Чорна п’ятниця у цифрах: як купували українці
Навіть за умов блекаутів і збільшення цін українці не відмовилися від покупок на Чорну п’ятницю, але вони змінили пріоритети. За даними ПРРО «Вчасно.Каса», кількість виданих чеків була на 6,8% вищою, ніж у звичайний листопадовий тиждень. Аналітика Prom і Comfy свідчить про зростання попиту на практичні товари та підвищений попит покупок у розтермінування.
Серед лідерів торгівлі у Чорну п’ятницю — маркетплейси, зокрема Prom, які традиційно формують найбільший обсяг онлайн-замовлень.
Як зазначають у Prom, ключова зміна порівняно з минулим роком — різке зростання попиту на товари «панічного кошика». Зарядні станції, павербанки, інвертори та гірлянди на батарейках почали активно шукати й купувати ще в жовтні, і цей тренд продовжився у листопаді. Купівельна спроможність українців загалом не покращується. Та завдяки доступним розтермінуванням, як приміром, Оплата Частинами на Промі, можна дозволити собі купити і те, що не планували.
Серед п’яти найпопулярніших категорій — одяг і взуття, краса та здоров’я, подарунки, хобі й книги, а також товари для дітей, продукти харчування та напої.
Основними способами оплати на Чорну п’ятницю залишаються картки — 45,1% усіх транзакцій, та готівка — 31,9%.

Техніка стабільно залишається у топі вибору українських покупців. Під час Чорної п’ятниці у Comfy найбільший чек сягнув майже 250 000 грн, а найдовший містив 28 товарів. Найактивніший час для покупок — ранок з 8:00 до 10:00 та обідній період з 12:00 до 15:00. Найпопулярнішими днями за кількістю покупок стали понеділок, 24 листопада, а також вихідні — 29 і 30 листопада. Менше купували у будні, а саме середа та четвер.
Серед фаворитів клієнтів — мультипечі, пилососи ручні, планшети та ігрові консолі.
Для клієнтів також була можливість скористатися покупками в розстрочку — Оплата Щастинами.

«Цьогоріч блекаути та зростання цін помітно вплинули на поведінку покупців у період Чорної п’ятниці, тому продажі зросли лише помірно. Водночас ритейлери та бізнес були змушені забезпечити стабільність ключових процесів — від здійснення покупки й видачі фіскального чеку до організації швидкої доставки. В умовах сьогодення особливого значення набувають рішення, які гарантують покупцю зручність та підтримують його на кожному етапі купівлі», — коментує керівник сервісу «Вчасно.Каса» Євген Кушнірчук.
Read also
Чорна п’ятниця у цифрах: як купували українці
