Андрій Шаповалов, Еко-Лавка: Тішить, що в Україні є виробники, які підтримують нашу ідею

Андрій Шаповалов, Еко-Лавка: Тішить, що в Україні є виробники, які підтримують нашу ідею

02.03.2017 08:30
  1045
Юлия Бондаренко

«Ми абсолютний лідер, це я можу впевнено сказати. І за кількістю магазинів, і за рівнем», – говорить Андрій Шаповалов, Еко-Лавка.

Перший магазин мережі натуральних продуктів Еко-Лавка з’явився у 2011 році, а через рік їх було вже п’ять.  Більше того, у 2012 компанія змогла запустити франчайзинг. Зараз у мережі понад 120 крамничок. Але на досягнутому компанія зупинятися не збирається і вже найближчим часом планує виходити на закордонний ринок. Як почалася історія мережі магазинів натуральної продукції, якою є ситуація із попитом та як компанія планує підкорювати закордониий ринок rau.ua розповів один із керівників Еко-Лавка Андрій Шаповалов.

Завоювання ринку

– Як з’явилася ідея продавати органічну продукцію?

– Вирішили зробити щось цікаве, створити новий напрямок, тому що на той час дуже поширеним стало поняття «ідентичне натуральному», «ГМО», почали завозити багато імпортного товару, який не відповідав стандартам якості. А ми хотіли відтворити смак дитинства, як любимо казати (посміхається), і створити мережу, де продаються справді натуральні продукти вітчизняного виробництва. З цього все й почалося – з невеличкого інтернет-бізнесу фермерських продуктів. Потім з’явився інтернет-магазин, «аматорський», скажімо так. А вже потім ризикнули відкрити класичний магазин роздрібної торгівлі. Він виявився дуже успішним. За рік відкрили ще чотири. А через два роки було вже близько сотні магазинів.

– Тобто на той момент органічна продукція мала попит?

– Так, величезний. Населення відреагувало дуже позитивно, хоча перший магазин відкрили на території ринку, де і так немало продукції з фермерських угідь. Магазин був не більше 6 кв. м, тобто одна вітрина, один холодильник і кілька стелажів із продукцією. Навіть із таким асортиментом люди оцінили, їм сподобалося. І про це свідчать наші результати.

– Були якісь складнощі, коли відкривали перші магазини?

– Не скажу, що багато складнощів. Бюрократія, як і у всіх (посміхається). Знайти приміщення, привернути увагу клієнтів. Але якихось особливих складнощів не виникало ні при відкритті, ні під час роботи.

– Яка зараз ситуація із попитом: залишається на тому самому рівні чи зростає?

– Зростає. Тому що навіть цінова політика більш-менш вирівнялася.

Безумовно, наша продукція дещо дорожча, проте люди вже починають задумуватися: що їсти, коли їсти, як їсти.

Цим і беремо: натуральної продукції у нас багато, є продукція без цукру, без лактози, без глютену.

– У 2015 році ви запустили новий формат – мега-лавку “Еко-Лавка”, він виправдав себе?

– На жаль, ні, проект закрився. Не скажу, що формат був невдалим. Можливо, не те місце. Зараз працюємо тільки у форматі, з якого починали. Він максимально доступний і вигідний.

– Ви представлені у торгових центрах?

– Так, у торгових центрах у нас є два магазини. У Silver Breeze – торговельному центрі в житловому комплексі, і в лютому відкрилася крамничка в Globus на Майдані Незалежності.

З ким працювати Еко-Лавка

– Співпрацюєте тільки з українськими виробниками чи є ще й імпортна продукція?

– Імпортної продукції в нас обмаль. Дуже тішить, що в нашій державі вистачає виробників, які підтримують нашу ідею. Їх достатньо для того, щоб забезпечити гарний асортимент якісного натурального товару, який буде відповідати вимогам і концепції Еко-Лавка.

– Де знаходите виробників, з якими співпрацюєте?

– Ми вже на тому рівні, коли вони самі нас знаходять. У нас проходить серйозний відбір, вивчаємо всі документи, якість, проводимо дегустації.

– Скільки виробників у вас зараз представлено?

– Більше ста. Це різні категорії: продукти, косметика, побутова хімія.

– Були випадки, коли припиняли з якихось причин співпрацю із виробниками?

– Так, були. Якщо є підозра, що виробництво вже не відповідає заявленим вимогам, документам, то миттєво припиняємо співпрацю і знімаємо все з полиць. В першу чергу за продукцію відповідаємо ми.

Якщо клієнту щось не сподобається, або в нього з’являться докази, що цей продукт ненатуральний, то перший, хто отримає на себе весь негатив, – це консультант. Потім торговельна мережа, а в останню чергу – виробник.

Тому за цим ретельно слідкуємо, бо це наша репутація. Але такі випадки поодинокі.

– Яку продукцію виготовляєте під власною торговою маркою?

– Зокрема, побутову хімію. Серед продуктів харчування більшість ексклюзивного товару: або під власною торговою маркою, або під тою, що поставляють лише наші імпортери. Власна торгова марка не представлена лише в косметиці.

– А вегетаріанська продукція у вас є?

– З вегетаріанцями, до речі, складніше. Кілька разів ми намагалися продавати різноманітну вегетаріанську продукцію, але особливим попитом вона не користувалася. Можливо, тому що для таких людей є більш спеціалізовані магазини, ресторани.

Курс на закордон

– У скількох містах ви представлені?

– Київ і десять регіонів. Зазвичай, це обласні центри.

– За яким принципом обираєте нові міста?

– У регіонах працюють франчайзинг-партнери, які брали участь у тій чи іншій франчайзинговій виставці і зацікавилися бізнес-пакетом Еко-Лавка. Вони подають заявку, наші спеціалісти виїжджають, вивчають ринок у регіоні, дивляться запропоновані майбутнім партнером місця, тоді вже ухвалюється рішення щодо відкриття. Ми надаємо певні консультації, повноцінний супровід від моменту підписання договору і в процесі становлення роботи, адже оскільки пропонуємо свій бізнес-пакет, то несемо за це відповідальність. Якщо він не працює, то обов’язково приїжджають наші менеджери, які проводять роботу на місцях, вивчають клієнтуру, асортимент. А потім дають рекомендації, виконання яких у подальшому посприяє поліпшенню ситуації.

– Як щодо заповненості цієї ніші ринку, бачите когось конкурентами для себе?

– Ні, конкурентів не бачимо. Ми абсолютний лідер, це я можу впевнено сказати. І за кількістю магазинів, і за рівнем. Звісно, відкривається щось подібного формату, але для нас це не конкуренти.

– Ви починали із онлайну, а зараз є інтернет-магазин?

– Плануємо повернутися до такого формату.

Вважаємо, що інтернет-торгівля – це майбутнє. Зараз є маса людей, які скупляються в інтернет-магазинах.

І не важливо чи це продукція харчування, одяг, задоволення чи подарунки. Це просто, доступно, немає потреби кудись їздити, шукати. Зайшов, подивився, замовив. І отримав доставку, коли тобі зручно.

– Є плани виходити на закордонний ринок?

– Працюємо в цьому напрямку, безумовно. Наші засновники були на конференції у США, як виявилося, ця тема дуже цікава і в Штатах, і в Європі, і в Азії.

– Тобто закордонний ринок не заповнений, ще є потреба в такій продукції?

– Так, і дуже гарні можливості, але треба правильно все зробити. Адже структура там інакша.

– За кордоном плануєте представляти українську продукцію чи працюватимете із місцевими виробниками?

– Дивлячись про який товар йдеться. Наприклад, продукцію, яка швидко псується, привозити немає сенсу. А ті товари, у яких термін придатності дозволяє, то чом би й ні. Можемо працювати як експортна організація і вивозити товар для своїх же магазинів.

Як виявляти потреби клієнтів

– Ваші продавці є по суті консультантами, які можуть щось порадити покупцям, розповісти про продукцію?

– Так. Можна сказати, що консультанти – це наша фішка, сервіс, який ми надаємо у магазині. Тобто клієнт, який відвідує наш магазин, потрапляє в умілі руки консультанта (сміється), який надасть максимум інформації про той чи інший продукт. В Еко-Лавка представлено практично весь спектр продукції, який потрібен у повсякденному житті. Це й косметичні, й миючі засоби, і продукти харчування, і засоби гігієни. Завдання консультанта це донести, розповісти, зацікавити. Це не звичайний магазин, де клієнт зайшов, щось подивився і пішов. Наші консультанти мають виявляти потреби клієнта. Бо той, можливо, зайшов і не знає, що у нас є все, що йому потрібно.

– Є якісь суворі вимоги до кандидатів на посаду консультантів чи навчаєте всього у процесі роботи?

– Суворих немає. Скажімо так, це не та посада, яка потребує серйозного досвіду. А для того, щоб підвищити кваліфікаційний рівень, у нас є особистий навчальний центр. У ньому регулярно проводиться навчання, постійно запрошуємо постачальників, які презентують свою продукцію, організовуємо дегустації. От таким чином готуємо консультантів. Це набагато вигідніше і правильніше.

Ми даємо їм той досвід, який потрібен нам. Людину легше навчити, ніж перевчити.

– Оплата праці консультантів – це ставка плюс відсоток?

– Так. У такій сфері не може бути лише ставки. Інакше, як би ти не працював, все одно отримуєш свої гроші. Тому мінімальна ставка плюс відсоток від продажів.

– Покупці Еко-Лавка – це, зазвичай, ваші постійні клієнти?

– Переважно так. Приходять, звісно, весь час і нові. Але більшість – це справді постійні клієнти, які вже знають нас, впевнені, їм зручно купувати в нас. Дислокація магазинів по Києву дозволяє будь-де звернутися до Еко-Лавка.

– Влаштовуєте якісь акції для своїх покупців?

– Звичайно. Проводимо святкові акції, тематичні. От наприклад, нещодавно в одній з таких акцій активно брали участь діти. Треба було намалювати корову – нашу емблему. Діти вигадували якісь історії, малювали, а потім отримували за це подарунки. Ці малюнки по-своєму наївні, дитячі, щирі. Це дуже позитивні емоції. Ми потім розвісили ці картинки в магазинах.

– Які проекти плануєте найближчим часом реалізовувати?

– Найближчий проект – це інтернет-магазин. Достатньо таки серйозний проект, він займає багато сил, часу. Тож відкриється інтернет-магазин, а далі подивимося.

Читайте також – 

Еко-Лавка відкрила магазин у ТЦ Globus

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку