Топ-20 Facebook-сторінок українських рітейлерів і ТРЦ за лютий
Хто з рітейлерів і торгових центрів входить в число лідерів за кількістю шанувальників у Facebook за лютий 2018 року.
Згідно з даними аналітичного сервісу Socialbakers, лютий видався невдалим для більшості українських рітейлерів і ТРЦ, і характеризується цілим рядом факапів та уповільненим розвитком. Основним локомотивом креативу стала традиційна лютнева гонка подарунками своїй другій половинці, і, в основному безуспішний, пошук себе в мемо-гуморі. Остаточно зник з контент-планів 23 лютого, що нарешті звільнило інтернет-користувачів від плоских жартів про те, які шкарпетки і пінку для гоління потрібно дарувати чоловікам. Як все це позначилося на позиціях офіційних сторінок компаній в Facebook – у матеріалі RAU.
Рітейлери у Facebook
Постійний лідер рейтингу Watsons у лютому втратив свого SMM-менеджера – пішла з компанії Вікторія Дубовенко – що, втім, не завадило йому просунутися вгору в загальному рейтингу всіх українських official pages Facebook, піднявшись з 83 місця на 79-е. Позаду залишилося чотири інформаційно-новинних портали, а попереду – сторінка Тіни Кароль.
Впритул підійшов до 200 000 підписників рітейлер електроніки Алло, який в цьому місяці в кілька разів обійшов за темпами зростання конкурентів у своєму сегменті. Трохи поліпшили свої позиції EVA і JYSK, і зовсім трохи Intertop, який не зміг залучити навіть 200 нових українських фанів у лютому. Абсолютно ідентична ситуація у Всі.Свої. Після зміни алгоритмів Facebook у більшості компаній справи з охопленням йдуть не дуже, і це негативно впливає на зростання сторінок, що яскраво відображено в нашому рейтингу.
Але якщо у Intertop і Всі.Свої швидше за все проблема у відсутності налаштованого на просування сторінки таргетингу, то у деяких інших учасників рейтингу можна розгледіти очевидні факапи. Ще у січні Будинок іграшок йшов до успіху – не вистачало близько 150 чоловік, щоб подолати позначку в 100 000 українських швнувальників. Через місяць ситуація покращилася всього на 100 local fans, хоча в цілому сторінка зросла на 1 000 чоловік. На фоні такої неоднозначної ситуації з фоловерами, інша мережа магазинів іграшок у топ-20 Антошка виглядає як «син маминої подруги», тим паче йому вдалося обійти свого найближчого конкурента Citrus. У магазину яблучних цитрусових гаджетів, як і у слідуючого за ним Marc&Andre Ukraine, трохи менше тисячі нових локальних фанів.
За ними слідує старожил рейтингу – бренд VOVK, що розмістився на дев’ятій позиції. Він підріс на 2 000 чоловік і поступився за темпами зростання в першій десятці лише двом лідерам і вже згаданому Антошка.
Про другу 20-ку можна резюмувати в лютому так – всі пішли в зимову сплячку. Менш, ніж за тисячу нових шанувальників набрали 9 з 10 рітейлерів, молодцем залишився лише Comfy, який підріс майже на 2 000 чоловік. Не дарма команда цієї компанії, як і Алло, потрапила в список кращих маркетологів країни за версією X-Ray Marketing Awards-2017. На інших же, можливо, позитивно вплине весняна відлига, але це не точно.
E-commerce в Facebook
Картина серед торгових майданчиків, які працюють онлайн, в цілому продовжила тенденцію рітейлерів. Перша трійка в особі Rozetka.ua, ювелірів Kochut, а також Make.ua, підросла на 2-3 тисячі фоловерів. Слідуюча за ними не менш різношерста трійка – AVON, modnaCasta і Vilenna – роздобули всього по 1000 нових фанів. А от у випадку LeBoutique, який зайняв сьоме місце рейтингу, навіть про такий мінімальний успіх говорити не доводиться – менше 400 нових фанів. Такий результат для гіганта з більш, ніж 70 000 підпісників – взагалі не результат.
Ще гірше справи йдуть у інтернет-магазину дитячих товарів Panama з їх 165 новими фанами за місяць. При тому, що на сторінці робиться по дві публікації на день, і частина з них, очевидно, що просувається (300-500 лайків в одних постах проти 3-30 в інших). Втім стратегія просування онлайн-рітейлера може бути спрямована на вже набутих пвдписників і, отже, на зріст повторних продажів.
Замикає топ за кількістю шанувальників у Facebook Lamoda, про яку можна сказати лише те ж, що і про всіх інших – нові алгоритми Facebook не пощадили нікого.
ТРЦ у Facebook
Серед вітчизняних торгових центрів ситуація “здрастуй, випадковий підписник” продовжилася. У ТРЦ Gulliver, наприклад, за місяць з’явилося 11 нових українських фанів. І це за багатий на події в соцмережах лютий! Трохи краще показав себе, в порівнянні з січнем, ЦУМ Київ – 54 нових підписника за місяць, як страшний сон для будь-якого SMM-щика. Але і це успіх порівняно в ТРЦ Victoria Gardens, який просів на 12 осіб – 37 604 фолловерів на 1 березня проти 37 617 осіб на 1 лютого.
На фоні загальної журби раптово виявив себе ТРЦ Проспект, який єдиний расшевелив лютневий рейтинг, обійшовши київський Караван. Ціна питання – 300 нових шанувальників. Тут повинні бути оплески. На цьому завершується перша десятка.
Другу десятку, як і місяцем раніше, особливого сенсу коментувати немає, так як всі представлені в ній ТРЦ зберегли свої позиції і мінімальне зростання. Можливо, такий результат у майбутньому чекає абсолютно всіх, і неясно, що робити користувачам, чий зв’язок з дітищем Марка Цукерберга непорушний. Можливо, таке легко доступне джерело трафіку на сайт, як Facebook, почнуть правильно використовувати готові відкриватися в цьому році ТРЦ. А може нішу улюбленців вітчизняних Facebook-користувачів займуть ТРЦ, що розмістилися між 20 і 30 місцями рейтингу, CITY MALL, Art Mall , Fabrika, Блокбастер, Любава, Skymall, Даринок, Hollywood, Gorodok Gallery та інші. У будь-якому випадку, цьому місту потрібен новий герой, здатний розвіяти нудьгу цього рейтингу.
Читайте також
Топ-20 Facebook-сторінок українських рітейлерів і ТРЦ за січень