Дослідження Promodo: як заробляють українські інтернет-магазини

Дослідження Promodo: як заробляють українські інтернет-магазини

10.01.2019 08:10
  1220
rau

Середній чек онлайн-покупок в Україні в половину менший, ніж в інших країнах Центральної та Східної Європи. Ще не всі українці поспішають купувати онлайн: вони хочуть на власні очі побачити товар.

Цей текст доступний також російською мовою

Агентство інтернет-маркетингу Promodo проаналізувало 150 e-commerce сайтів з 13 країн Центральної та Східної Європи, в тому числі, й України. Як пише портал Бізнес.Цензор, дані були взяті з Google Analytics великих і середніх сайтів з таких категорій: електроніка, автотовари, подорожі, маркетплейси, здоров’я та краса, мода та стиль, товари для дітей, книги, продукти, товари для дому та розваги.

Ось що вдалося дізнатися.

E-commerce в Центральній і Східній Європі

1. Кількість сесій збільшується. Це говорить про те, що пошук інформації в інтернеті стає невід’ємним етапом на шляху клієнта до покупки. Зростання трафіку значно перевищує зростання кількості транзакцій. Це свідчить про те, що частину покупок користувачі здійснюють в офлайні.

2. В 2018 році користувачі купували з комп’ютера майже в два рази більше, ніж з мобільного. При цьому обсяг мобільного трафіку випереджає десктопний. Це може свідчити про те, що покупці шукають інформацію на ходу з мобільних пристроїв, а оформляють покупку вже з дому зі звичного персонального комп’ютера (ПК).

3. Кількість трафіку, що генерується повторними клієнтами, зросла на 24%, а дохід – на 15%. Вони приносять в чотири рази більше доходу, ніж нові, до того ж їм набагато легше продавати.

4. Контекстна реклама (PPC) в 2018 році обігнала органічну видачу, ставши найефективнішим каналом залучення трафіку. Прямий трафік збільшився на 4%. Значно зросла частка переходів по e-mail-розсилці – на 6,5%.

Український ринок e-commerce

1. Середній чек онлайн-покупок в Україні майже в половину менше, ніж в інших країнах Центральної та Східної Європи: $38 в Україні проти $74 в Європі. Кількість транзакцій в середньому менше на 60%.

2. Мобільний трафік зрівнявся з декстопним. При цьому, більше доходу, як і в Європі, приносить десктоп (70%). В Україні частка доходу та трафіку, які генерують користувачі, що повернулися на сайт, не відрізняється від європейських показників.

3. Розподіл доходу українських проектів за каналами трафіку: платний трафік (від реклами) – 25%, органічний (запити в пошуковиках) – 29%, прямий трафік (прямі заходи) – 14%, реферальний (з інших сайтів) – 18%, e-mail – 4%.

Які digital-канали найбільш вигідні для українського e-commerce по категоріям

В категорії Електроніка лідирує контекстна реклама, яка принесла в 2018 році 38% трафіку та 25% доходу. При цьому 4% трафіку приносять брендові запити (коли в пошуковик вводять назву магазину), вони ж генерують майже 10% доходу.

Менше трафіку та доходу приносить e-mail (1,8% та 2,35%), бо електроніка відноситься до товарів попереднього вибору. Топові магазини електроніки активно розвивають YouTube-канали, посилюючи комунікацію з аудиторією.

Як заробляють українські інтернет-магазини 02

Мода та стиль. У цій категорії найбільше трафіку та доходу приносять контекстна реклама та органічна видача.

Одяг, взуття та аксесуари також успішно просуваються через розсилки та соцмережі. “Модники” набагато сильніше залучені в соціальне життя, вони переглядають в 5 разів більше фото і перевіряють Instagram до 15 разів на день.

Як заробляють українські інтернет-магазини 03

Подорожі. Travel-майданчики активно співпрацюють з сервісами онлайн-бронювання житла, блогерами, CPA-мережами та каналами Telegram. Найбільший дохід від рефрального та пошукового трафіку та прямих заходів.

Як заробляють українські інтернет-магазини 04

Автотовари. Контекстна реклама приносить 50% трафіку та 60% доходу. Водночас органічна видача показує дуже слабкі результати – 14% трафік та 13% – дохід.

Як заробляють українські інтернет-магазини 05

Маркетплейси. У цій категорії найбільше доходу і трафіку приносить контекстна реклама – 32% та 47% відповідно. Органіка та e-mail показують високу результативність – 24% та 9% доходу.

Як заробляють українські інтернет-магазини 06

Книги. Найвищу дохідність тут має контекстна реклама та органічна видача – по 33%. Серед платних каналів гарно працюють розсилки по e-mail – 7,5% доходу.

Як заробляють українські інтернет-магазини 07

Товари для дітей. 50% доходу в категорії генерує контекстна реклама. Органічна видача – 15%. Водночас e-mail і соцмережі показують результативність вище, ніж в середньому по ринку – 10% та 2% доходу відповідно.

Медійна реклама приносить найменше доходу, адже вона націлена на охоплення та підвищення впізнаваності бренду.

Як заробляють українські інтернет-магазини 08

Товари для дому. Категорія має найнижчий показник конверсії, оскільки користувачі хочуть “пощупати товар”. Через це більшість покупок здійснюється офлайн. Найрезультативнішим каналом з трафіку і доходу є органічна видача – 39% та 35% відповідно.

Контекст дає 30% трафіку та 18% доходу, а соцмережі – 3%. Це в три рази вище, ніж в середньому по ринку, бо товари декору та дизайну купують “очима”. Показники e-mail найнижчі на ринку e-commerce.

Як заробляють українські інтернет-магазини 09

Краса та здоров’я. Найбільш ефективний канал як по доходу, так і по трафіку – органічна видача (38% та 49% відповідно). Контекстна реклама дає 22% трафіку та 33% доходу.

Як заробляють українські інтернет-магазини 10

Розваги. Найбільше доходу та трафіку генерує органічна видача – 32% та 47%. Контекстна реклама – 24% доходу.

Як заробляють українські інтернет-магазини 11

Продукти. Органічна видача генерує більшу частину доходу (38%), розділивши перше місце по залученню трафіку з каналом контекстної реклами.

Як заробляють українські інтернет-магазини 12

Джерело: Бізнес.Цензор

Читайте також –

Топ-10 глобальних трендів інтернет-торгівлі 2019 року


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку