Власть денег: найуспішніші бізнес-леді в рітейлі України

Власть денег: найуспішніші бізнес-леді в рітейлі України

29.12.2018 08:10
  5712
Іван Зайцев

Хто з українських підприємниць увійшов в топ-20 бізнес-леді країни за версією видання «Власть денег».

Цей матеріал також доступний російською мовою

Портал dsnews.ua представив черговий рейтинг видання Власть денег “Топ-20 найуспішніших бізнес-леді України”: засновниць, власниць, керівниць українських компаній, які зуміли домогтися в своїй справі видатних результатів. При відборі кандидаток головними критеріями були результати (особливо за останній рік), досягнуті компаніями під їх керівництвом, включаючи організаційні рішення, технологічні інновації, інвестиційні досягнення та фінансові успіхи. Також враховували освіту, досвід роботи й інші професійні показники.

Крім того, бралися до уваги благодійна діяльність та участь в соціальних програмах.

При складанні рейтингу використовувалися дані з різних відкритих джерел, в т. ч. офіційну інформацію компаній, повідомлення ЗМІ, думки галузевих експертів. Найуспішніші українські бізнес-леді представлені в алфавітному порядку (за прізвищами), без ранжирування за номерами. RAU вибрала зі списку підприємниць, пов’язаних з рітейлом.

Ірина Букур, засновниця бренду і компанії Irene Bukur

Ідея створення власного бренду виникла у Ірини ще в 2005 році. Перші продукти під власною торговою маркою були розроблені та випущені в 2008-му. А в грудні наступного року відкрилася перша роздрібна торгова точка Irene Bukur в Києві.

Косметика Irene Bukur стала першим українським брендом, створеним в сегменті «живої косметики». У 2016-му компанія Irene Bukur укладає договір на контрактне виробництво зі швейцарською лабораторією GeoCosm, яка займається вивченням і поглибленим дослідженням тканини шкіри та її біологічних функцій. Результатом співпраці став випуск першого продукту бренду під грифом made in Switzerland.

Бренд Irene Bukur представлений в 10 найбільших містах України і налічує понад 30 магазинів. Його асортимент включає близько 70 найменувань, серед яких засоби по догляду за обличчям, тілом та волоссям і напрямок декоративної косметики.

З 2017 року компанія Irene Bukur активно співпрацює з передовими лабораторіями Швейцарії, Франції, Іспанії, Німеччини, Японії, США, займається розробкою і тестуванням продуктів швейцарського напрямку бренду Irene Bukur, а також випускає три антивікові лінійки, стаючи по праву справжнім експертом в сфері anti-age догляду.

Також Ірина Букур працює над створенням нової професійної лінійки Irene Bukur. Це абсолютно новий рівень, на який компанія планує вийти вже до осені наступного року.

  • Освіта: закінчила Одеський національний університет ім. І. Мечникова
  • Бізнес-досвід: створення авторського косметичного бренду Irene Bukur в 2008 році
  • Найбільш відома: українським косметичним продуктом, в якому поєднані принцип натуральності, професійний підхід і європейська якість.

Галина Герега, співвласниця та голова правління Епіцентр К

Галина Герега разом зі своїм чоловіком Олександром Герегою заснували в 2003 році компанію Епіцентр К, що спеціалізується на роздрібній торгівлі будматеріалами, меблями, товарами для дому, саду та городу, побутовою хімією тощо. Зараз в компанії працюють понад 25 000 співробітників. Торгова мережа Епіцентр налічує вже 50 будівельно-господарських гіпермаркетів загальною площею понад 1 млн кв. м.

Восени 2013 року Епіцентр К придбала мережу декоративно-будівельних гіпермаркетів Нова Лінія, що налічує 14 магазинів.

У серпні 2016 року компанія запустила онлайн-магазин 27.ua, інтегрований з мережами гіпермаркетів Епіцентр і Нова Лінія. Зараз він має 52 центра обслуговування в 32 містах і обіцяє доставку в будь-яку точку України (крім окупованих територій) понад 100 000 найменувань товарів.

Розвиваючи компанію, Галина Герега намагається максимально врахувати інтереси місцевих громад. Саме тому свій 50-й торговий центр мережа відкрила в незвичайному рітейл-форматі. У листопаді 2018 року в Славуті Хмельницької області запрацював перший в мережі Епіцентр торговий центр із великим сучасним спортивним комплексом для жителів міста.

  • Освіта: в 1983 році закінчила технологічний факультет Київського торгово-економічного інституту, в 2015-му отримала ступінь кандидата економічних наук
  • Бізнес-досвід: керує компанією Епіцентр К з моменту її заснування в 2003 році
  • Найбільш відома: успіхами в розвитку мережі будівельних гіпермаркетів Епіцентр

Оксана Кавицька, співвласниця і генеральний директор Helen Marlen Group

Оксана Кавицька разом зі своїм чоловіком Михайлом Кавицьким в 1994 році відкрили невеликої взуттєвий бутік, який представив Києву легендарні Sergio Rossi. Так почалася історія Helen Marlen Group – одного з найяскравіших прикладів успішного сімейного бізнесу, розпочатого з нуля. Компанія управляє в Києві мережею із 18 магазинів, в ній працюють більше 200 співробітників. У 2018 році в березні відкрився монобрендовий бутик Santoni в Mandarin Plaza, а в червні відчинив свої двері оновилений і розширений мультибрендовий магазин взуття та аксесуарів Helen Marlen в Ocean Plaza.

Компанія виступає ексклюзивним і офіційним представником понад 150 торгівельних марок, що завоювали світове визнання, в числі яких Loro Piana, Salvatore Ferragamo, Burberry, Gucci, Manolo Blahnik, Christian Louboutin, Alexander Wang і Proenza Schouler.

«Моя формула успіху – в об’єднанні сімейних зусиль в бізнесі. Я пишаюся тим, що у нашої сім’ї виходить будувати відносини без збитку для бізнесу, а навпаки: вдається розділяти ділові та особисті моменти. Наші діти активно беруть участь в розвитку нашої справи, і для нас з чоловіком це невичерпне джерело натхнення, сили й енергії, – каже Оксана. – Найбільше я пишаюся успіхами своїх дітей. Я щаслива, що моя дочка Марія відкриває в новому форматі свій магазин streetwear-одягу BASEMNT. А син Олексій стрімко розвиває helen-marlen.com – онлайн-департамент Helen Marlen. Багато в чому завдяки нашим дітям ми з чоловіком приймаємо виклик поколінь і активно «омолоджуємо» бізнес».

  • Освіта: закінчила механіко-машинобудівний факультет НТУУ «КПІ»
  • Бізнес-досвід: розвиває компанію Helen Marlen з 1994 року
  • Найбільш відома: виведенням Helen Marlen на лідерські позиції в ритейлі та креативними рекламними кампаніями Helen Marlen

Наталя Колодницька (Нетовкіна), засновниця бренду та ювелірного дому Zarina

Наталія Нетовкіна розпочала свою діяльність в ювелірному бізнесі в 1994 році в Черкасах. У 1998-му стала власницею великого магазину подарунків під назвою «Рубін». Тоді вперше в Україні з’явилися ювелірні вироби європейського дизайну з білого золота з діамантами. Розширивши асортимент прикрас, Наталія досягла того рівня в бізнесі, який дозволив розпочати нову сторінку свого життя, яка ознаменувала становлення бренду Zarina. У 2004 році засновниця бренду переїхала до Києва, де активно зайнялася побудовою всеукраїнського бізнесу.

Перший магазин майбутньої ювелірної мережі в Києві був відкритий за адресою вулиця Суворова, 4. Називався він «Венеція». Пізніше був перейменований на честь середньої дочки Наталі – Заріни.

З 2005 року ювелірний будинок почав розширення мережі за рахунок франчайзингу. На даний момент власна та франчайзингова мережі Zarina в Україні налічують сумарно 43 магазина.

Ще в 2009-му Наталія відкрила перший магазин в Європі, почавши свій шлях по завоюванню міжнародного ринку зі Швейцарії. Також вона має права офіційного й ексклюзивного представника ювелірного дому Faberge в Україні та Східній Європі.

  • Освіта: закінчила факультет товарознавства Полтавського університету економіки та торгівлі
  • Бізнес-досвід: працює в ювелірному бізнесі з 1994 року
  • Найбільш відома: просуванням ювелірного бренду Zarina на українському та міжнародних ринках

Тетяна Семенченко, співвласниця бренду та компанії VOVK

Тетяна Семенченко разом зі своїм чоловіком Віталієм Семенченко заснувала в 2012 році компанію VOVK. Дуже швидко вони змогли створити бренд, який відомий вже по всій Україні. Зараз VOVK – номер один серед українських брендів одягу за темпами зростання і довірою клієнтів. «Ми хочемо донести до всіх, що made in Ukraine – це якісно, ​​доступно та зроблено зі смаком. Це тренд, про який повинні почути не тільки в Україні, а й в усьому світі. Ми пишаємося тим, що ми – український бренд. Серед пріоритетів у нас – розвиток мережі студій та адаптація сучасних технологій в інтернет-торгівлі. Наша онлайн-студія здатна стерти будь-які фізичні кордони», – розповідає Тетяна

На початку 2018 року було прийнято рішення запустити власну лінію жіночого взуття, а у вересні на світ з’явилася нова мережа аксесуарів VOVK Accessories.

Але Тетяна вже будує нові плани на 2019 й. Головне правило для неї – не зупинятися на досягнутому.

  • Освіта: у 2010 році закінчила Національний університет харчових технологій за спеціальністю «Технологія продуктів харчового і профілактичного призначення»
  • Бізнес-досвід: розвиває компанію VOVK з моменту її створення в 2012 році
  • Найбільш відома: успіхами в просуванні бренду VOVK і розширенні мережі студій VOVK в Україні

Олена Сторчак, генеральний директор Украфлора

Олена Сторчак за 1998-2012 роки пройшла шлях від рядового маркетолога до топ-менеджера на ринках FMCG. Отримала навики у всіх напрямках маркетингу і стала експертом з роботи на високосезонні ринках. Вибудувала з нуля франчайзингову мережу туристичних агентств.

З 2012 року Олена працювала маркетинг-директором в ТОВ «Украфлора». Запропонувала тодішньому керівництву компанії стратегію розвитку, але залишилася незрозумілою директором. Прийняла рішення про відхід – і незабаром отримала пропозицію від одного з акціонерів почати проект з нуля в галузі квіткового бізнесу.

З 2013-го Олена – одна з творців і керуючий директор мережі флористичних бутиків Bouquet. Досвід маркетолога та розуміння ринку квітів (а також впертість, працездатність і любов) допомогли швидко розвивати проект: за короткий період з 2013-го по 2015-й нова компанія, незважаючи на важкі політичні та економічні події в країні, показала відмінні фінансові результати і увійшла в п’ятірку кращих.

З грудня 2015 року Олена – генеральний директор Украфлора. Під її управлінням компанія збільшила оборот більш ніж в два рази. Щорічно приріст валового прибутку складає не менше 25%.

Компанія нараховує понад 20 000 постійних клієнтів, більше тисячі з них – оптові покупці.

  • Освіта: закінчила Національну академію управління за спеціальністю «Маркетинг», також пройшла безліч тренінгів та продовжує вчитися
  • Бізнес-досвід: працює в сфері маркетингу з 1998 року
  • Найбільш відома: успіхами мережі Bouquet і компанії Украфлора в розвитку цивілізованого квіткового ринку в Україні

Ануш Товмасян, CEO магазинів корейської косметики ISEI

Кар’єра Ануш почалася та продовжується в рітейлі – як менеджера, організатора, людини, надихаючої на зміни та нові кроки. З вересня 2017 року Ануш почала управління магазинами корейської косметики, і зараз ISEI налічує 74 офлайн-магазини та інтернет-магазин isei.ua. Більш того, Ануш вдалося створити й очолити групу компаній, до складу якої входять мережа монобрендових бутиків Beyond і магазини корейської косметики ISEI.

Свою діяльність в ISEI Ануш почала з розширення асортименту. У 2018-му шанувальники корейської косметики в Україні познайомилися з новими брендами, такими як Missha й A’pieu. Ануш разом з командою категорійних менеджерів регулярно відвідує виставки в Кореї в пошуках ідеальної косметики.

Але її основним завданням була реконцепция торгових точок ISEI. І як результат – запуск двох нових концептів магазинів: Asian mood і Lemonade.

Завдяки впровадженню нової концепції Asian mood торгова точка ISEI в київському ТРЦ Ocean Plaza збільшила відвідуваність магазина на 60%, а також значно підвищила продажі. У торговій галереї магазин помітний завдяки яскравому фасаду. Інтер’єр стилізований під оазис природи Кореї і Японії, і вже цей зовнішній вигляд привертає потік нових клієнтів. Концепт Lemonade запущений в Beauty Market ISEI в столичному ТРЦ Проспект. В результаті змін відвідуваність точки зросла на 150%, продажу – на десятки відсотків.

В майбутньому в Ануш самі амбітні плани з розвитку мережі ISEI. Її кредо – «У житті немає нічого неможливого».

  • Освіта: Київський національний університет ім. Т. Шевченка, MBA в University of Nicosia (Кіпр)
  • Бізнес-досвід: працює в сфері рітейлу з 2011 року
  • Найбільш відома: запуском нових концептів магазинів корейської косметики ISEI

Читайте також –

15 бізнес-леді, які змінюють країну на краще: в ТРЦ Gulliver відкрилася фотовиставка “Жінки в рітейлі»


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку