Дмитро Басов, MOYO: Ми станемо місцем, де швидше за все купити новий гаджет

Дмитро Басов, MOYO: Ми станемо місцем, де швидше за все купити новий гаджет

11.01.2017 09:00
  672
Микола Маранчак

У новому році MOYO робить ставку на швидкість та якість обслуговування клієнтів, пропозицію українських інноваційних розробок і торгівлю в режимі 24/7.

Вже зараз компанія пропонує гарантовану видачу товару за 20 хвилин, причому послуга діє цілодобово. У найближчих планах також запуск вже працюючої в Києві послуги «Миттєва доставка» в регіонах. Що сприяє амбіційним ідеям, на якій стадії знаходяться ці та інші проекти, з якими труднощами стикається компанія, а також у чому полягає її підтримка українських стартапів, RAU розповів генеральний менеджер мережі магазинів техніки та електроніки MOYO Дмитро Басов.

– Як стартували продажі iPhone7? Чи справдилися ваші очікування?

– Старт продажів iPhone 7 виправдав наші очікування, був попит і ажіотаж. Єдина проблема, з якою зіткнулися всі офіційні продавці – це дефіцит. Так як ми є офіційним авторизованим рітейлером Apple і продаємо тільки «білий» товар, у нас були перебої в постачанні популярних кольорів. Дефіцит по деяким моделям все ще зберігається, але ми регулярно ведемо переговори з Apple, щоб максимально задовольняти потреби наших покупців. Крім того, після відносно невисоких продажів iPhone 6+, ніхто не очікував такого прориву у iPhone 7+. Дефіцит по 7+ є у всьому світі без винятку, і звичайно ж, це позначається і на українському ринку. Apple обіцяє покращення доступності до 2017 року, так що попит на iPhone на старті продажів можна з упевненістю назвати високим.

– Чи не заважає сусідство з заякорившимся в Victoria Gardens великим Фокстротом? Які виникають проблеми, коли відкриття таких ТРЦ відкладаються?

– Нам ніколи не заважає сусідство з Фокстротом. У нас є своя чітко сфокусована пропозиція, ми позиціонуємо себе як експерти в області ноутбуків, смартфонів, планшетів. Нашу пропозицію, а також можливості по консультації, істотно відрізняються від того, що пропонують інші торговельні мережі.

Звичайно ж, коли відкладається відкриття ТРЦ – це певна проблема. Як правило, вже куплено обладнання, знайдений персонал, вкладені деякі інвестиції, повернення яких сповільнюється у зв’язку з тим, що відкриття відклалося. Крім того, у нас було два випадки, коли відкриття спочатку відкладалося, а потім і зовсім не сталося. Були й інші випадки, коли більше половини сусідніх із нами приміщень в ТРЦ були кілька місяців завішані плакатами «незабаром відкриття». Це, звичайно ж, не сприяло зростанню кількості відвідувачів магазину. Тому ми намагаємося акуратно відкриватися в нових ТРЦ.

– Чи вдається дотримуватися при доставці товарів формат «за 45 хвилин Поділ, Оболонь, Виноградар, за 90 хвилин – інші точки Києва». Які результати від проекту? Не планується прорив в доставці по області, в регіонах?

– Ми намагаємося витримувати свій стандарт і доставляти товар за вказаний час. Звичайно, не без винятків, так як погодні умови вносять свої корективи. Снігопад, ожеледь ускладнюють роботу, були випадки, коли кур’єри спізнювалися. Тим не менш, 95% експрес-доставок відбувається в заявлений час, доставки із запізненням приїжджають до клієнтів протягом 2-3 годин, але в будь-якому випадку приїжджають швидше середнього часу по ринку.

Якщо говорити про запуск послуги «Миттєва доставка» в регіони – плануємо це зробити, виходити в нові регіони, спочатку в містах-мільйонниках, потім у містах і поменше. Зараз цей проект знаходиться на стадії пілотів в п’яти містах. Поки що ми бачимо в регіонах менший попит на миттєву доставку і більший попит на моментальний самовивіз із магазинів після замовлення через сайт.

– Розкажіть про цілодобову роботу ваших магазинів.

– Магазин в Києві на Марка Вовчка 18-а працює в цілодобовому форматі вже рік, темпи зростання його обороту і частка в продажах – найвищі в нашій мережі. Чому формат 24/7 виявився таким успішним? Просто він ламає стереотипи, що склалися у покупця інтернет-магазину. Зазвичай всі звикли, що інтернет-магазини працюють без складських запасів, приймають замовлення, їдуть до постачальника, потім відвантажують клієнту, але не в нашому випадку.

У нас весь товар з відміткою 24/7 вже чекає свого покупця на складі. Причому, коли ми дали можливість замовляти і забирати вночі – це стало гарантією доступності товару. А якщо ми не встигаємо знайти товар на складі і видати його за 20 хвилин – ми даруємо клієнтові 100 гривень.

Враховуючи цей досвід, напередодні Новорічних свят, у дев’яти містах України наші магазини працювали у форматі 24/7. Перед Новим роком завжди багато справ, часу ні на що не вистачає, тому ми даємо можливість нашим клієнтам купувати подарунки в будь-який зручний час. Цілодобово. Наше головне завдання: забезпечити постійну доступність товарів для наших клієнтів – в той час і в тому форматі, який зручний покупцям. Природно, ми розуміємо, що в основному це будуть ранкові та вечірні години, але в нічний час також є покупці.

– Ви будете розвивати співпрацю з NOVUS? Скільки вже працює точок зараз? Чи розглядаєте варіанти розвитку інших форматів “точок”?

– Всього працює вісім міні-точок в NOVUS. Це Київ, Бориспіль, Вишневе, Бровари. Формат точок у будинку ми не плануємо. Все-таки, NOVUS це не «точка біля будинку», це точка на потоці. Проект досить успішний, але ми його ще допрацьовуємо. Нам важливо було створити клієнтам додаткову цінність, щоб наші точки видачі розміщувалися в тих місцях, які звичні та зручні великій кількості людей. NOVUS це якраз таке місце, де людина, приходячи за продуктами, заодно може замовити товар в MOYO, і вже через 45 хвилин його забрати.

– Останнім часом з’являється багато інформації про успішні українські технологічні стартапи. Чи можна вже сьогодні зустріти в MOYO такі продукти?

– У нас є цілий відділ, який займається стартапами. Як українськими, так і закордонними. Ми аналізуємо поява нових категорій товарів, окремих гаджетів або нових способів їх використання. Проблема багатьох стартапів, в тому числі і українських, в тому, що від ідеї до роздрібного продукту доходять дуже небагато. MOYO регулярно спілкується з українськими розробниками нових гаджетів, є партнером IoT-спільноти (IoT – інтернет речей – прим. ред.), підтримує клуби робототехніки та програмування роботів, надає стартапам місце в роздрібному магазині для презентацій своїх винаходів і спілкування з цільовою аудиторією. Ми відкриті для нових цікавих пропозицій. Є тільки дві ключові умови. Перша: це має бути дійсно цікавий покупцеві пристрій або сервіс, що несуть нову споживчу цінність. А не просто черговий смартфон, у якого немає нічого, крім чергового здешевлення вартості. Друга умова – якість. Ми ніколи не будемо торгувати виробами з сараю, і ретельно вибираємо ті стартапи, якість продукції яких не викликає питань і сумнівів. Зараз на полицях MOYO вже можна купити революційний протиугінний гаджет «Автозакладка», гаджет для поліпшення носового дихання Nazal Booster «Whirl», кишеньковий ЕКГ – прилад для аналізу показників серця «HeartIn», універсальний ключ HideezKey. Частина з цих гаджетів взагалі продається тільки в MOYO, і ще в кількох роздрібних мережах США. Це не рахуючи масових гучних PetCube і Мультикубик. Ми чекаємо на полиці MOYO цікаві українські розробки в області розумного будинку, але поки у хлопців затримуються серійні зразки.

– Який вектор розвитку намічений у MOYO в 2017 році?

– Насамперед – новий формат. Ми закладаємо в новому форматі більш глибоку клієнтоорієнтованість. Покупці хочуть отримувати новий більш якісний сервіс, як у процесі купівлі, так і в процесі обслуговування і доставки. Для цього ми збільшуємо складські запаси в магазині для більш швидкого самовивозу, додаємо зони тестування нових гаджетів, віртуальної реальності, систем розумного будинку. Новинок в магазинах стане ще більше, швидкість обслуговування стане вище. Ми навіть придумали ціль: «Зробити магазин MOYO місцем, де найшвидше можна купити модний гаджет».


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку