Новини логістики та e-commerce: Нова пошта, Алло, Petslike, Укрпошта та інші

Новини логістики та e-commerce: Нова пошта, Алло, Petslike, Укрпошта та інші

11.09.2025 09:09
  2451
Костянтин Симоненко

Найбільша мережа поштоматів від Нова пошта, зростання продажів на маркетплейсі Алло, перший магазин Petslike, експрес-вікно на Укрпошта та інші новини сфери електронної торгівлі та доставки.

Підсумки роботи Нова пошта у І півріччі

У І півріччі 2025 року група Nova (Нова пошта) продовжила свій розвиток. Обсяг доставлених відправлень склав 238 млн, що на 7% більше, ніж за аналогічний період 2024 року. Також було доставлено 5,9 млн міжнародних посилок. У січні-червні 2025 року Нова пошта отримала 24,6 млрд грн виручки, що на 23% більше ніж за аналогічний період минулого року.

За перші шість місяців року компанія розширила мережу на 708 відділень та встановила 4069 нових поштоматів — загалом 4777 нових точок сервісу. Мережа зростала по всій Україні, в тому числі й на прифронтових територіях, де було відкрито 759 нових точок сервісу. Загалом Нова пошта на початок липня налічувала 42 311 точок сервісу: 13 985 відділень та 28 326 поштоматів по всій Україні.

Проте вже у серпні 2025-го поштовий оператор повідомив про розгортання найбільшої в Європі мережі поштоматів — понад 28 600 точок по всій Україні. Це найбільша кількість автоматизованих точок доставки в межах однієї країни на континенті. Лише у 2024 році компанія встановила 8410 нових пристроїв, половина з яких — у житлових комплексах і ТРЦ. Формат доставки out-of-home — тобто не додому, а у зручне місце, звідки клієнт сам забирає посилку — набирає популярності як ефективна альтернатива традиційній кур’єрській моделі. Через поштомати проходить 10% усіх відправлень компанії, а за три роки цей показник зріс з 9,5 до 46 млн відправлень. У 2025 році Нова пошта планує довести обсяг таких доставок до 75 млн посилок.

Яку їжу найчастіше замовляли українці в 2025 році – статистика Glovo та Loko

Сервіс доставки Glovo в Україні проаналізував мільйонів замовлень за поточний рік і створив гастрономічну мапу України. Так, в топ-5 замовлень входять бургери (незмінний лідер малих і великих міст), піца, картопля в усіх видах (пюре, фрі та діпи), пиво та шаурма (особливо популярна вночі).

Географічно розподіл популярних замовлень виглядає наступним чином. У Києві це піца пепероні та борщ з м’ясом, у Львові — кебаб, який потіснив навіть локальні десерти. В Одесі більше замовляють шаурму та локшину з куркою, а в Харкові — холодник, салат “Цезар” та піцу. Є й окремі локальні відмінності, скажімо, в Івано-Франківську неабиким попитом користується польський суп журек та шаурма асорті. Найбільшу динаміку зростання за рік показали банани (у 9 разів більше) та дабл-чізбургер (у 5 разів).

Як змінилися смаки українців за три роки: аналітика доставки Loko

Сервіс швидкої доставки Loko за три роки своєї роботи на ринку теж зафіксував банани як найпопулярніший товар за весь час у доставці 2022-25 років. Також в онлайн-кошиках українців три роки поспіль стабільно опиняються негазована вода Моршинська та Coca-Cola. Щодо готових страв — найбільше замовлень з ресторанів, де є українська кухня, піца або бургери. Найулюбленіші страви — картопляне пюре, борщ зі свининою, бульйон з куркою, піца та грибна юшка.

Наразі доставка Loko працює у 56 українських містах з понад 2200 партнерами — ресторанами, аптеками, квітковими магазинами, хімчистками тощо. У 2024 році кількість замовлень у Loko зросла у 2,6 рази порівняно з 2023 роком. У 2025 році очікується приріст ще на понад 40%.

Maudau запускає точки самовивозу в одеських Сільпо

Maudau запускає точки самовивозу в одеських Сільпо

Маркетплейс Maudau розширив в Одесі мережу точок самовивозу замовлень у магазинах Сільпо. Щоб скористатись послугою, потрібно оформити замовлення на сайті Maudau, обрати найближчу точку самовивозу в Сільпо, оплатити замовлення онлайн — і вже за 1-2 дні замовлення чекатиме на пункті видачі. Забрати його можна упродовж п’яти днів. Вартість послуги — 35 грн, але при замовленні від 999 грн доставка до точки буде безплатною.

Сплеск попиту на маркетплейсі Алло

Маркетплейс Алло: продажі автокосметики зросли в 5 разів, а сезонне зростання басейнів – у 6,5 раза

Як свідчать дані продажів за січень-липень 2025 року на маркетплейсі Алло кількість товарів мерчантів зросла на 30% проти аналогічного періоду минулого року. Зокрема, лише у липні було створено майже 1 млн нових карток товарів. Також зростає попит і на товари мерчантів. Серед лідерів за показником зростання в грошах з січня 2025 року – електроніка, ігрові ноутбуки та консолі, електросамокати та офісні крісла. В штуках найбільше клієнти купують аксесуари до смартгодинників та фітнес-браслетів, захисні стекла та навушники, смартфони та чохли до них.

Від січня до серпня зросли продажі в категоріях:

  • автокосметика – 416%;
  • моторні мастила – 360%;
  • кухонні мийки – 48%;
  • ветеринарні препарати для сільськогосподарських тварин – 39%.

Також за рахунок сезонного зростання попиту в категоріях «Дача, дім та сад», «Кліматична побутова техніка», «Електротранспорт» значний приріст показали басейни (543%), садові гойдалки (473%), вентилятори (273%). А також гіроборди (67%), кондиціонери (45%), електросамокати (29%). Середній чек у торговців маркетплейсу Алло також зріс на майже 30% проти аналогічного періоду минулого року і становить 3000 грн.

Інтернет-магазин Petslike відкрив перший фізичний зоомагазин у Львові

Інтернет-магазин товарів для домашніх улюбленців Petslike відкрив свій перший фізичний зоомагазин у Львові

Український інтернет-магазин Petslike, який вже сім років дбає про домашніх  улюбленців онлайн, відкрив свій перший офлайн-магазин у Львові. Новий простір розташований за адресою вул. Малоголосківська, 44. Також зоомагазин функціонує як точка видачі замовлень з сайту. Історія Petslike почалась у 2018 році як онлайн-магазину із фокусом на якість, зручність і відповідальне ставлення до тварин. Зараз компанія пропонує понад 300 брендів кормів, аксесуарів і засобів догляду для собак і котів. Також Petslike надає безкоштовні онлайн-консультації ветеринара. До кінця року планується відкрити ще один магазин, а в майбутньому розвивати мережу по франшизі.

Укрпошта запустила експрес-вікна для обслуговування посилок

З 8 вересня в межах пілотного проєкту більше ніж 1500 міських відділень Укрпошта матимуть щонайменше два вікна. Одне універсальне – для повного набору послуг (від виплати пенсій та приймання платежів до листування юридичних осіб), а друге – експрес. Тут обслуговуватимуть виключно клієнтів, що прийшли отримати або відправити посилку, отримати лист (до 5 штук) або післяплату.  Так компанія вирішила питання довгого очікування через оплату комунальних послуг та інших платежів. У цьому вікні також можна буде поповнити мобільний телефон або картку monobank. В результаті час обслуговування одного клієнта не перевищуватиме 2-3 хвилин.

Український e-commerce сервіс Liki24 вийшов на ринок Великої Британії

Українська онлайн-платформа з доставки лікарських засобів Liki24 офіційно запустилася у Великій Британії. Про це повідомив співзасновник компанії Антон Авринський. За його словами, лише за місяць Велика Британія увійшла в четвірку найбільш дохідних європейських ринків компанії. І це перший ринок для Liki24 поза межами Євросоюзу. Особливо популярною серед користувачів виявилася авіадоставка, що дозволяє отримати замовлення протягом 1-2 днів. Нині платформою користуються понад 2,5 млн українців. Щомісячна аудиторія сайту й додатків перевищує 3 млн відвідувачів, а кількість продавців, представлених на маркетплейсі, сягає 13 000.

Середній чек при оплаті карткою в інтернеті перевищив магазинний – НБУ

Всі в онлайн: топ-10 трендів е-commerce в 2021 році

В Україні у І півріччі 2025 року середній чек при оплаті карткою в інтернеті становив 589 грн, водночас у магазинах – 342 грн. Про це повідомив Національний банк України. Загалом із 4,6 млрд операцій з картками в І півріччі 2025 року безготівковими були 4,4 млрд операцій на загальну суму 2,2 трлн грн. Це відповідно на 12,6% та на 11,2% більше порівняно з аналогічним періодом 2024 року. Аналіз розподілу безготівкових операцій за їхніми видами свідчить, що в І півріччі цього року найбільше операцій із використанням платіжних карток за кількістю та сумою припадало на розрахунки в торговельній та сервісній мережах – 73,9% та 49,9% відповідно.

Walmart збільшив обсяги доставки товарів покупцям на 50%

Як повідомляє Supply Chain Dive, продажі американського ритейлера Walmart, що виконуються через доставку до магазинів у США, зросли майже на 50% за останній квартал. За словами фінансового директора компанії Джона Девіда Рейні, зростання обсягів продажів з доставкою відбувається на тлі зростання швидкості роботи кур’єрських служб. При цьому кращий сервіс стимулює клієнтів до повторних покупок. Так, близько третини доставок з магазинів за останні тижні надходило протягом трьох годин або менше, причому 20% цієї частини надходили до клієнтів протягом 30 хвилин або менше. Це дуже зручно для звичайних людей, які розуміють, що сходити самостійно до супермаркету та зробити покупки – це тепер довго, а замовити доставку додому – швидко.

З тих пір, як Walmart почав жорстко конкурувати з Amazon у сфері електронної торгівлі, пришвидшення доставки замовлених товарів стало пріоритетом у розвитку компанії.

Зараз компанія намагається якомога ефективніше використати штучний інтелект у своїй логістиці доставки товарів. Мова йде про алгоритм динамічної доставки, коли Walmart аналізує місцеві умови, щоб визначити найефективніші маршрути водіїв та орієнтовний час прибуття замовлення. Це інформація, яка надходить у режимі реального часу та постійно змінюється. Ось чому для якісного сервісу необхідний штучний інтелект.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Роман Вельгуш, Альфа Про: Актуальні ключові запити від ритейлу – це прозорість, легкість і енергоефективність

Роман Вельгуш, Альфа Про: Актуальні ключові запити від ритейлу – це прозорість, легкість і енергоефективність

Ритейл нерухомість — це завжди великі об’єми скління, особливі вимоги до прозорості та антивандальності скла, а також...
time icon   
  271