Аналітика OLX: 42% онлайн-покупців купують в інтернеті регулярно
Українці стали частіше регулярно купувати онлайн. Найбільше зросли замовлення дитячих товарів (+84%) та товарів для дому і саду (+75%).
При цьому витрати на покупки не збільшилися. З телефону та мобільної версії на OLX користувачі заходять у 10 разів частіше. Що замовляють, скільки платять та якою поштою користуються — у дослідженні OLX Доставка та CBR.
На початку 2021 року в Україні виявилося найбільше регулярних інтернет-покупців за останні роки — 42%. Так, наприклад, у ІІІ кварталі 2020-го їх було 33%. Усього ж онлайн купують приблизно 11 млн українців. Найпоширенішими категоріями для них залишаються одяг, техніка та косметика. При цьому восени минулого року від 5 до 20 покупок робив кожен другий. А у квітні-травні цього – вже майже 60% людей.
Портрет покупця
Ядро споживачів зосереджено у населених пунктах до 100 000 мешканців — це 56% людей. Серед усіх покупців онлайн — 55% жінок та 45% чоловіків. Це частіше люди з повною вищою освітою, а також працюючі. Дохід українців, що купують в інтернеті на 38% більший, ніж у тих, хто обирає звичний офлайн.
Серед бар’єрів для покупок онлайн на місцевих платформах українці називають необхідність примірки, відсутність потреби у товарі та відсутність впевненості в якості товару. Якщо ж говорити про купівлі у соцмережах, до цих причин можна додати відсутність довіри.
За півроку дитячі товари стали купувати на 84% частіше
За даними OLX Доставка, електроніка з листопада по квітень стала найпопулярнішою серед покупців. Продажі за півроку у цій категорії виросли на 40%, а це 635 000 замовлень. Одяг опинився на другому місці за кількістю угод — 441 000 та приріст +43%. Відбувся бум і на дитячі товари — рекордні +84% до продажів та майже 378 000 замовлень. Також на 55% збільшилася купівельна активність товарів для відпочинку, хобі та спорту. А ще e-commerce-ринок сколихнули угоди щодо товарів для дому та саду.
Попри ріст замовлень онлайн, витрати українців залишилися на тому ж рівні, як і з травня по жовтень 2020-го. Середній чек майже не змінився. Виглядає він наступним чином:
- електроніка — 1587 грн
- одяг — 671 грн
- дитячі товари — 552 грн
- хобі, відпочинок і спорт — 814 грн
- дім і сад — 754 грн
- запчастини для транспорту — 775 грн
Доставка: 4 з 10 покупців онлайн вважають найзручнішою Укрпошта
Найбільш популярний спосіб отримання останньої покупки — отримання у поштовому відділенні, як показало дослідження CBR. У 87% випадків це була Нова пошта. Ще 25% забирали посилку через Укрпошта. При цьому 4 з 10 людей відзначили, що замовлення на Укрпошту — найбільш зручний спосіб доставки.
Цікаво, що за аналітикою OLX Доставка з кінця квітня, в середньому на Нова пошта замовляють більш дорогі товари.
Електроніку у 2,6 раза частіше купують через Нова пошта. А от товари для дому та саду, навпаки, більше замовляють до відділення Укрпошти. Середній чек товарів з OLX Доставка, замовлених до відділень Нова пошта, все одно більший — 906 грн у порівнянні з 428 грн до Укрпошта.
Онлайн-покупки оформляють через смартфони
Українці оформлюють покупки на смартфоні у 71% випадків. У 42% випадках це відбувається через ноутбук.
Так, за даними OLX, у травні та червні платформу відвідали через смартфон та мобільну версію 869 000 разів. При цьому з iOS — 132 000, з Android — 617 000. Водночас з десктопу користувачі заходили 83 000 разів.
Довідка. Компанія CBR – команда професіоналів у сфері маркетингових досліджень з досвідом роботи більше 10 років, що надає послуги з маркетингових досліджень повного циклу для широко кола сегментів та з використанням всіх основних типів та методів досліджень. CBR є офіційним партнером GfK по AdHoc дослідженнях в Україні.
OLX — один із найбільших онлайн-бізнесів в Україні. База ресурсу налічує майже 13 млн оголошень і щомісяця поповнюється на 4 млн нових пропозицій. Кожен другий український онлайн-користувач заходить на OLX мінімум раз на місяць.
Сервіс входить в ТОП 10 найбільш відвідуваних торговельних майданчиків світу. А мобільний додаток OLX встановлений на кожному другому українському смартфоні і займає першу позицію в категорії “Купівлі” для IOS і Android за даними SimilarWeb.
Читайте також –
Операція “Колаборація”: що потрібно знати про покупця постачальнику і продавцеві