Вітер змін: рецензія на книгу “Про інновації. Harvard Business Review: 10 кращих статей”

Вітер змін: рецензія на книгу “Про інновації. Harvard Business Review: 10 кращих статей”

01.02.2020 08:45
  614
Микола Маранчак

Один з головних ділових журналів у світі Harvard Business Review представив новий тематичний випуск серії HBR “Про інновації: 10 кращих статей”. Чи варто читати книгу і чому?

Цей текст доступний також російською мовою

RAU запускає нову рубрику, в якій кожні два тижні буде розповідати про нову бізнес-літературу і про те, наскільки вона може бути корисною і цікавою менеджерам компаній роздрібної торгівлі, девелопменту комерційної нерухомості і B2B-компаній. Традиційно будемо вдячні за зворотній зв’язок на e-mail news@rau.ua.

Гарвардський щомісячник Harvard Business Review видається вже 98 років. Напередодні 2020 року редактори журналу обрали із сотень статей кращі на тему проблем інноваційного менеджменту. RAU ознайомилася зі змістом українського видання книги від КМ-Букс і підготувала рецензію.

У більшості компаній не втілюється в життя навіть половина інноваційних ідей, про які мріють і заявляють керівники. Хто винен і що з цим робити – типові питання, якими задається управлінець, але пошук відповіді найчастіше – ходіння по замкнутому колу. Автори нової добірки статей HBR називають причини подібного фіаско менеджерів різного рівня, перераховують “вбивць прогресу” і пропонують ідеї щодо ефективного впровадження практики новаторства в компанії. Серед згаданих у збірнику бізнес-кейсів – досвід таких світових брендів, як McDonald’s, Nike, Apple, General Electric, Timberland і багатьох інших.

Книга починається зі сторітеллінгу – детально описаної історії про те, як Скотт Кук і його колеги з Intuit винайшли альтернативу “моделі Стіва Джобса” – спосіб перетворення компанії в машину з виробництва елегантних інноваційних ідей. Такі журнали, як Forbes, неодноразово розбиралися в причинах успіху Intuit, річна виручка яких перевищує більше $4 млрд. Глава “Прискорювачі інновацій” вкотре розбирає це питання і дає в чомусь нові відповіді.

Ще одна глава розповідає про інноваційні війни всередині компаній. Не секрет, що будь-яка прогресивна ініціатива рано чи пізно вступає в конфлікт з консервативною частиною команди організації. Для новаторів – ці люди, як правило, бюрократичні динозаври, але саме вони часто являють собою більшість і мають вирішальне право голосу. Автори статті – професори бізнес-шкіл – пропонують кілька дієвих способів налагодити партнерство між двома групами колег і ставлять в приклад досвід таких компаній, як BMW і Lucent.

Далі – більше. Незважаючи на загальну тему інноваційного менеджменту, кожна глава книги відрізняється як за формою подачі, так і за змістом. Щоб задати процесу читання єдиний темпоритм, укладачі збірника зробили виноски у вигляді блоків “Стисло про головне” і “На практиці”, що допомагає швидше і краще структурувати прочитане без необхідності створювати спеціальний конспект або робити зайві замітки на полях.

Чого не вистачає книзі, так це хоча б абстрактного прогнозу щодо інновацій, які очікують бізнес у 20-х роках ХХІ століття. Кожна стаття – лише обгортка, наповнити змістом яку кожен управлінець повинен самостійно. Крім того, деякі статті на порядок слабкіші за інші.

Ближче до фіналу з подивом зустрічаєш матчастину про природу новаторства і його джерела – будь то раптові інсайти або вплив ринку, після чого виявляєш, що стаття вперше публікувалася ще в 1985 році. І якщо автори пишуть про класичні помилки, що стримують зростання, то нічого іншого читачеві вони і не намагаються запропонувати: структурні та кадрові помилки, організаційні та помилки стратегії.

Але так чи інакше, читач дізнається з книги чимало нового – від того, як створювати інновації і управляти ними, до оцінки їх ефективності та критерії використання. Той випадок, коли на прикладах великих міжнародних гравців дохідливо пояснюють, що ж все-таки робити з еволюційним процесом в бізнесі.

Збірник буде цікавий тим, хто цікавиться продуктивним управлінням персоналу, бажає освоїти базові знання про інновації, і представникам тих компаній, які щоб уникнути стагнації, змушені впроваджувати щось нове в бізнес-процеси, але не знають, з чого краще почати. Бачити потенційні інновації навколо себе книга не навчить, але точно дозволить розуміти, що з ними робити, якщо такі виявляться або будуть потрібні.

Читайте також

Гарвардський стратегікон: рецензія на книгу «Про стратегію. Harvard Business Review: 10 кращих статей»


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку