Темпи виходу нових зарубіжних брендів на ринок Києва скоротилися – JLL
При цьому знакові рітейлери виходять на ринок безпосередньо, а не по франшизі.
За даними компанії JLL, в третьому кварталі 2018 року на ринку Києва з’явилося чотири нових міжнародних гравця: шведський H&M відкрив перший в країні магазин в ТРЦ Lavina Mall, французько-німецький магазин дизайнерського одягу Daniel Hechter у ТРЦ Gulliver, британський бренд одягу та аксесуарів Ted Baker і датський магазин ювелірних виробів Trollbeads у ТРЦ Ocean Plaza. В результаті за перші дев’ять місяців 2018 року на український ринок вийшло 12 нових зарубіжних рітейлерів.
Нові міжнародні бренди в торгових центрах Києва
Джерело: JLL
Динаміка виходу рітейлерів в поточному році дещо поступається показникам попередніх двох років, коли за перші три квартали з’являлося по 16 нових брендів. «Хоча ми і бачимо зниження кількості нових гравців, багато із знакових дебютантів, включаючи вже відкрили перші магазини H&M, Zara Home, DeFacto, Koton, а також майбутні IKEA і Decathlon, виходять на ринок безпосередньо, а не через партнера. Інвестиції цих глобальних компаній говорять про їхню впевненість в українському ринку і є важливими сигналами для інших рітейлерів про сталий розвиток локального ринку, — зазначає Катерина Весна, керівник відділу торгових площ компанії JLL (Україна). — У найближчі кілька років можна очікувати виходу таких брендів одягу, взуття та аксесуарів, як Steve Madden, The Kooples, Ralph Lauren, Trussardi, Coin, Karl Lagerfeld, а також гастрономічною мережі фуд-холів Eataly».
Відкриття нових брендів разом з високою активністю існуючих fashion-ритейлерів сегмента і операторів сегменту електроніки підтримують тенденцію поступового зниження частки вільних площ на ринку якісних торгових центрів Києва. За 3-й квартал показник скоротився на 0,5 п.п. і склав 3,7%.
Частка вільних площ у торгових центрах Києва
Джерело: JLL
Високий попит з боку локальних та іноземних рітейлерів і зростаючі орендні ставки стимулюють збільшення девелоперської активності. “До кінця 2020 року в Києві заплановані до реалізації близько 500 000 кв. м торгової площі. Навіть з урахуванням можливих переносів термінів введення деяких об’єктів, ринок торгової нерухомості Києва може збільшитися на 30-40% в найближчі два роки. Реалізація цих проектів надасть можливість для активного розвитку як існуючих у країні, так і нових брендів», – додає Катерина Весна. Зараз у Києві працюють 36 якісних ТЦ сукупною площею 1,04 млн кв. м. В 3-му кварталі нові об’єкти в місті відкриті не були.
Читайте також –
Орендні ставки в ТЦ Києва наближаються до докризового рівня та продовжать рости – JLL