Чорна п’ятниця 2025: як змінювалися ціни на електроніку
Чорна п’ятниця цього року пройшла жваво — маркетплейси рясніли акціями, а покупці полювали на вигідні пропозиції. Pricer24 проаналізували ситуацію на ринку електроніки й дослідили цінові тенденції під час одного з найінтенсивніших торговельних періодів року.
Методологія: аналіз охоплює інтернет-магазини електроніки Rozetka, Comfy, Allo, Цитрус, Фокстрот, Епіцентр, Moyo, Brain, Telemart.
Порівнювали:
- кількість унікальних пропозицій з найкращими цінами;
- кількість акційних товарів.
Дослідження було проведено на базі трьох категорій товарів: комп’ютери та комплектуючі, телевізори, побутова техніка.
Хто пропонував найкращі ціни
Звіт нижче показує індекс цін. Його обчислюють на основі формули, яка враховує кількість пропозицій з найнижчими цінами в одному магазині, за категоріями. У цьому разі — унікальні найнижчі ціни, які не повторюються в жодного конкурента.

Індекс цін за абсолютними найкращими цінами серед магазинів у Чорну п’ятницю
Цікаво, що лідери за кількістю абсолютних найкращих цін — це не завжди найбільші гравці ринку. Найкращий індекс цін у Чорну п’ятницю у вибраних категоріях (комп’ютери та комплектуючі, телевізори, побутова техніка) — в інтернет-магазину Telemart.
Абсолютні лідери за категоріями:
- CPU — Telemart (33,11%);
- GPU — Brain (46,91%);
- материнські плати — Brain (34,86%).
Кількість акційних пропозицій
Чорна п’ятниця — це акції. У звіті нижче — кількість акційних пропозиції в Чорну п’ятницю за категоріями.

Кількість акційних пропозицій у магазинах за категоріями
Бачимо, що найбільше акційних пропозицій стосувалося ноутбуків і телевізорів.
Ноутбуки
Серед ноутбуків лідером за кількістю акційних пропозицій став HP. Друге місце за кількістю акцій посідає Asus, за ним — Lenovo.

Кількість акційних пропозицій на ноутбуки за брендами
Як змінювалися ціни, на прикладі одного товару
Ми вибрали один популярний ноутбук — HP EliteBook 6 G1i, на який пропонували акційні ціни під час Чорної п’ятниці, і подивилися, як різні продавці змінювали на нього ціну напередодні.


Графік зміни цін на товар
Графік показує цікаву картину: майже всі гравці ринку підвищили ціну напередодні Чорної пʼятниці (починаючи з 11 листопада) і знизили її перед акційним тижнем — з 15 листопада. Виняток — Allo й Цитрус, що утримували одну ціну впродовж усього періоду.
Телевізори
Спочатку дивимося, які бренди найчастіше потрапляли до акційних пропозицій.

Кількість акцій за виробниками телевізорів
Беззаперечний лідер — бренд Samsung. На телевізори цього бренду вчетверо більше акцій, ніж на LG, який посідає друге місце. Бронза — у Hisense.
Як змінювалися ціни: на прикладі одного товару
Для аналізу вибрали телевізор Xiaomi — один з найпопулярніших брендів на нашому ринку (про що свідчить найбільша частка відгуків покупців).
Для прикладу взяли Xiaomi 55" TV A Pro 55 2026.


Графік зміни цін на товар
Бачимо: майже всі продавці тримали стабільну ціну до 21 листопада, знизили її перед акційним періодом і потім підвищили.
Висновки
Дослідження виявило велику кількість акційних пропозицій на Чорну п’ятницю у 2025 році й показало, що магазини-конкуренти часто відстежують ситуацію із цінами один одного. На графіках змін цін видно, що, коли ціна змінюється в одному магазині, більшість конкурентів реагують переважно того самого дня.
Чорна п’ятниця — це не лише маркетингова подія, а складна цінова гра. Виграють ті продавці, хто працює із цінами системно.
Ціни змінюються щодня, і в період розпродажів ринок ще чутливіший до змін, ніж зазвичай. Тому отримання якісної та точної інформації про ціни конкурентів стає пріоритетом номер один.
Read also
Чорна п’ятниця 2025: як змінювалися ціни на електроніку
