Мода на знижки: хто з ритейлерів відкрив перші аутлети під час повномасштабного вторгнення

Мода на знижки: хто з ритейлерів відкрив перші аутлети під час повномасштабного вторгнення

Сьогодні
  0
Валерія Байда

Зазвичай, формат аутлет популярний в сегменті fashion, проте RAU зібрала незвичні кейси українських та міжнародних ритейлерів, які вперше почали розвиватися у цьому форматі в Україні.


Аутлети дуже популярні серед населення будь-якої країни. Один з факторів, чому споживачі їх обирають – прагнення економити, не втрачаючи в якості. А повномасштабне вторгнення росії в Україну посилило тренд на розумне споживання, та, за дослідженням Gradus Research, українці дедалі частіше орієнтуються на вартість товарів. «Ми спостерігаємо глибоку переоцінку цінностей у всіх сферах життя: від щоденних витрат до великих мрій. Війна сформувала новий тип українця – гнучкого, уважного до себе й близьких, а також критичного до вибору», - коментує соціологиня, засновниця та директорка дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк

Окрім того, що в Україні активно розвиваються ТРЦ у форматі аутлет, все більше українських та міжнародних мереж почали відкривати власні аутлети в Україні. 

Jysk з привілеями аутлет

Станом на початок жовтня 2025 року міжнародна роздрібна мережа Jysk, яка пропонує товари для облаштування простору у будь-якому домі та саді мала 110 магазинів в Україні. А на другий рік повномасштабного вторгнення – в березні 2023 року відкрився простір в столичному ТРЦ Караван Outlet з усіма привілеями outlet. Площа – 1447 кв. м та побудований за сучасною концепцією мережі 3.0: з просторим дизайном та зональним розміщенням товарних категорій для більш комфортних покупок.

Перший аутлет Auchan Україна

У новорічний сезон 2024 Auchan Україна презентував новий формат магазину в Україні – аутлет, який розташувався на території Auchan Почайна за адресою: проспект Степана Бандери, 23. У компанії повідомили, що цей крок – відповідь на сучасні запити споживачів, а мета – захист купівельної спроможності українців. Аутлет пропонує широкий асортимент одягу, взуття, аксесуарів та інших товарів із попередніх колекцій зі знижками від 30% до 90%. На 700 кв. м розміщений асортимент в таких пропорціях: 50% – одяг та текстиль, 35% – товари для дому, 15% – побутова техніка.

Таким чином, наразі мережа створює мультиканальність: має чотири формати – гіпермаркети, супермаркети, магазини Pick Up Point, Outlet, а також e-commerce.

З цікавого: у гіпермаркеті теж є товари зі знижками, але психологія клієнта працює так, що саме в аутлеті швидше все купується.

Три Fly Kids у форматі аутлет

Традиційно аутлет сприймається як щось пов’язане з розпродажем та знижками. І дуже незвично чути, коли цей термін застосовується до дитячих розважальних центрів. Проте в мережі ДРЦ Fly Kids цей формат активно розвивається. Наразі є три Outlet: у Києві в ТРЦ Караван Outlet (вул. Лугова, 12), Львові в ТРЦ King Cross Leopolis (Сокільники, вул. Стрийська, 30) та Одесі в ТРЦ Riviera (Фонтанка, вул. Південна дорога, 101 А).

Очевидно, що мова не йде про минулі колекції атракціонів, тут діє постійна знижка 50% на дитячі квитки. Додатково надається знижка 20% при замовленні дитячого свята. Вона включає в себе знижені ціни на все меню та бар, серверування та прикраси, анімаційні програми, шоу, майстер-класи, анімаційні пакетні пропозиції та додаткові послуги (аквагрим, гіпсові фігури тощо).

«Це цінності нашої компанії – робити дітей щасливими. Ми хочемо аби у всіх батьків була змога дарувати своїм дітям радість, Fly Kids Outlet – це простір безмежних розваг за максимально доступною ціною. Ми вважаємо, що зараз це особливо важливо – робити дитинство сповненим радості», - сказала в інтерв’ю RAU в серпні 2024 року Катерина Залозна, генеральна директорка мережі.

За її словами, термін окупності ДРЦ формату аутлет такий самий, як й у класичних парках. Це зумовлено тим, що роблять велику знижку на квитки – 50%, але тим самим збільшують трафік.

Перший аутлет мережі Будинок Іграшок

Цьогоріч мережа Будинок Іграшок зробила іграшки ще доступнішими. Наприкінці літа 2025 року відкрився перший магазин у форматі аутлет у столичному ТРЦ Караван Outlet площею 260 кв. м. У ньому представлено близько 6000 SKU. Такий новий формат – це відповідь на сучасні запити: якісні брендові іграшки за максимально вигідною ціною. У новому магазині представлені товари зі знижками, а також частина постійного асортименту мережі – актуальні новинки, сезонні позиції, бестселери та улюблені герої.

A‑Optika Outlet

На початку липня 2025 року мережа оптик A‑Optika відкрила простір формату Outlet у столичному ТРЦ Караван Outlet. Це перший подібний магазин, який поєднує сучасну оптику, комфортний сервіс та вигідні ціни. За даними сайта, мережа розвивається в трьох містах України – Києві, Львові та Ужгороді та станом на кінець жовтня 2025 року має 13 оптик під назвою A‑Optika.

Українські fashion-бренди

Зазвичай, формат аутлет дуже популярний серед міжнародних брендів, як-то Puma, Adidas та інших. Проте дехто з українських брендів у повномасгтабне вторгнення почав розвиватися у новому форматі. Так, цьогоріч простори Vovk outlet та Stimma outlet запрацювали в столичному ТРЦ Караван Outlet.

Так, Vovk outlet пропонує одяг з минулих колекцій, лімітовані позиції й моделі, яких більше ніде немає.

Ще декілька компаній розглядають можливість виходу у цей формат, але поки утримуються називати конкретні дати відкриття та локації. "Як тільки відкриємо - обов'язково вам повідомимо", - кажуть представники мереж різних цінових сегментів та різного розміру.


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also