Покупці зі списками: які прогнози ритейлерів по продажах на Чорну п’ятницю 2025
Вже через тиждень відбудеться найважливіший для шопоголіків день - розпродаж у Чорну п’ятницю. Як ритейлери в Україні готуються до четвертої в умовах повномасштабної війни Чорної п’ятниці та на яке зростання продажів розраховують.
У повномасштабне вторгнення українські споживачі підходять до Чорної п’ятниці все більш раціонально та планово: заздалегідь формують списки покупок, порівнюють ціни, стежать за доступністю товарів та виділяють потрібний бюджет. Також на попит впливають і відключення електроенергії. Споживачі дійсно обирають товари, які покращать їх комфорт: від зарядних станцій до гірлянд. Водночас є місце і спонтанним покупкам. І, зважаючи, що календар свят змістився, то розпродаж року – це можливість купити подарунки і на новорічні та різдвяні свята.
Про Чорну п’ятницю 2025, підхід до знижок та споживчі настрої
В мережі Епіцентр під час розпродажів очікують більший попит на товари для дому, енергозбереження, опалення або на речі, які споживачі давно планували придбати та чекали вигідної ціни. Прогнозують, що будуть і емоційні покупки. «Проте загальна тенденція вказує на те, що переважна частина покупців прийде на розпродаж підготовленою: з чітким переліком потрібних речей, визначеним бюджетом і бажанням максимально ефективно використати час та кошти», - каже Ірина Шинкаренко, заступниця голови Епіцентр К у сфері комунікацій, реклами, зв'язків з громадськістю та ЗМІ.
Мережа Jysk запровадила Back Friday тест-драйв, який тривав з 13 по 20 листопада: було запропоновано 1000 найменувань товарів зі знижками до -70%. Це дозволило покупцям спокійно обрати, а працівникам магазинів рівномірно розподілити зусилля. Під час Чорної п'ятниці знижки будуть на близько 2000 найменувань. «Ми очікуємо зростання частки раціональних покупців із чітким списком і водночас стабільний інтерес до сезонного декору та текстилю, які створюють атмосферу свята. Ми також прогнозуємо, що поетапний запуск знижок допоможе уникнути пікових навантажень і забезпечить покупцям комфортний досвід», - зазначає Євген Іваниця, Country Director Jysk в Україні.

В мережі Фокстрот в 2023-му та 2024 роках Чорна п’ятниця повернулася до довоєнної моделі – як за структурою продажів, так і за динамікою попиту. Зазвичай, попит зростає нерівномірно: чим дорожче товар, тим більше на нього зростає попит. Проте цьогоріч настрої покупців гірші за тогорічні. Менше людей говорять, що чекають Чорну п’ятницю, проте 20% таки планують покупки, і половина з них – саме техніку. В’ячеслав Склонний, комерційний директор мережі Фокстрот, підтверджує, що цьогоріч на попит дійсно впливає ситуація з відключеннями світла. Як тільки стаються масовані обстріли і зумовлені ними тривалі відключення, одразу сплеск по зарядних станціях, ноутбуках, павербанках. Але є й зворотна тенденція – падають продажі вбудованої техніки, кухонних приладів, телевізорів. А цьогоріч на Чорну п’ятницю в Фокстрот знижки будуть на половину товарів: близько 700 товарних позицій будуть продаватися за найкращими цінами року.

Цьогоріч в Аврора будуть утримувати глибину акцій до –50% і розширять пропозицію до понад 1000 найменувань товарів, орієнтуючись на категорії, які дійсно потрібні покупцям. Через вимкнення електроенергії спостерігають зміщення фокуса покупців у бік практичності та раціональності, є підвищений інтерес до товарів, які допомагають забезпечити базовий комфорт під час відключень електроенергії: гірлянди на батарейках, ліхтарики, акумулятори, термоси тощо.
Проте за словами Поліни Лендєл, бренд-директорки Аврора, попри всі виклики, українці залишають місце для невеликих приємних та спонтанних покупок – це свого роду емоційна підтримка, спосіб відволіктися і покращити настрій.
В Intertop також очікують, що більшість покупок будуть запланованими. Водночас залишиться і частка емоційних покупок.
Cтратегія Pandora полягає в тому, щоб робити акцент саме на розбудові лояльності з клієнтом, а Чорна п’ятниця – це лише один з інструментів для залучення лояльної аудиторії бренда до покупок. В Pandora до Чорної п’ятниці надають прямі знижки майже на весь асортимент товару. «Такий значний об’єм знижок буває тільки раз на рік, відповідно наші лояльні клієнти усвідомлюють цінність цієї пропозиції. Ми не плануємо змінювати чи «ускладнювати» цю механіку», - коментує Валерія Русаненко, СМО Pandora.
Про драйвери продажів
У Фокстрот у період Чорної п’ятниці практично всі категорії зростають – від посуду до холодильників. Традиційні хіти сезону: телевізори, ігрові ноутбуки, роботи-пилососи, кавомашини, велика побутова техніка, навушники. Цього року до топ-продажів уже впевнено заходять зарядні станції й генератори.
В магазинах Eva очікують, що драйверами продажів стануть косметичні, доглядові засоби та парфуми. Тобто ті позиції, покупку яких часто відкладають "на потім". На сайті eva.ua традиційно зростає попит практично на всі категорії. Водночас є групи товарів, які демонструють особливо високий приріст: парфумерія, засоби догляду за обличчям, волоссям і тілом, декоративна косметика та дерматокосметика, а також адвент-календарі. А в Eva Beauty прогнозують, що люди використовують знижки Чорної п’ятниці як можливість вигідно купити новорічні та різдвяні подарунки та до Дня Святого Миколая. Тож основні продажі припадуть саме на подарункові категорії – адвенти, набори, парфуми, декоративну косметику та доглядові засоби.
В Аврора очікують, що драйверами продажів залишаться функціональні категорії – товари для дому, освітлення, сезонні товари (аксесуари й затишні товари для холодного періоду).
«Крім того, традиційно у період «Чорної п'ятниці» орієнтуємось на попит на товари для особистого догляду, побутову хімію та недорогі подарункові позиції, які наші клієнти купують «про запас» напередодні свят», - підтверджує Поліна Лендєл.
В Intertop прогнозують, що в топі буде взуття, верхній одяг та дитячі речі, також очікують активний попит на косметику та аксесуари, які часто купують на подарунки, зокрема, й Kiko Milano.

В Jysk за підсумками попередніх років і аналізом попиту, цьогоріч очікують найбільший інтерес до меблів (минулого року їхня частка складала третину обороту Jysk), декору та різдвяних товарів (четверта частина продажів минулого року), матраців та топ-матраців, текстилю (ковдри, подушки, постіль), килимів та інших товарів для дому.
Про продажі та середній чек
В Фокстрот очікують, що середній чек виросте мінімум на 25%. «З досвіду попередніх років також зазначимо, що за 8 днів акції продається практично стільки ж, скільки за весь попередній місяць. Це набагато більше, ніж у звичайні періоди – від 2,5 до 4,5 раза», - зазначає В’ячеслав Склонний.
Минулого року продажі Jysk у період Чорної п’ятниці перевищили півмільярда гривень. «У 2025 році ми очікуємо стабільну позитивну динаміку, помірне зростання завдяки збільшенню асортименту та розширенню мережі магазинів, можливе підсилення попиту завдяки ранньому старту акцій та більшій доступності товарів у регіонах», - прогнозує Євген Іваниця.
В Intertop очікують, що цього року Чорна п’ятниця буде на рівні 2024-го та ще краще. «Звичайно, ми заклали зростання. Наприклад, частка омніканальних замовлень у жовтні зросла на 30% до минулого року. В листопаді очікуємо таку ж динаміку», - зазначає Антон Бокий, СМО Intertop.
«Інтернет-магазин eva.ua очікує зростання товарообігу рік до року більш ніж на 50%, а середнього чека – на рівні понад 25%», - каже Руслан Сазонов, керівник напряму маркетингу інтернет-магазину eva.ua.
Read also
Покупці зі списками: які прогнози ритейлерів по продажах на Чорну п’ятницю 2025




