Парадокси 2020-го: рекордне зростання роздрібного обороту і падіння відвідуваності ТРЦ

Парадокси 2020-го: рекордне зростання роздрібного обороту і падіння відвідуваності ТРЦ

28.01.2021 02:00
  1307
rau

За даними компанії UTG і головного управління статистики Києва, оборот роздрібної торгівлі України став рекордним з 2013 року, досягнувши 1,21 трлн грн. Одночасно відвідуваність ТРЦ Києва в 2020 році впала на 40%

Цей матеріал доступний російською мовою

Як повідомляється на сайте компанії UTG,оборот роздрібної торгівлі в Україні за підсумками 2020-го зріс на 10,7% в порівнянні з 2019 роком і склав 1,21 трлн грн. Найбільше зростання споживчої активності зафіксовано в Київській (21,4%), Волинській (17,7%), Запорізькій (16,8%), Чернігівській (16,6%), Хмельницькій (16,2%) областях. Незначне зниження зафіксовано лише в Закарпатській області (-0,3%).

Фахівці компанії UTG відзначають, що незважаючи на негативні попередні прогнози і очікування, позитивна динаміка в цьому році стала можливою завдяки наступним факторам:

  1. Значна зміна структури продажів за підсумками 2020 року в зв’язку з закриттям магазинів одягу та взуття на карантин. Зріс середній чек і відбувся перерозподіл споживчих витрат на користь сегментів, пов’язаних з ремонтом і облаштуванням дому (будматеріалів, меблів, великої побутової техніки, офісної техніки для організації домашніх офісів і т.д.). Значно зросли витрати на медицину і фармацевтичні товари.
  2. Закриття кордонів для подорожей сприяло реалізації відкладеного попиту на покупки в Україні – активний літній сезон, масові знижки рітейлерів, придбання більш дорогого одягу і взуття, які виглядають краще і служать довше. Крім того, заощадження і накопичення інвестувалися в дорогі покупки (квартири, автомобілі).
  3. Стрімкий розвиток маркетплейсів при закритих магазинах. Rozetka, Алло, Amazon, Rakuten, Alibaba активно нарощували товарообіг в Україні. Розширився попит на товари, які раніше не були представлені і затребувані при інтернет-покупках – одяг і взуття, ліки, косметика і парфумерія, спортивні товари, дитячі іграшки, посуд, меблі, алкоголь, книги, товари для саду та городу, інструменти, авіаквитки, побутові послуги та інше. Також в онлайн прийшли нові вікові категорії споживачів (у віці 50-60 років, діти і підлітки).

Але карантин мав і негативні наслідки. У 2020 році на 40% впала відвідуваність ТРЦ Києва. Як повідомляють аналітики компанії UTG, станом на січень 2021-го середньоринковий показник знизився до 516 осіб/1000 кв. м.

Істотне падіння відвідуваності в порівнянні з 2019 роком відбулося в окружних торгових центрах: з 992 до 678 осіб на тисячу квадратних метрів. ТРЦ регіонального формату виявилися більш стійкими до кризи, в них трафік знизився на 49 осіб і становить тепер 420 осіб/1000 кв. м.

У компанії UTG виділяють основні причини такого падіння:

  1. 44% споживачів стали рідше відвідувати торгові об’єкти. Серед причин експерти виділяють бажання скоротити витрати, прагнення уникнути відвідування громадських місць і транспорту;
  2. 25% зростання лояльності до здійснення покупок онлайн. Цьому сприяло залучення нових споживачів старших вікових груп (у віці 50-60 років), розвиток маркетплейсів і розширення попиту на товари, які раніше не були особливо затребувані в мережі.

Серед позитивних моментів експерти компанії UTG виділяють зростання затребуваності концептуальних об’єктів, оскільки більше просідання трафіку характерно переважно для старих ТЦ/ТРЦ з серйозними концептуальними недоліками, через що вони втрачають популярність.

Джерело: UTG

Читайте також –

Спецпроект «Е-commerce UA»: Як змінилися за рік показники роботи ключових інтернет-магазинів України


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Олександр Буркацький, ТРЦ Victoria Gardens: Нульова вакантність, акцент на українські бренди та оптимізація витрат

Олександр Буркацький, ТРЦ Victoria Gardens: Нульова вакантність, акцент на українські бренди та оптимізація витрат

Наскільки зросла частка українських брендів у львівському ТРЦ Victoria Gardens, чи важко залучати міжнародні бренди у...
time icon  
  21
Усі новини ринку