Сергій Вишневський, Duna: Ми зростаємо, інвестуємо, створюємо робочі місця й віримо в український продукт

Сергій Вишневський, Duna: Ми зростаємо, інвестуємо, створюємо робочі місця й віримо в український продукт

Сьогодні
  0
Валерія Байда

Коли бренд Duna планує відкрити фізичні магазини за кордоном, як змінилася стратегія після 2022 року та який прогноз зі зростання виторгу цьогоріч.


ТОВ «Дюна–Веста» – найбільший український виробник панчішно-шкарпеткової продукції. Фабрика розташована у Шептицькому на Львівщині та працює з 1965 року. В управлінні компанії Duna станом на початок листопада 2025 року налічується 101 магазин. Цього року відкрили 16 нових локацій і планують ще кілька. Розвиток партнерської мережі залишається одним із ключових пріоритетів компанії – за п’ять років бачать потенціал зростання до понад 200 торгових точок в Україні. В інтерв’ю для RAUСергій Вишневський, CEO компанії Duna, розповів про те, як обирають місто для нового відкриття, про споживчі тренди у війну, чи зростає середній чек та виторг.

Про нові відкриття, сервіс та вихід за кордон

— За якими критеріями обираєте місто для відкриття нової точки?

— Перед відкриттям кожного магазину ми проводимо детальний аналіз: населення, купівельної спроможності, трафіку, наявності торгових центрів і конкурентного середовища, вивчаємо ментальність споживача і його потребу. Усе це дозволяє нам стратегічно планувати присутність і досягати максимальної ефективності.

— Вироби продаються за кордоном. Які це країни? І чи є в планах відкриття фізичного магазину за кордоном?

— Так, Duna уже представлена на ринках ЄС, зокрема в Німеччині, Польщі, Данії, Франції, США, країнах Балтії. Експорт – наш стратегічний напрямок, у 2027 році плануємо перші фізичні формати магазинів за кордоном, щоб ближче познайомити європейських споживачів із українським брендом.

— Як побудована модель розвитку роздрібної мережі Duna, як підтримуєте високий рівень сервісу в усіх точках?

— Усі магазини Duna відкриваються за партнерською франчайзинговою моделлю. Це означає, що кожна торговельна точка – частина єдиної партнерської мережі бренду. Ми розвиваємо бізнес разом із нашими партнерами, забезпечуючи їм повну підтримку: від дизайну магазину й асортиментного планування до стандартів сервісу та маркетингових активностей.

Саме тому незалежно від формату чи міста покупець у будь-якому магазині Duna отримує однаковий бренд-досвід, якість та атмосферу турботи, що є ДНК нашої компанії. У нас розроблені стандарти викладки, сервісу, візуального мерчандайзингу та клієнтського досвіду.

HR-команда спільно з командою маркетингу регулярно проводить навчання для персоналу і партнери отримують повний супровід – від запуску магазину до операційного ведення.

Про стратегію та споживчі тренди

— Як змінилася стратегія бренду після 2022 року?

— Після 2022 року ми переосмислили, що саме для українців означає тепло – фізичне й емоційне. І у 2024 році в мережі Duna було проведено ребрендинг, у рамках якого оновлено візуальну ідентичність і запущено новий меседж – «Дбайливі до речі: до тіла/до дитини/до жінки/до чоловіка/до сну».

Це більше, ніж слоган – це філософія бренду, яка підкреслює емпатію, якість і комфорт у кожній деталі. А вже восени минулого року ми провели масштабну рекламну кампанію «Дбайливі до Речі» з емоційними відеороликами, які популяризували нашу історію про турботу, ніжність і щирість у простих речах.

Duna сьогодні – це про людей, які обирають тепло, турботу й щирість у щоденному житті.

— Хто ваша основна цільова аудиторія?

— Наш покупець – активні сучасні люди, будь-якого віку, які цінують комфорт, якість та естетику, і купують, як для себе, так і для своєї сім’ї. Ми створюємо шкарпетки, білизну та домашній одяг для різного сегменту клієнта, хто хоче щодня почуватися зручно, впевнено й красиво.

— Які інсайти про споживача вплинули на маркетингові рішення після початку повномасштабного вторгнення?

— Помітили, що люди почали шукати емоційне тепло й прості радощі. Саме тому ми розвинули категорію домашнього одягу, піжам і білизни, адже дім став головним простором безпеки. 

Ми також побачили попит на український продукт як прояв підтримки національного виробника.

— Які тренди в споживчій поведінці можете зазначити під час війни?

— Тренд на усвідомлене споживання став дуже відчутним. Покупці обирають бренди, що поділяють їхні цінності. Шкарпетки стали не просто базовим аксесуаром, а способом проявити себе – через колір, орнамент, меседж, а також вони стали чудовим подарунком та сувеніром.

Про креатив, середній чек та виторг
 

— Чи маєте окрему команду, яка займається розробкою креативних виробів?

— Так, у нас є власна дизайн-команда, та відділ розробок, який працює над колекціями шкарпеток, білизни та домашнього одягу. Ми постійно досліджуємо тренди, згідно попиту споживача, інтегруємо українські орнаменти, ілюстрації, у своїх креативах, а також співпрацюємо з художниками та колаборуємось з благодійними ініціативами.

— Яке співвідношення продажів: партнерські франчайзингові точки, інтернет-магазин, партнери-дистриб'ютори?

— Основний обсяг продажів забезпечує роздрібна франчайзингова мережа, близько 40%, ще 10 % – онлайн-магазин, решта 50 % – продажі через дистриб'юторське партнерство та національні мережі.

— Який середній чек у мережі та частота покупки?

— Середній чек зріс на 20% рік до року 25 до 24. Це свідчить про довіру до бренду й зростання попиту на більш комплексні покупки. І середня частота покупки у нас помітно зросла.

Якщо торік вона складала 1,4, то у 2025 році – 2,2 покупки, особливо в періоди сезонних колекцій.

— Який був виторг минулого року і прогноз зростання цього року?

— Попри всі виклики ринку ми зберегли стабільне зростання – понад 20% рік до року, і 2025 рік показує позитивну динаміку: очікуємо приріст на рівні 22% завдяки розвитку мережі, асортименту та оновленню лінійки базових виробів, а також розширення полиць у національних мережах.

Про постачальників та кадрову кризу

— За якими критеріями обираєте постачальників сировини, який відсоток українських?

— Основний критерій – якість і стабільність постачання. Ми використовуємо бавовну, віскозу, поліамід від провідних виробників, але водночас активно працюємо з українськими постачальниками – їхня частка вже перевищує 20% і поступово зростає.

Duna має власну лабораторію, в якій проводимо ретельний відбір сировини: жодна ниточка не береться в роботу без проведення ретельного аналізу на всі технічні та якісні параметри.

— Війна посилила кадрову кризу. Як розв’язуєте ці питання?

— Так, кадровий дефіцит відчувається у всіх сегментах ринку. Ми інвестуємо у навчання персоналу, автоматизацію процесів і мотиваційні програми. Важливо, що в Duna працюють цілі родини, що створює особливу атмосферу й стабільність.

Про соціальні ініціативи та плани

— Розкажіть про шкарпетки для військових і соціальні ініціативи.

— Ще з 2014 року ми підтримуємо українських захисників: ми першими розробили шкарпетки для військових, а торік створили спеціальну лінійку безутискових шкарпеток для поранених, а також для людей, які мають певні проблеми з ногами: це і люди, які хворіють на цукровий діабет і ті, хто мають проблеми з набряканням ніг.

Також ми реалізуємо благодійні колаборації, передаючи частину коштів на підтримку військових бригад і шпиталів.

 — Якою ви бачите мережу через 5 років?

 — Наша ціль на п’ять років – розвинена мережа Duna, яка має понад 200 магазинів, з франчайзинговою моделлю, з присутністю бренду у всіх ключових містах України, а також і в певних європейських країнах.

Водночас плануємо посилити експорт і власні виробничі потужності, щоб утримати лідерство у своїй категорії.

— Які основні пріоритети цього року та плани на 2026 рік?

 — Наш пріоритет – розвиток категорії одягу для дому та сну, а також білизни, розширення франчайзингової мережі, посилення онлайн-продажів, збільшення нашої присутності у національних мережах і вихід на нові ринки ЄС.

Ми робимо все для того, щоб Duna залишалася брендом, який дарує тепло і дбає про комфорт українців не тільки у прямому, а й в емоційному сенсі.
 


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Смілива, довіряюча атмосфера та згуртована команда є прямим чинником для досягнення кращих результатів.  Кейс мережі магазинів Кібернетики

Смілива, довіряюча атмосфера та згуртована команда є прямим чинником для досягнення кращих результатів. Кейс мережі магазинів Кібернетики

В умовах поточної кадрової кризи та високої плинності персоналу, утримання ключових співробітників стає пріоритетом...
time icon   
  16