Як війна змінила аудиторію в містах: нова реальність для маркетингу
В Україні провели дослідження зовнішньої реклами, яке враховує зміни через повномасштабну війну та міграцію. Організатори дослідили аудиторію у великих містах країни та прослідкували, де зберігається приріст трафіку.
Компанія Fotomonitor на замовлення рекламного холдингу Megapolis+ провела дослідження у 15 містах України: Київ, Черкаси, Суми, Кропивницький, Кременчук, Житомир, Вінниця, Одеса, Рівне, Хмельницький, Луцьк, Тернопіль, Чернівці, Львів та Івано-Франківськ.

Повномасштабна війна змінила мобільність українців і сформувала нову конфігурацію міського трафіку. Внутрішня міграція, релокація бізнесу та трансформація транспортної системи вплинули на те, як люди переміщуються містом і сприймають візуальні комунікації. Для брендів це означає необхідність переосмислити медіастратегії та адаптуватися до реальних даних, а не орієнтуватися на довоєнні моделі.


Найбільший приріст зафіксували у середніх містах на заході України. У Хмельницькому добовий трафік зріс на 72% порівняно з довоєнним періодом. Кількість контактів із зовнішньою рекламою досягла 5,5 млн. Основна аудиторія – водії (56%), наступні – пішоходи (16%), після них пасажири маршруток (15%), останні – користувачі великого громадського транспорту (11%).

У Чернівцях також спостерігається приріст, трафік складає 3,9 млн – це на 36,7% більше порівняно з 2021 роком. Основну частку учасників потоку також становлять водії (70%), другі пішоходи та пасажири маршруток (по 12%), треті – користувачі великого громадського транспорту (6%).

У Києві добовий трафік наблизився до показників 2021 року – 55,6 млн. Попри незначне зниження, структура аудиторії залишається такою, як і в інших містах: більша частина – водії (72%), наступні пішоходи (22%), треті – пасажири маршруток (16%), останні – користувачі великого громадського транспорту (9%).

Стабільність зберігають Львів (17,4 млн) та Івано-Франківськ (4,3 млн), де добовий трафік практично не змінився і структура учасників подібна – більшість водії (53% та 51%), другі пішоходи (22% та 33%), треті користувачі маршруток (16% та 14%), четверті – пасажири великого громадського транспорту (6% та 2%).

“Щоб ринок розвивався, він має працювати з реальністю, а не з архівами. Ми інвестували у відновлення галузевих досліджень, щоб дати ринку свіжі, достовірні дані для планування. І принципово відкриваємо ці результати для всієї індустрії – безплатно”, – розповідає Head of Strategy & R&D Megapolis+ Віктор Іванченко.
Результати дослідження демонструють, що варто орієнтуватися на короткі та чіткі повідомлення, розумне медіапланування та фокусування на локаціях зі стабільним і більшим трафіком.
Щоб отримати результати та актуальні медіапоказники, надішліть листа на contact@megapolis.com.ua або заповніть коротку форму на сайті Megapolis+.

Довідка. Megapolis+ – рекламний холдинг, який створює ефективні комунікаційні рішення, об’єднуючи аналітику та стратегію, креатив, зовнішні рекламу, виробництво конструкцій, друк і брендування рекламної продукції.
Read also
Чорна п’ятниця 2025: як змінювалися ціни на електроніку
