12 кращих: топ рітейлерів за оборотом у 2022 році

12 кращих: топ рітейлерів за оборотом у 2022 році

07.04.2023 09:00
  7996
Костянтин Симоненко

За даними, які опублікував Опендатабот із посиланням на дані Мінцифри та Держстату, торік найбільша виручка була у підприємств сфери оптової та роздрібної торгівлі, постачання електроенергії та газу. RAU вибрала 12 компаній, дотичних до сфери рітейлу та електронної комерції.

Перші за розміром доходу

Як свідчать дані Опендатабот, зі 100 компаній, які показали найбільший товарообіг в Україні в минулому році, близько третини працюють у сфері оптової торгівлі. В царині роздрібної торгівлі та електронної комерції нараховується 12 компаній. Серед них найбільша за кількістю торгових точок мережа супермаркетів АТБ. За показником доходу в розмірі 148,3 млрд грн вона зайняла друге місце, поступившись лише компанії Нафтогаз, яка очолює рейтинг.

В десятку кращих з показником 70 млрд грн доходу за 2022 рік також потрапила мережа супермаркетів Сільпо, яку розвиває Fozzy Group. Проте обидві лідируючі компанії зі зрозумілих причин не дотягли до довоєнного рівня товарообороту. АТБ не вистачило зовсім трохи – 400 млн грн, а Сільпо зміг продати товарів на 2,8 млрд грн менше, ніж у 2021 році.

Найбільше ж впали обороти у Metro C&C Ukraine – на 5,8 млрд грн і за минулий рік мережа наторгувала тільки 20,1 млрд грн.

Значне скорочення доходу показали також мережі Comfy (-3,2 млрд грн), Varus (-3,1 млрд грн), а також найбільший онлайн-рітейлер в Україні Rozetka (-2,8 млрд грн) та мережа магазинів EVA (-2,3 млрд грн), яка працює у сегменті drogerie. Це досить великі втрати, враховуючи, що обороти цих компаній коливаються в межах 10-20 млрд грн.

Проте ряд компаній все ж таки змогли наростити дохід, попри всі складності воєнного часу. Так, на першому місці за динамікою приросту знаходиться компанія “Вигідна покупка”, яка розвиває мережу магазинів Аврора. Її дохід склав 14 млрд грн, що на 8,2 млрд грн більше ніж у 2021-му. Роботу e-commerce й не тільки забезпечила у скрутні часи Нова пошта, тому не згадати її у цьому рейтингу буде неправильно. Так, оператор доставки Нова пошта, яка зараз активно освоює європейський ринок, отримала дохід у 2022 році в розмірі 23,7 млрд грн, що майже на 2 млрд грн більше, ніж у 2021-му.

Так само, хоч і з більш скромними результатами, на позитиві закінчили 2022 рік мережі супермаркетів Велмарт та Велика кишеня (обидві розвиває компанія Фудком) і компанія Таврія В з мережею однойменних супермаркетів та жорстких дискаунтерів Пюре. Їх результати відповідно на 800 млн грн та 900 млн грн кращі за попередній рік. Так само іще один продуктовий рітейлер Фора наростив обороти на 700 млн грн.

Накопичені збитки

Проте розмір доходу далеко не завжди корелює із прибутковістю бізнесу. Наприклад, мережа Сільпо, яка за оборотом знаходиться на другому місці, виявилася першою за збитками. Якщо в 2021 році її збитки становили 1,8 млрд грн, то вже за підсумками минулого року вони виросли на 5,6 млрд грн, склавши 7,4 млрд грн. Це майже втричі більше за збитки іншої продуктової мережі Novus, чий прибуток показав у 2022-му від’ємний результат в розмірі 2,5 млрд грн при обороті у 16 млрд грн. На жаль, відсутність статистичних даних не дозволяє порівняти ефективність роботи цієї мережі з показниками 2021 року. Водночас ще одна іноземна мережа Metro C&C Ukraine змінила мільярдний прибуток у 2021 році на 500 млн грн збитків у 2022-му. Те ж саме сталося з українським продуктовим рітейлером Varus, який змінив прибуток у 200 млн грн на збитки в розмірі 70 млн грн. Що виглядає навіть непогано, враховуючи значні втрати виторгу в обох FMCG-операторів.

Найприбутковіші оператори

З дванадцяти компаній прибуток у 2022 році показали вісім операторів: АТБ, Аврора, Фора, Rozetka, Comfy, EVA, Велмарт і Таврія В. Проте покращити результати прибутковості бізнесу вдалося лише Аврора (і це лідер за нарощуванням прибутку – на 1,9 млрд грн), EVA (+200 млн грн), Велмарт і Велика кишеня (+110 млн грн), а також Rozetka (+70 млн грн) і Таврія В (+20 млн грн). Фора також змогла покращити результат на 4 млн грн.

Найбільше вдалося заробити мережі АТБ – майже 3 млрд грн прибутку, але цей результат виявися гіршим на 5,5 млрд грн за позаминулорічні показники при майже аналогічному обороті. Так само Нова пошта при нарощуванні доходу в 2022 році не змогла «переплюнути» свої досягнення у 2021-му: 2,1 млрд грн прибутку проти 2,6 млрд грн відповідно.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Перша в історії креативна директорка компанії Swarovski Джованна Енгельберт працює над тим, щоб бренд став привабливим для...
time icon  
  38
Усі новини ринку