки доставляють додому ліки, що відпускаються за рецептом, а дизайнерські бренди створюють персоналізовані подарункові набори.

Сьогодні споживачі чекають, що кожен бренд зможе дати їм послуги доставки, порівнянні за рівнем з широко відомими кур’єрськими службами. Компаніям варто запропонувати покупцям різні варіанти доставки: вибір часового інтервалу, експрес-доставку на наступний день або виїзд кур’єра додому для оформлення повернення. Можна запропонувати споживачам додаткові варіанти доставки (наприклад, через почтомати). Це відмінний спосіб передбачити майбутні потреби споживачів, одночасно забезпечивши зручність і безпеку не тільки для покупців, але і для співробітників компанії.

Купівельний попит продовжить змінюватися

В умовах самоізоляції і загальної невизначеності потреби покупців залишаються непередбачуваними. На початку 2020 року спостерігалося стрімке зростання для запитів з ключовими словами toilet paper (туалетний папір), а потім їх кількість знизилася. Однак деякі інші тренди збереглися. Наприклад, запит з ключовим словом loungewear (домашній одяг) обігнав за популярністю запит smart casual (смарт-кежуал). Тому брендам варто продовжувати спостерігати за попитом і своєчасно реагувати на його зміни.

У 2021 році багато потреб, які з’явилися в минулому році, збережуться. Наприклад, компанії як і раніше будуть пропонувати своїм співробітникам працювати віддалено, тому споживачі будуть частіше інвестувати в предмети комфорту і розкоші для будинку, щоб зробити свою робочу зону затишнішою і зручнішою.

Пік зростання конкретних потреб неможливо спрогнозувати, тому варто звернути увагу на такі інструменти, як Google Trends і Rising Retail Categories, щоб бути в курсі актуальних трендів. Також слід звернути увагу на засоби автоматизації, такі як інтелектуальне призначення ставок – вони допоможуть реагувати на великі і незначні зміни попиту в режимі реального часу.

Чим довше триває пандемія і зберігаються пов’язані з нею обмеження, тим глибше вкорінюються нові звички споживачів. Тобто інвестиції в засоби реагування окупляться в довгостроковій перспективі.

Читайте також –

Сім порад: найактуальніші тенденції електронної комерції у 2021 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку