Дар’я Кухаренко, A Development: Ми віримо у формат районних торгових центрів

Дар’я Кухаренко, A Development: Ми віримо у формат районних торгових центрів

12.02.2019 08:15
  572
Микола Маранчак

Комерційний директор A Development Дар’я Кухаренко про відкриття Smart Plaza Obolon, сусідство з ТРЦ Dream Town, майбутній торговий центр в Голосієво, принципи роботи компанії і тенденції на ринку торговельної нерухомості. 

Цей матеріал також доступний російською мовою

За останній рік девелоперська компанія A Development ввела в експлуатацію два триповерхових торгові центри в столиці – Smart Plaza Polytech, відкритий в квітні на проспекті Перемоги, 26, і Smart Plaza Obolon, який почав свою роботу пару тижнів назад на проспекті Тимошенко, 21. Запуск наступного проекту комерційної нерухомості компанія намітила вже на 2020 рік – він буде перебувати в Голосіївському районі на вул. Васильківська, 1 і займе вдвічі більшу площу, ніж «смарт плази». Про це та багато іншого RAU розповіла комерційний директор A Development Дар’я Кухаренко. Дізнатися більше про існуючі та майбутні проекти компанії можна буде на Retail & Development Business Expo – Третій міжнародній виставці індустрії рітейлу та девелопменту, яка пройде 28-29 березня 2019 року в Києві в НСК “Олімпійський”. A Development представить на заході свій стенд, а Дар’я Кухаренко виступить в рамках програми конференцій і семінарів.

– Два торгові центри менш ніж за рік. Як вам це вдалося і скільки ще подібних або зовсім нових проектів можна очікувати від Development? 

– Обидві Smart Plaza ми добудовували, як раніше заморожені об’єкти, коригуючи їх відповідно до нових вимог ринку. Зараз ми повністю сконцентровані на нашому наступному проекті, який будується з нуля в складі багатофункціонального комплексу WhiteLines. Відкриття заплановано на IV квартал 2020 року. Цей БФК вже став нашою гордістю – в минулому році він увійшов до шорт-лист учасників міжнародного конкурсу World Architecture Festival разом з іншими 15 об’єктами торгової нерухомості з США, Тайваню, Туреччини, Великобританії.

– У чому особливість цього ТРЦ, яка його площа і кого з якірних орендарів можна в ньому очікувати? 

– Приміщення проектувалися під вимоги «якорів», так що договори оренди вже з усіма підписані. У БФК WhiteLines (раніше анонсувався як Smart Plaza Goloseevo – прим. ред.) будуть працювати супермаркет Сільпо, кінотеатр Multiplex і фітнес-клуб Energym. Загальна площа торгового об’єкту складе 31 000 кв. м, до яких додасться підземний дворівневий паркінг на 685 машиномісць.

– 25 січня в ТЦ Smart Plaza Obolon відкрився невеликий відсоток операторів. Коли можна очікувати початку роботи інших? 

– Зазвичай ми відкриваємо торговий центр не раніше, ніж до відкриття буде готовий певний відсоток орендарів. Але у випадку з Smart Plaza Obolon ми розуміли, що два потужних якоря Сільпо і KFC вже зараз зможуть задовольняти 80% попиту відвідувачів ТЦ. Інші оператори першого поверху підтягнуться протягом тижня-двох, як тільки закінчать ремонти.

– А що на рахунок другого поверху, як скоро він буде запущений і що там буде працювати?

– Відкриття заплановано на кінець лютого. На другому поверсі будуть ресторани Євразія та MamaMia, великий магазин техніки та електроніки Comfy, перший в Києві дитячий магазин MyPlay. Вони зараз роблять якесь інтер’єрне божевілля з космічними кораблями і різними неймовірними штуками. На 480 кв. м буде де розгулятися і пограти. Але основну частину простору займе фуд-корт. У звичайних торгових центрах місця громадського харчування займають максимум 15-20%. В Smart Plaza Obolon майже третина всього простору відведена під кафе та ресторани.

– А кого з операторів можна очікувати? 

– Цей торговий центр створений для щоденних покупок по дорозі додому. У ньому не буде величезної кількості операторів – тільки ті, що завжди потрібні під рукою: drogerie, супермаркет, точки громадського харчування, але ніякого fashion. Люди не будуть заради нього приїжджати на Оболонь з іншої частини міста, він створений для зручності та економії часу жителів району.

– Smart Plaza Obolon знаходиться поблизу ТРЦ Dream Town. Чи не напружує сусідство з таким конкурентом? 

– Dream Town принципово інший. Туди йдуть, щоб отримати враження від шопінгу в fashion-магазинах або розважитися. З цієї точки зору ми з ними взагалі не конкуренти, бо Dream Town орієнтований на похід туди на кілька годин, а Smart Plaza – щоб забігти в неї, купити те, що треба і відправитися додому. У різних площинах і наші фуд-корти. В Dream Town клієнти прийдуть швидше для швидкого перекусу. Все-таки там немає вікон, не можна створити атмосферу для повноцінного обіду, їх оператори шукають компроміси. А те, що стосується повноцінних ресторанів з посадкою – це як раз враховано в Smart Plaza Obolon. Тобто за fashion і розвагами – в Dream Town, за швидкою покупкою і їжею – до нас.

– Як завершив свій перший рік роботи ТРЦ Smart Plaza Polytech? Яка на початок 2019-го вакантність, чи вдалося досягти поставлених цілей?

– У торговому центрі на проспекті Перемоги зараз нульовий рівень вакантності. Але ми все ще розглядаємо варіанти, як його можна поліпшити, додати кілька дрібних операторів, які, втім, на загальному обсязі не будуть помітні.

– Що є ключових генератором трафіку туди?

– Перший генератор – супермаркет, другий – фуд-корт. І це не залежить від конкретного оператора, люди йдуть туди поїсти, перекусити або відпочити. І, звичайно ж, для щоденних покупок.

– Як ви оцінюєте формат такої колаборації: житловий комплекс + ТРЦ?

– Це добре для торгового центру, тому що відразу є люди, які обов’язково будуть його відвідувати. І це добре для ЖК, тому що люди, які проживають в них, розуміють, що у них є швидкий і зручний спосіб покупок. Це зовсім інший рівень комфорту.

– Які тенденції на ринку торговельної нерухомості ви можете виділити?

– На ринку активно просувається ідея про те, що тільки мегамолли мають право на життя. Мені здається, що багато хто став заручником цієї ідеї. Ми в A Development упевнені, що мегамолли – це дуже здорово і круто, але на прикладі тих же США і Європи незабаром пройде період пікового споживання.

– Саме тому A Development будує тільки районні комплекси?

– Ми не претендуємо на те, щоб люди проводили багато часу в наших торгових центрах. Беремо на себе тільки базові потреби, які ніколи не перестануть бути актуальними.

У Києві мало місць для реалізації проектів, які відповідають усім вимогам і знаходяться в спальних районах на хороших транспортних розв’язках. Але ми віримо в формат районних торгових центрів, він здатний швидко адаптуватися до змін попиту.

– Тобто надалі від A Development можна очікувати лише невеликі торгові центри? 

– У комерційній нерухомості немає універсальних правил. Головне, щоб девелопер розумів, що він будує, навіщо і як це буде експлуатувати. На якості кладки цегли все не закінчується, повинна бути стійка концепція. Сенс, яким буде наповнене будівництво. Тому ми працюємо тільки з тим, що точно буде працювати і жити.

– Як просуваєте торгові центри, генеруєте трафік в них? Які канали комунікації використовуєте?

– У цьому сенсі ми – “ледачі” девелопери. У випадку мегамоллів, про які я говорила, потрібно якось трафік формувати, створювати синергію з операторами, заманювати людей. Ми вибираємо ділянки, які володіють таким природним трафіком. Це розраховано на те, щоб ні ми, ні рітейлери не докладали додаткових зусиль для залучення відвідувачів. Районні торгові центри ніколи за допомогою реклами не зможуть витягнути на себе додатковий потік людей. Все, що повинні робити наші рітейлери – займатися оптимізацією асортименту, цікавими акціями. Завдання девелопера в такого роду ТЦ – поставити його в правильному місці, зробити привабливим зовнішній вигляд, зручні входи і створити комфорт усередині.

Читайте також –

Перший ТРЦ в 2019-му: в Києві відкрився Smart Plaza Obolon (фоторепортаж)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку