Хто з ритейлерів увійшов до топ-100 найдорожчих брендів світу у 2025 році
Міжнародна маркетингова компанія Kantar опублікувала результати щорічного рейтингу BrandZ 2025, який визначає 100 найдорожчих брендів світу. Редакція RAU проаналізувала, хто зі світових ритейлерів увійшов до цього списку.
Це дослідження є комплексним аналізом, що включає фінансові показники компаній та сприйняття споживачів у понад 50 країнах. Загальна вартість 100 провідних світових брендів цього року досягла $8,3 трлн, демонструючи значне відновлення на 20% після торішнього спаду.
У 2025 році загальна вартість топ-100 досягла рекордного рівня. Це зростання переважно забезпечили технологічно орієнтовані бренди, які за останні 20 років забезпечили найбільший приріст вартості в усіх секторах.
Цікаві факти зі звіту (опитано 4,5 млн респондентів, 22 000 брендів у 538 категоріях):
- Apple утримує перше місце вже четвертий рік поспіль, з вартістю бренду $1,3 трлн (+28%);
- У топ-5 також увійшли: Google, Microsoft, Amazon, Nvidia;
- Nvidia, Huawei, VMware, Xiaomi та Instagram — бренди з найвищим темпом зростання (понад 100%);
- ChatGPT — новачок рейтингу, який лідирує серед інших новачків – Stripe та Chipotle;
- Spotify зі Швеції повернувся до рейтингу;
- індійський Airtel — найдинамічніший телеком-бренд;
- Mercado Libre — єдиний бренд з Латинської Америки у списку;
- канадський банк RBC продемонстрував найбільше зростання серед фінансових компаній (+43%);
- У 13 категоріях ритейл показав значне зростання: загальна вартість брендів у секторі зросла на 48% після пандемії.

Ритейлери у списку Kantar BrandZ 2025
У рейтингу найцінніших брендів світу 2025 року за версією Kantar BrandZ ритейлери займають помітне місце, що підтверджує зростаючу роль сектору роздрібної торгівлі у глобальній економіці. У список увійшли як традиційні гіганти офлайн-торгівлі, так і цифрові гравці, які вміло інтегрують e-commerce, омніканальність та технології. Найвищу позицію серед ритейлерів займає Amazon (четверте місце у загальному рейтингу), чия вартість бренду оцінюється у понад $866 млрд. Компанія продовжує трансформувати шопінг у напрямку автоматизації, персоналізації та швидкості.
Редакція RAU проаналізувала, хто зі світових ритейлерів (а також компаній з суміжних галузей) увійшов до цього списку:
- Apple – $1.299.655 млрд
- Amazon – $866.118 млрд
- McDonald’s – 221.079 млрд
- Walmart – $119.580 млрд
- LVMH / Louis Vuitton – $111.938 млрд
- Hermès – $109.421 млрд
- Costco – $100.809 млрд
- The Home Depot – $89.230 млрд
- Alibaba – $81.208 млрд
- Starbucks – 69.732 млрд
- Chanel – $62.292 млрд
- Mercado Libre – $49.846 млрд
- Nike – $49.444 млрд
- Zara – $37.246 млрд
- Lowe’s – $30.859 млрд
- KFC – $26.875 млрд
- IKEA – 25.673 млрд
- Aldi – 23.386 млрд
- Uniqlo – $21.599 млрд
- Adidas – $21.067 млрд
Ключові фактори успіху брендів
Згідно зі звітом Kantar, бренди, яким вдалося зберегти або збільшити свою вартість, демонструють три ключові характеристики: диференціація, актуальність та впізнаваність. Ці виміри безпосередньо впливають на сприйняття цінності споживачем і, відповідно, на фінансову оцінку бренду. Успішні бренди ефективно відрізняються від конкурентів, залишаються релевантними для своєї аудиторії та мають високий рівень впізнаваності, що сприяє їхньому зростанню на глобальному ринку.
Read also
Ольга Шевченко, Eva: Ми готуємося до експансії на ринки ЄС
