Новини логістики та e-commerce: Eva.ua, Glovo, NovaPay, MakeUp та інші
Нова стратегія Eva.ua, 7 років Glovo в Україні, NovaPay створила одну з найбільших мереж POS-терміналів в Україні, MakeUp запускає beauty-підписку, власні поштомати від мережа Аптека 9-1-1, а також інші новини сфери електронної торгівлі та доставки.
Нова стратегія Eva.ua: стати екосистемою для жінок в Україні

За результатами внутрішнього дослідження мережі магазинів Eva, 82% українок регулярно відмовляються від особистих покупок, обираючи витрати на родину. Ще понад 60% зізнаються, що не відчувають морального права витратити гроші лише на себе. Повномасштабна війна лише загострила це явище. Для Eva це стало сигналом, що ринок змінюється не лише економічно, а й психологічно. Тому компанія оновила свою e-commerce стратегію. Новий курс передбачає створення єдиної онлайн-платформи для жінок в Україні – простору, де покупки, персональні рекомендації, бонуси та сервіс зібрані в одну зручну екосистему. Мета – зміцнити позиції Eva як омніканального ритейлера, збільшуючи частку e-commerce у beauty-категорії та змінити саму логіку жіночих покупок з «мені незручно» на «мені можна».
Зростання попиту на зарядні станції — дані Meest China

Протягом жовтня в Україні на фоні відновлення обстрілів енергетичної інфраструктури зріс попит на зарядні станції. За словами керівника відділу комерційної доставки в Meest China Андрія Свинцицького, після атак ворога на енергосистему у вересні, кількість замовлень збільшилася на 65% упродовж лише двох тижнів. А від початку жовтня — зросла більш ніж втричі. За даними від компанії, найбільший попит мають станції середньої потужності — від 500 до 1500 Вт (48%). Наступні за популярністю — станції до 500 Вт (32%). Найменший попит у надпотужних моделей 2000-3000 Вт (20%) — ними цікавляться здебільшого власники приватних будинків і малого бізнесу. Також за останні 3-4 місяці прослідковується тренд на комплексні рішення для автономності. Тобто люди шукають вже не тимчасові рішення, а такі, що забезпечать комфортний побут у довготривалій перспективі.
7 років Glovo в Україні: основні факти

Наприкінці жовтня Glovo відзначив 7 років роботи в Україні. Починали з правого берега Києва, а нині компанія працює вже у 40 містах України. За цей час 80 000 кур’єрів подолали 331 млн км. Найпопулярніші позиції замовлень за всі роки:
- Бургери — 12% усіх замовлень
- Картопля фрі — 4%
- Піца — 3%
Наразі 12 000 бізнесів — ресторанів, магазинів та аптек — співпрацюють із Glovo. Щороку найактивнішим періодом для сервісу стають тижні з 39 по 42, коли настають холоди.
Що важливіше: ціна, асортимент чи швидкість — відповідають користувачі Varus.ua

Команда Varus.ua провела опитування серед своїх клієнтів, щоб краще зрозуміти, чим керуються українці, коли обирають сервіс онлайн-доставки. Виявилося, що більшість покупців не обирає «щось одне», а шукає баланс — чесну ціну, широкий асортимент і можливість отримати замовлення максимально швидко. Для них вартість має значення, але вона вже не є головним критерієм вибору сервісу. Люди готові платити трохи більше — якщо це економить їхній час і забезпечує комфорт. Для більшості клієнтів важливо, аби не було відмінностей в ціні між офлайн та онлайн-форматом, та можливість знайти все необхідне в одному місці й не витрачати час на кілька замовлень у різних сервісах. А для максимальної швидкості у Varus.ua запровадили сервіс «Доставка на зараз», який дозволяє отримати покупки до 60 хвилин за фіксованою ціною 109 грн.
Компанія NovaPay створила одну з найбільших мереж POS-терміналів в Україні

Міжнародний фінансовий сервіс із групи компаній Nova (Нова пошта) NovaPay продовжує масштабування власної технічної інфраструктури: у відділеннях Нова пошта працює понад 9 200 POS-терміналів. Активна розбудова власного термінального парку стартувала у жовтні 2023 року. За два роки NovaPay вийшла на четверте місце серед еквайєрів за обсягом операцій. Власна інфраструктура дозволила підвищити стабільність роботи системи та скоротити час обробки транзакцій майже на третину, замість 22 секунд – 15. Це критично важливо для відділень з високим потоком клієнтів. За підсумками трьох кварталів 2025 року клієнти NovaPay здійснили 307 млн переказів (+ 5% до аналогічного показника 2024-го), загальний обсяг транзакцій через NovaPay досяг 267 млрд грн (+25%).
За 9 місяців 2025 року українці отримали міжнародних посилок на $4,5 – дані НБУ

Обсяги ввезення імпорту товарів через міжнародні посилки у січні-вересні 2025 року могли становити $4,5 млрд, що більше ніж за весь 2024 рік ($3,5 млрд). Такі оцінки НБУ надав у відповідь на запит видання Економічна правда. В НБУ зазначили, що дані про імпорт посилок отримують від Державної митної служби, однак остання не вказує, яка частка цього імпорту завозилася без сплати податків та мит. Водночас регулятор припускає, що таким чином в Україну імпортується переважна більшість міжнародних відправлень.
Аптека 9-1-1 запустила власні поштомати

Мережа Аптека 9-1-1 запустила проєкт "Самаптека", у межах якого встановлять поштомати для самостійного забору ліків. Про це повідомив директор з маркетингу мережі Віталій Тимчук. Через поштомати можна отримати ліки, замовлені через Telegram-бот або сайт apteka911.ua. Ще у серпні 2023 року проєктний офіс мережі разом із Департаментом трансформації запустили перший прототип поштомату. Перший такий термінал встановили у жовтні 2025 року в одній з аптек мережі. Тепер компанія має на меті масштабувати проєкт. Проєкт "Самаптека" позиціонують як екосистему цифрових і не тільки рішень для спрощення користувацького досвіду. Окрім поштоматів, це ще й термінали самообслуговування, з допомогою яких можна оплатити та отримати замовлення, отримати онлайн-консультацію та навіть е-рецепт.
Makeup запускає першу в Україні beauty-підписку

Як повідомляє Forbes.ua, онлайн-ритейлер косметики Makeup представив першу в Україні beauty-підписку – Makeup Premium. Сервіс запрацював з 24 жовтня 2025 року. Він поєднує бонуси на покупки, експертні консультації та ексклюзивні подарунки. Завдяки підписці підписники можуть отримати до 10% бонусів від кожного замовлення, безлімітні консультації косметолога, нутриціолога, візажиста, трихолога, психолога та beauty-подарунки для перших клієнтів. Вартість підписки становить 799 грн на рік, а термін дії – 12 місяців. У майбутньому компанія планує додати освітні сервіси, онлайн-воркшопи та спеціальні преміум-продукти.
Також у жовтні Makeup запустив власну мережу поштоматів, у яку інвестував вже понад 2 млн грн. В Києві запрацювало 20 поштоматів, а до 2026-го мережу планують розширити по всій країні. Водночас Makeup розвиває і офлайн-напрям. У 2023-му до магазину в Києві додався шоу-рум у Варшаві. Станом на жовтень 2025-го компанія працює у 36 країнах.
Read also
У ТРЦ РайON відкрилася Пузата Хата
