Андрій Барашенко, CEO MOYO.ua: Ростемо швидше, ніж український ринок e-commerce

Андрій Барашенко, CEO MOYO.ua: Ростемо швидше, ніж український ринок e-commerce

14.03.2018 08:15
  1488
Микола Маранчак

Новий CEO MOYO.ua про заплановані інвестиції, сірий імпорт, інновації в менеджменті та ключові завдання на новій посаді.

Наприкінці минулого року мережу магазинів електроніки MOYO.ua очолив Андрій Барашенко, який раніше керував запуском Lamoda в Республіці Білорусь. В інтерв’ю RAU він розповів про попередній досвід роботи, кадрові перестановки в компанії, результати роботи мережі в 2017 році і плани, які має намір реалізувати на посаді CEO MOYO.ua.

– Дмитро Басов очолював компанію протягом п’яти років. Можете уточнити причини його відходу, щоб розвіяти будь-які чутки з цього приводу?

Дмитро Басов був і залишається всередині групи компаній. Він всього лише переходить в інший проект.

– Наприкінці минулого року компанію також покинув її CIO Павло Березін, який пішов в Ельдорадо. З чим пов’язані кадрові перестановки в MOYO.ua?

Це не було кадровими перестановками. Павло прийняв рішення рухатися далі. Це абсолютно природний хід подій — чоловік знайшов нове місце і перейшов туди. Павло — відмінний фахівець, у 2016 році він отримав премію кращого CIO. Нам було шкода з ним розлучатися, але таким було його рішення. При цьому ми скористалися можливістю посилити команду. У минулому році до нас прийшло багато нових досвідчених людей, але без втрат теж не обходиться. Змінюється ринок, змінюється наша компанія, тому без кадрових перестановок не обійтися.

– Розкажіть про ваш попередній досвід роботи та успіхи.

До приходу в MOYO.ua я працював в Lamoda. Першим моїм проектом в компанії був «стартап всередині стартапу» — ми будували аутсорс-послуги для брендів на ринку СНД за аналогом YOOX. Тобто будь-який одежний бренд, який бажає відкрити інтернет-магазин, міг скористатися логістичним ланцюжком Lamoda (call-центр, fullfilment, доставка до клієнта). Далі спектр послуг було розширено до розробки сайтів і послуг online-маркетингу. По своїй суті, це був “інтернет-магазин під ключ” з кращою експертизою на ринку. Нам вдалося залучити кілька великих міжнародних брендів. З останніх успіхів проекту — повне забезпечення роботи інтернет-магазину FIFA World Cup 2018.

Далі переключився на відкриття нового ринку для компанії — запуску Lamoda в Республіці Білорусь. За досить короткий час нам вдалося стати гравцем №2 на ринку.

І це незважаючи на те, що конкуренти вже кілька років були присутні на ринку. Нам вдалося забезпечити 80% клієнтів власною доставкою (на наступний день після замовлення), а також відкрити мережу пунктів видач, що істотно поліпшило сервісну пропозицію для покупців. Крім того, був запущений маркетплейс для місцевих дизайнерів, виробників, а також локальних представництв світових брендів.

– Які ключові завдання поставлені перед вами на посаді СЕО мережі MOYO? На яких напрямках роботи сконцентруєтеся і як маєте намір досягати поставлених цілей?

– У мене кілька ключових завдань:

  • розробка стратегії компанії на наступні 5 років;
  • поліпшення фінансових показників компанії;
  • більш чітке позиціонування MOYO.ua;
  • отримання більшої ролі на ринку споживчої електроніки протягом 5 років.

… і багато іншого.

– Раніше в MOYO.ua говорили, що головним вектором розвитку компанії на 2017 рік буде розробка нового формату. Що мається на увазі?

– Ця робота не закінчена і потребує ще деякого часу. Тому розробка нового формату є вектором і на 2018 рік. Крім того, в цьому році у нас заплановані інвестиції в поліпшення сервісу (Customer Experience) і IT-інфраструктуру. Також на порядку денному апгрейд логістичного ланцюжка. Ще одна важлива мета на 2018 рік — покращення механіки роботи з нашою лояльною базою клієнтів.

– Чи плануєте інші кадрові зміни в компанії для реалізації поставлених цілей?

– На даний момент ми досить підсилили команду. Тому подальші кадрові зміни будуть залежати від стратегії компанії на найближчі роки. Зараз наше завдання згуртувати існуючу команду, провести так званий Team building.

– Які інновації застосовуєте в менеджменті?

Перше і ключове — побудова роботи за принципом SMART (specific, measurable, attainable, relevant, time-bound), а також налагодження внутрішніх процесів і команд навколо customer journey. Ще на порядку денному налаштування роботи за принципом Agile і доступність запущеної днями програми розвитку співробітників PDP (Professional Development Pathway) для кожного члена нашої команди. І ми активно залучаємо молоді таланти, наприклад на даний момент почали співпрацю з міжнародною молодіжною організацією AIESEC і прагнемо до розвитку активної спільної діяльності з університетами.

– Розкажіть про результати роботи мережі в 2017 році.

Він виявився досить успішним для компанії. У нас незначно знизився трафік в магазинах, але це пов’язано з тим, що кілька найбільш відвідуваних магазинів закривалися на «апгрейд». По всім іншим показникам у нас істотне зростання: оборот в мережі зріс на 28%, а середній чек — на 18%. В онлайні показники ще краще: середній чек додав 27%, трафік на сайті зріс на 45%.

Особливий привід для гордості — «Чорна п’ятниця-2017». Ми провели відмінний розпродаж.

Якщо порівнювати показники зі звичайним днем, то кількість замовлень у магазинах онлайні збільшилася на 400% порівняно з середньою денною нормою.

– Скільки зараз магазинів у мережі? Ви маєте намір розвивати мережу кількісно або сконцентруватися на вже відкритих магазинах?

Зараз працюють 45 магазинів. Мережа однозначно буде розвиватися. Після того, як ми визначимося з подальшим вектором розвитку компанії, ми розробимо новий формат магазинів і продовжимо відкриття роздрібних точок.

– Не плануються ребрендинг або інші зміни в мережі?

Це буде залежати від нового формату і позиціонування. Зараз про це говорити передчасно, але в будь-якому разі зміни будуть, питання лише в їх масштабах.

– Яка динаміка онлайн-продажів? Яку частку товару MOYO реалізовує через інтернет?

Ми ростемо значно швидше, ніж український ринок e-commerce в цілому. Істотно зріс і відсоток замовлень. Частка онлайн-продажів у MOYO.ua істотно вище, ніж у більшості інших мереж, у тому числі іноземних.

– В Україні вже не перший рік говорять про проблему «сірого» імпорту. Чи є хоч якісь позитивні зрушення в цьому питанні? Що необхідно зробити, щоб вирішити цю проблему на корені, якщо це звичайно можливо?

Розмов ведеться багато, причому останні роки в публічній площині вельми активні якраз «адепти» ухилень від сплати податків. Зараз на українському ринку присутній «білий», «сірий» і «чорний» імпорт. А також мікс всіх цих типів у виконанні одних і тих же структур.

MOYO працює виключно з «білим» імпортом — товаром, ввезеними згідно із законами та нормами, що діють в країні. Тоді як чимала частина ринку — «чорний» імпорт (товари ввозяться без сплати ПДВ, мита, акцизів і сертифікації), і «сірий» (товар, задекларований з порушеннями).

Позитивних зрушень за останні два роки практично немає. Оскільки попит і продажі зростають, то, відповідно, збільшуються і обсяги «сіро-чорного» імпорту.

До позитивних аспектів можна віднести лише той факт, що відбулася поляризація і практично повністю позначилися компанії/структури, які торгують «сірим» та «чорним» товаром. Розпізнати їх не складно. Досить проаналізувати сукупні витрати на рекламу, а також декларований оборот та розмір сплачених податків, мит і зборів, включаючи ЄСВ. Можна провести контрольну закупівлю і виявити, наскільки продукт відповідає чинним нормам (локалізація, гарантійні зобов’язання тощо). Ще один яскравий маркер для бізнесу — надання фіскального чека при здійсненні покупки.

На жаль, поки «по-білому» працює поодинокі компанії. Виходом із ситуації могла б стати скасування низки мит і акцизів, визнання європейської сертифікації скасуванням локальної, лібералізація ПДВ та перегляд податку на прибуток.

– Чи можна сказати, що ринок вже досяг докризового рівня?

– Так, ми бачимо відновлення споживчого попиту. Крім того, за ринковими оцінками ще існує відкладений попит. 2018 рік покаже, наскільки ринок відновився, але позитивну динаміка видно, що не може не радувати.

Читайте також –

Дмитро Покотило, F.ua: Ми продовжимо будувати маркетплейс після автоматизації процесів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку