Чортова дюжина: хто з ритейлерів має найбільший репутаційний капітал

Чортова дюжина: хто з ритейлерів має найбільший репутаційний капітал

Сьогодні
Костянтин Симоненко

Редакції видання «Топ-100. Рейтинги найбільших» та бізнес-порталу delo.ua разом з експертним журі визначили компанії з найбільшим репутаційним капіталом за підсумками їхньої діяльності упродовж 2025 року. З майже 150 компаній української юрисдикції за підсумками онлайн-голосування аудиторії порталу delo.ua та оцінювання експертного журі обрали 50 найкращих. RAU вибрала з цього рейтингу 13 компаній, пов’язаних з ритейлом. 

Як обирали переможців

До складу журі увійшли провідні фахівці з управління репутацією, PR та GR, консалтингу, комунікацій та медіа. Експерти оцінювали кандидатів за сукупністю таких критеріїв, таких як: 
•    репутаційний менеджмент, якість PR та стійкість до інформаційних атак;
•    лояльність споживачів;
•    інвестиції у КСВ, включно з благодійністю та допомогою Силам оборони;
•    якість бренду роботодавця та лояльність персоналу;
•    рівень корпоративних комунікацій з інвесторами та партнерами;
•    бізнесово-державне партнерство, якість GR.

Враховувалась також упізнаваність брендів за результатами онлайн-голосування на delo.ua. Очолила репутаційний рейтинг компанія ДТЕК, а в десятці кращих з найвищим рівнем репутації на теренах України половина має відношення до сфери роздрібної торгівлі: McDonalds в Україні, Vodafone Україна, АТБ, Київстар та Аврора.

McDonalds в Україні

  • Місце в рейтингу: 2
  • Штат: 11 400
  • Рік заснування: 1997
  • Найвищі оцінки журі: Корпоративні комунікації, PR

Мережа із понад 100 ресторанів McDonalds в Україні обслужила за 2024 рік 103 млн відвідувачів. Компанія, попри війну, продовжує відкривати нові заклади. 17 грудня McDonald’s відкрив новий ресторан у Київській області за адресою: село Гатне, Фастівський район, провулок Одеський, 10. Це вже 119-й працюючий заклад зі 134, що існують в Україні. Тож не дивно, що саме McDonalds в Україні отримала найвищу оцінку журі за критерієм репутаційних ризиків та якості PR.

Vodafone Україна

  • Місце в рейтингу: 3
  • Штат: близько 4300
  • Рік заснування: 1992
  • Найвищі оцінки журі: Управління репутацією, PR

Компанія реструктурувала зобов’язання, консолідувала нові активи та відокремила частину інфраструктури, що збільшило капіталізацію. Для цього великого гравця роздрібна торгівля – це лише одна зі складових великого бізнесу. У Vodafone Україна є власна мережа магазинів мобільного зв’язку, що на початок поточного налічувала 336 франчайзингових торгових точок і 91 — власних.

Корпорація АТБ

  • Місце в рейтингу: 7
  • Штат: 48 000
  • Рік заснування: 1993
  • Найвищі оцінки журі: Управління репутацією, PR

Стосовно корпорації АТБ варто зауважити, що журі теж доволі позитивно оцінило її репутацію. Позначилося те, що корпорація забезпечує мільйони споживачів продуктами харчування за доступними цінами, співпрацює з десятками благодійних фондів, спрямовує мільйони гривень на допомогу українській армії та постраждалим від війни, щорічно виділяє понад 50 млн грн на благоустрій міських територій, підтримує проведення спортивних заходів тощо. І прагне до відкритості у відносинах зі споживачами та громадськістю.

Київстар

  • Місце в рейтингу: 8
  • Штат: Понад 4000
  • Рік заснування: 1997
  • Найвищі оцінки журі: Державно-приватне партнерство, GR

Не менш важливим під час війни багато учасників репутаційного рейтингу вважають вибудову продуктивного державно-приватного партнерства. Саме за цим аспектом репутації, згідно з оцінками журі, компанія Київстар має найкращі результати (порівняно з іншими показниками власної репутації). Телеком-оператор так само має власну мережу магазинів мобільного зв’язку. На початок поточного року працювало 450 монобрендових точок.

Аврора

  • Місце в рейтингу: 10
  • Штат: Понад 16 000
  • Рік заснування: 2017
  • Найвищі оцінки журі: Якість бренду роботодавця, HR

Цей ритейлер є одним з небагатьох, хто показав найкращі результати в якості бренду роботодавця та лояльності персоналу. Сама мережа виросла майже у 2,5 раза порівняно з груднем 2021 року й наразі має понад 1800 магазинів у двох країнах: 1759 в Україні й більше 60 у Румунії. У 2025 році компанія відкривала новий магазин кожні 20 годин. Основою успіху та визначальною частиною культури компанії є кайзен – філософія постійного вдосконалення.

Нова пошта

  • Місце в рейтингу: 12
  • Штат: Понад 30 000
  • Рік заснування: 2001
  • Найвищі оцінки журі: Управління репутацією, PR

У рейтингу компаній з найкращою репутацією є логістичний оператор Нова пошта, який значною мірою допомагає в роботі ритейлу. У першій половині 2025 року компанія обробила 238 млн посилок і вантажів – це на 7% більше, ніж за той самий період 2024-го. Міжнародних відправлень стало 5,9 млн штук. Загальний виторг зріс на 23% і становив 24,6 млрд грн. За ці шість місяців мережа розширилася на 4777 нових об’єктів: додано 708 відділень і 4069 поштоматів.

ОККО

  • Місце в рейтингу: 16
  • Штат: Понад 10 000
  • Рік заснування: 1999
  • Найвищі оцінки журі: Інвестиції у КСВ та підтримка Сил оборони

У чималої кількості компаній з рейтингу найкраще йдуть справи в частині інвестування у КСВ та оборону. Експерти вважають, що цей напрям став найбільш успішним, зокрема, у компанії ОККО.

Novus

  • Місце в рейтингу: 21
  • Штат: Понад 7000
  • Рік заснування: 2008
  • Найвищі оцінки журі: Інвестиції у КСВ та підтримка Сил оборони

Так само мережа магазинів Novus отримала визнання в частині інвестування у КСВ та оборону. Наприклад, увійшла до переліку головних донаторів України за версією медіа NV. Ключові напрямки благодійної роботи мережі супермаркетів під час повномасштабної війни: допомога Силам оборони, гуманітарна підтримка цивільних, зокрема, продуктовими наборами, які поширює фонд Food for Ukraine. А також допомога дітям і лікарням у межах проєкту «Велике маленьке серце».

Eva

  • Місце в рейтингу: 23
  • Штат: Понад 14 000
  • Рік заснування: 2002
  • Найвищі оцінки журі: Управління репутацією, PR

Провідна мережа магазинів товарів для краси та здоров’я Eva продовжує відкривати десятки нових торгових точок щороку, експериментувати з їхніми форматами, створювати сотні нових робочих місць, запроваджувати інновації, запускати нові програми лояльності, реалізовувати десятки соціальних проєктів. У підсумку виручка мережі збільшилася за 2024 рік на 29%, а за першу половину 2025-го — ще на 19%. Популярність Eva серед споживачів зростає.

Епіцентр

  • Місце в рейтингу: 27
  • Штат: Близько 36 000
  • Рік заснування: 2003
  • Найвищі оцінки журі: Управління репутацією, PR

Компанія Епіцентр, що управляє мережею однойменних торгівельних центрів, також була відзначена високими оцінками експертів у сфері управління репутацією та PR. Зокрема, як раніше зазначали в компанії, благодійність стала частиною бренду. Й що соціальна відповідальність сьогодні — це не благодійність, а стратегічна позиція бренду у суспільстві.

SOCAR

  • Місце в рейтингу: 38
  • Штат: 2000
  • Рік заснування: 2017 (в Україні)
  • Найвищі оцінки журі: Корпоративні комунікації, IR

Компанія SOCAR Energy Ukraine, один із лідерів паливного ринку України, отримала високі оцінки від журі насамперед за високий рівень корпоративних комунікацій з інвесторами й партнерами в енергетичній галузі (тобто IR). "Донька" Державної нафтової компанії Азербайджанської Республіки (SOCAR) здійснює оптову та роздрібну торгівлю нафтопродуктами через мережу АЗК преміум-класу в різних регіонах України, а також займається імпортом скрапленого газу та природного газу.

Аптека Подорожник

  • Місце в рейтингу: 46
  • Штат: 12 500
  • Рік заснування: 1999
  • Найвищі оцінки журі: Якість бренду роботодавця, HR

Мережа аптек Подорожник – одна з небагатьох, що отримали визнання за таким проблематичним наразі аспектом репутації, як якість бренду роботодавця та лояльність персоналу. Компанія продовжує зростати у частці ринку, навіть коли відкриває меншу за планову кількість аптек і закриття понад 50 торгових точок за 2025 рік. Компанія перейшла на процесне управління, підсилює ІТ-команду і внутрішню цифрову інфраструктуру.

Metro Україна

  • Місце в рейтингу: 47
  • Штат: 3200
  • Рік заснування: 2002
  • Найвищі оцінки журі: Управління репутацією, ІR

Ще одна велика група номінантів репутаційного рейтингу вирізняється тим, що їхньою репутаційною візитівкою став високий рівень корпоративних комунікацій з інвесторами й партнерами. Тут зі сфери ритейлу відзначено компанію Metro Україна.
 


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also