Стати lovemark: що роблять українські fashion-бренди, аби отримати прихильність споживачів
У ході XII RAU Summit 2025, який пройшов 3 грудня в столиці, в сесії під назвою «Нова хвиля бізнесу: як сучасні мережі змінюють правила гри» взяли участь Олег Садовський, співвласник та CEO мережі Gepur, Катерина Тємнікова, засновниця мережі KatySOHO, Юлія Томусяк, засновниця мереж Famo та Pinky, Іван Кришталь, співвласник та CEO мережі Cher’17 та модератор Юрій Копишинський, CEO Webpromo. Експерти обговорили, як повномасштабне вторгнення вплинуло на їх бізнес та про споживачів, зокрема ы покоління зумерів та альфа.

Про принципи, що рухають бізнес
Юлія Томусяк: По-перше, ми мріємо глобально і думаємо, якою буде компанія через 100 років. Далі – команда, яка є фундаментом мережі. Третє – клієнтоорієнтованість та клієнтоцентричність.
Олег Садовський: На мою думку, бренд починається з власника, тому і вся відповідальність на ньому. Тому мої принципи такі: працювати більше, не жаліти себе та більше ризикувати. Коли ми задумали робити масштабну конференцію про жіноче лідерство – Divas do Business – мене відмовляла вся команда. Ми витратили на неї понад $ 150 000. Команда хвилювалася, бо йде війна, часті повітряні тривоги, але я все одно впевнений, що ризикувати потрібно.
Іван Кришталь: У нас завжди фокус на команді, продукті та маркетингу. Ризикувати, звісно, треба, але все одно прораховувати ризики.
Катерина Тємнікова: Мій бізнес почався з віри. Я просто вірила в те, що роблю.

Про вплив повномасштабної війни на українські fashion мережі
Катерина Тємнікова: До початку повномасштабного вторгнення, у нас в команді було всього вісім людей разом зі мною. Але саме у війну відчула цей поштовх до розвитку – активно почали відкривати магазини. Станом на початок грудня маємо 10 магазинах у Києві, Рівному, Тернополі, Львові, Хмельницькому, Луцьку, Чернівцях та Вінниці.
Юлія Томусяк: У нас вже є мережа жіночого одягу та аксесуарів Famo, а у 2023 році ми відкрили перший мультибрендовий магазин косметики Pinky, а наразі вже працює понад 20 точок. Маємо одну програму лояльності для двох мереж. Проте до українських брендів дійсно дуже високі вимоги і вони не мають право на помилку. Водночас, вони близько: можна написати зауваження не тільки компанії в дірект, але і власнику.
Олег Садовський: Наша аналітична команда проаналізувала запити в Google Ads, і вони впали на 31%. І найбільше падіння почалося саме з вересня 2025-го. Ринок звужується. Поки ми не розуміємо, як саме він змінюється. Думаю, зараз важливо відрізнятися від інших. Тож цього року ми відкрили чотири великі магазини, запустили конференцію на 1500 людей та 20 грудня 2025-го пройде передноворічний гала-вечір із атмосферою вікторіанського шику.
Іван Кришталь: На початку повномасштабного вторгнення деякі міжнародні бренди призупинили свою діяльність в Україні, що дало буст для розвитку локальних fashion компаній. Український споживач не тільки познайомився з українськими брендами, а й полюбив їх та зміг порівняти сервіс.

Про мікс інструментів для залучення клієнтів
Олег Садовський: Треба креативити та залучати аудиторію через ком’юніті. Маємо цікавий кейс. Наш асортимент – вишукані наряди, які здебільшого купують на великі святкування, як-то: весілля, хрестини, дні народження. Коли росія вперше почала бити по енергосистемі України, стався перший блекаут, ми думали, що все пропало. Кому потрібні вишукані наряди, коли свята не на часі? Проте побачили іншу картину: продажі зросли. Ми дзвонили нашим клієнтам і питали, чому саме в блекаут купують і отримували відповідь, що наша одежа повертає їх в «нормальність». І ми зрозуміли, що ми можемо надихати дівчат, давати радість та надію. Це реальна історія та реальний кейс нашого маркетингу. З цього і почалося ком’юніті Sister’s Club, конференція та інше.
Катерина Тємнікова: У нас гарно працює Tik-Tok.
Іван Кришталь: Ми живемо в такий час, коли люди швидко гортають стрічку новин. Якщо не чіпляє – проходять повз. І наші рекламні кампанії – можливість виділитися, зачепити споживачів, викликати емоцію. Бо в цьому випадку, ми конкуруємо зі всіма брендами і не тільки fashion сегменту. Звісно, ми не можемо сказати, яка окупність, це скоріше, робота на перспективу. Також зазначу, що ми завжди були адептами того, що маркетинг 360.
Юлія Томусяк: Наші магазини розташовані в топових ТРЦ та зручних локаціях. Ми – омніканальні: можна замовити онлайн, забрати в магазині, а повернути – в іншому магазині. Намагаємося бути максимально зручними для клієнта.

Про споживачів покоління зумерів та Альфа
Катерина Тємнікова: Бренд KatySOHO не позиціонує себе, як «дитячий». Серед клієнтів маємо різну вікову категорію, проте саме щиру любов ми знайшли від покоління зумерів та Альфа. Наш магазин для них – це кумир.
Іван Кришталь: Бренд Cher’17 здебільшого працює з аудиторією 25-35 років і старше.
Юлія Томусяк: Ми помічаємо, що люди заходять в магазин і часто навіть не знають його назву. Тому бренди мають стати лавмарк, тільки в цьому випадку буде сильний зв'язок з аудиторією.
Про фокус у 2026 році
Юлія Томусяк: Наш фокус – команда.
Іван Кришталь: Команда і продукт.
Катерина Тємнікова: Споживачі хочуть більшої якості за ту саму ціну. Будемо над цим працювати. Бо наш клієнт вибагливий і не пробачає навіть одну «нитку».
Олег Садовський: У кризис потрібно виходити з операційки, щоб бачити ширше. Коли ти в рутині, важко шукати нові шляхи для розвитку.
Read also
Як робити цінову аналітику: покроковий план для онлайн-магазину
