Фокстрот підбив підсумки Чорної п’ятниці 2025: що купували українці

Фокстрот підбив підсумки Чорної п’ятниці 2025: що купували українці

Сьогодні
rau

Омніканальний ритейлер електроніки та побутової техніки Фокстрот підбив підсумки найочікуванішого розпродажу року. Компанія зафіксувала нові рекорди і несподівані тенденції сезону.


Попри нічні ворожі атаки в різних регіонах країни, поведінка покупців показала: люди чекали цього періоду і були готові до великого шопінгу. Водночас, ця Black Friday продемонструвала не лише зростання продажів, а й якісну технологічну трансформацію бізнесу – з переходом клієнтів у мобільний застосунок та зростанням готовності взаємодіяти зі штучним інтелектом.

Заплановані покупки і курс на мобільність

У Фокстрот зазначають, що Чорна п’ятниця 2025 виявилася не стільки «полюванням за знижками», скільки періодом реалізації запланованих покупок. Щоб у нинішніх умовах задовольнити весь попит, акція тривала у магазинах і онлайн на Foxtrot.ua понад тиждень (з 24 листопада до 1 грудня), а клієнти приходили більш рішучими та підготовленими.

«Ця Чорна п’ятниця була беззаперечно про клієнта. Ми побачили, як багато покупців готувалися до неї заздалегідь, планували витрати й чекали на знижки. Тому ми сфокусувалися на тому, що справді важливо: задовольнити ці очікування в повному обсязі, запропонувавши найкращі ціни року, широкий акційний асортимент, безкоштовну доставку, доступні кредити і сервіс, який працює на високому рівні навіть у складні часи. І саме такий підхід дозволив нам отримати гідні результати цього «спринту», – прокоментував СЕО мережі Фокстрот. Юрій Поліщук.

Акційний період показав позитивну динаміку у структурі омніканальних продажів порівняно зі «спокійним» тижнем листопада:

•    загальний товарообіг – приріст у 2,6 разів, онлайн +215%;
•    ріст трафіку на Foxtrot.ua – в 2,6 разів (тиждень до тижня) і в 1,5 рази рік до року;
•    середній чек – 9 348 грн (+134%);
•    найдовший чек – 43 позиції;
•    найдорожча покупка – 630 000 грн. (телевізор SAMSUNG QE115QN90FUXUA)

Географія Black Friday-2025

Поведінка покупців була різною залежно від регіону. У західних областях активність відчутно зросла вже з понеділка – там продажі зросли в три рази, тоді як у центрі та на сході покупці активізували в другу половину тижня. Найвищий ажіотаж по всій країні припав на неділю – саме цього дня мережа зафіксувала найбільшу динаміку продажів.

Статус одного з ключових каналів продажів за підсумками цього періоду остаточно закріпив мобільний застосунок Foxtrot. Кількість активних користувачів зросла на рекордні 176% порівняно з минулим роком. Mobile-first стратегія виправдовує себе: покупцям зручніше моніторити знижки та купувати саме зі смартфона. Топ-5 міст за кількістю онлайн-замовлень залишається незмінним: Київ, Львів, Дніпро, Одеса, Харків.

Що купували: категорії-лідери сезону (в шт.)

•    Смартфони показали вибухове зростання у Чорну п’ятницю вперше за багато років. Продажі зросли більш ніж у два рази, а найактивніше купували преміальні бренди, зокрема Samsung та Apple.
•    Телевізори – категорія, що падала кілька років поспіль через відключення світла, приросла в товарообігу у 5 разів і в 4 рази в штуках відповідно до звичайного тижня. Попитом користувалися зокрема великі діагоналі 100-115 дюймів, OLED/QLED/miniLED.
•    Ігрові консолі стали ще однією «зіркою» Black Friday. За три дні клієнти Фокстрот купили стільки PS, скільки торік за пів місяця, або в 2,2 рази більше відносно звичайного тижня.
•    Ноутбуки стали одним із найбільш прогнозованих, але водночас найстабільніших драйверів зростання – попит виріс утричі.
•    Побутова техніка продемонструвала також очікуваний приріст: мультипечі (в 4 рази), кавомашини і кухонні компбайни (в 3,5 рази), пилососи (у 3 рази), холодильники і пральні машини (у 2 рази), вбудована техніка (у 3 рази).
•    Аксесуари і посуд, зазвичай, є драйверами продажів в кількісному вираженні на Чорну п’ятницю, тож традиційний приріст склав майже у 3 рази. Найбільший обсяг в штуках склали сковорідки і набори кастрюль.
•    Тренд сезону – «домашні сети». Клієнти купували кілька товарів одразу – від зарядок і навушників до великої техніки одним чеком.
•    Зарядні станції, генератори, павербанки. Підвищений попит триває другий місяць поспіль – для цієї категорії Чорна п’ятниця фактично стартувала ще 10 жовтня.
Серед лідерів онлайн шопінгу сусідять товари щоденного вжитку та преміальна техніка. Українці активно купували як сковорідки та мультипечі, так і новітні iPhone 17 Pro, Sony PlayStation 5 та навушники AirPods 4. Середній чек коливався від 6036 грн до 18 402 грн у пікові моменти.

Швидка оплата і кредити: доступність, що драйвить попит

Понад 65% усіх покупок було оформлено через мобільний застосунок продавця. Ще один індикатор зміни поведінки – структура оплат: 54% усіх продажів – безготівкова оплата. При цьому майже половину цих транзакцій 47% – продавці прийняли безпосередньо в торговій залі: через Tap to Phone, який масштабували по всій мережі якраз напередодні Чорної п’ятниці (14%), персональні POS-термінали (32%) та цифрові методи оплати на кшталт LiqPay (2%).

Доступність пролонгованих кредитних програм (до 24 місяців) також суттєво вплинула на динаміку попиту: частка покупок у кредит зросла до 40% від усіх продажів, що на 10% вище за звичайний період.

Контакт-центр і магазини: стабільність сервісу, AI і командний дух

Головний технологічний прорив року стався у комунікаціях. Адже для операторів контакт центру Чорна п’ятниця – не просто робочі зміни, а справжній марафон. Цьогоріч навантаження зросло у 4-5 разів у пікові години, однак сервіс вдалося зберегти на стабільному рівні.

У тому числі – завдяки AI-консультанту, який прийняв на себе частину рутинних звернень. Як результат, частка діалогів у чатах, успішно закритих за допомогою штучного інтелекту, зросла у понад 6 разів (+622%) у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, або ж 28% від усіх звернень. Крім того, контакт-центр Фокстрот спрацював не лише як підтримка, а і як потужний канал збуту. Кількість замовлень, оформлених операторами, зросла на 54% за період ЧП.

У найгарячіші дні Чорної п’ятниці команди магазинів Фокстрот традиційно підсилили колеги з офісу. 73 співробітники вийшли працювати в роздріб – допомагати, консультувати та забезпечувати високий рівень обслуговування у період пікового навантаження.


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also