Юрій Ліщук, Nielsen: Що приведе споживачів в онлайн за товарами FMCG

Юрій Ліщук, Nielsen: Що приведе споживачів в онлайн за товарами FMCG

09.11.2018 01:00
  612
Ukrainian Retail Association

Споживачі на розвинених ринках уже активно користуються онлайн-каналом для покупок повсякденних товарів.

Директор по работі з роздрібними мережами Nielsen Україна Юрій Ліщук в колонці для порталу Новое времяміркує про те, коли і за яких умов український споживач буде частіше купувати FMCG-товари в інтернеті. 

Причини популярності покупок в інтернеті товарів повсякденного попиту – зручність, прийнятні ціни, широкий асортимент і простота доставки. 43% опитаних споживачів в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні вже використовують платформи електронної комерції для доставки товарів додому. Чверть (25%) споживачів в Африці та на Близькому Сході, і 20% споживачів в країнах Латинської Америки відповіли, що купують товари онлайн з доставкою додому.

З ростом популярності електронної комерції серед споживачів зростає і попит на категорії товарів FMCG. Дослідження Future Opportunities in FMCG E-commerce показує, що в найближчі п’ять років обсяги продажів категорій FMCG онлайн зростуть в чотири рази в порівнянні з офлайн-каналом.

Деякі FMCG-компанії, які помічають мінливі звички споживачів, вже вважають електронну комерцію невід’ємною частиною своєї бізнес-стратегії.

Однак все ще існує ряд невирішених проблем, які заважають розвитку електронної комерції в офлайн-рітейлі, серед яких: зберігання швидкопсуваних продуктів і обмежений термін зберігання багатьох категорій, розвиток онлайн-каналу за межами країни, слабка інфраструктура для забезпечення якісної та своєчасної доставки, і відсутність відповідної нормативної бази.

У звіті Future Opportunities in FMCG E-commerce визначено 10 ключових драйверів, які пояснюють нинішній успіх електронної комерції FMCG на 34 ринках по всьому світу. Ринки з великою щільністю населення, потенціалом розвитку бізнесу, розвиненою логістикою, високим проникненням інтернету, суспільстовм з культурою робити заощадження стануть потенційно цікавими для розвитку каналу e-commerce в індустрії FMCG.

Наприклад, багато країн Азії показують високі темпи зростання онлайн-FMCG завдяки наявності великих брендів електронної комерції, інновацій, інвестицій в інфраструктуру, проникненню смартфонів і збільшення споживчого попиту.

Серед усіх країн в світі Південна Корея лідирує: там майже п’ята частина (18%) всіх продажів FMCG припадає на онлайн-канали. За нею йде Китай (16%). Європа, де 26% споживачів вже роблять покупки онлайн з доставкою додому, в наступні п’ять років піде за своїми азіатськими сусідами, розвиваючи онлайн-канал продажів FMCG.

Імовірно, в Європі очікується зростання каналу онлайн на ринку FMCG через старіюче населення – люди похилого віку віддадуть перевагу доставці продуктів додому, а також через динамічний спосіб життя, перевантаженість міст через урбанізацію та зростання потреби в повсюдній зручності. На даний момент Великобританія лідирує серед європейських країн в частці продажів FMCG в онлайн каналі – 6,3%. За нею слідує Франція, де 6,1% товарів FMCG продаються онлайн. Тут з початку 2000-х електронна комерція працює за загальнонаціональною моделлю торгівлі click-and-collect, незважаючи на низьку щільність населення. Інші ринки, такі як Бразилія, Індія, Росія і Греція вказують на низьку порогову вартість електронної торгівлі, а, отже, низьку частку онлайн-продажів FMCG.

Ось короткий опис того, як онлайн-продажі FMCG порівнюються на декількох глобальних ринках на основі 10 ключових драйверів.

Для розвитку електронної комерції в індустрії FMCG на ринках повинні бути налагоджені основоположні процеси, такі як високий відсоток банківських рахунків у населення, налагоджені мобільні платежі, доступ в інтернет і повсюдне використання смартфонів.

Майбутнє електронної комерції в FMCG залежить від трьох чинників: сприятливі тренди на ринку, сприятливий інвестиційний клімат, а також наявність технологій та інновацій. Хорошим прикладом зростання онлайн-споживання є Колумбія, де останнім часом мають місце кілька великих інвестицій, а також запуск стартапів, які сприяють зростанню споживчого попиту FMCG онлайн і знижують необхідність регулярних покупок в традиційних магазинах.

Було підраховано, що до 2025 року омніканальні споживачі збільшать своє онлайн-споживання до $105 млрд.

Незалежно від географічної присутності компанії, споживачі сьогодні шукають онлайн-рішення для задоволення своїх потреб в продукції, а також для спрощення свого життя. Компаніям необхідно зрозуміти фактори успіху електронної комерції на своєму ринку і вивчити потенціал ринку, і рухатися в ногу з трендами, що зміцнюються.

Джерело: Новое время

Читайте також – 

Дослідження Nielsen: топ-20 категорій FMCG, які купують зі знижкою


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку