Vegano Hooligano: від веганських кафе до веган-сегменту в рітейлі
Мережа веганських кафе і ресторанів Vegano Hooligano Family – флагман українського веган-руху. Два ресторани в Києві, франшиза в Івано-Франківську та Одесі, гастрономічний фестиваль Kyiv Vegan Boom, онлайн-магазин, доставка і кейтеринг.
Рудольф Краєвський став веганом в 31 рік, — пише Delo.ua. Він перестав їсти м’ясо і тваринний білок — і вирішив, що цю філософію потрібно донести до оточуючих. Спочатку почав вести блог, де розповідав не тільки про веганство, але і про усвідомлене споживання в цілому: сортування відходів, дбайливе ставлення до природних ресурсів. Згодом у блогу склалася своя аудиторія, і слідом запиту на інформацію з’явився запит на веганську їжу. “Тоді попит навіть випередив пропозицію: багато знайомі і друзі стали цікавитися: коли ж я зроблю доставку веганської їжі”, — згадує Рудольф.
Готувати, упаковувати і доставляти веганські страви стали втрьох — Рудольф і двоє друзів. Все робилося в маленькій домашній кухні на Лівому березі Дніпра в Києві, всі замовлення приймалися через Facebook. Паралельно Рудольф запустив онлайн-магазин, де продавав веганську їжу, напої і навіть побутові предмети-екологічні товари для дому та особистої гігієни.
“Аудиторія росла, і ми зрозуміли, що потрібно розширюватися — однієї кухні стало не вистачати. Я орендував приміщення на Печерську, ближче до центру. Там ми вже змогли вийти за рамки доставки і відкрили альтанку — сезонне міні-кафе”, — говорить бізнесмен. Команда швидко розрослася до 30 осіб, бренд став більш впізнаваним і Vegano Hooligano став активно співпрацювати з міськими фестивалями — Вуличної їжа і КуражБазар. За словами засновника, вони були зацікавлені у співпраці, тому що таким фестивалям важливо, щоб у них був представлений веган-сегмент. Досі участь у подібних івентах – суттєва частина діяльності Vegano Hooligano.
Инвестор-веган з Європи
Кількість клієнтів теж зростала, але більшість аудиторії все ще становили вегани. Перші клієнти не з ком’юніті прийшли з відкриттям другого закладу на Бессарабці в Києві.
“До цього ми справлялися своїми силами: були особисті заощадження, вкладали прибуток, але на те, щоб Vegano став мережею, потрібні були додаткові інвестиції. Поки ми їх шукали, з нами зв’язався веган з Європи, який був готовий вкладати великі кошти в розвиток і популяризацію веганства. Він досліджував бренди в різних країнах і зупинився на нас ще до того, як ми познайомилися особисто”, — згадує Рудольф.
Так з’явився другий Vegano Hooligano у форматі стріт-фуду на Бессарабському ринку. Це місце дуже швидко стало найпопулярнішим закладом з вуличною їжею в Києві: вся молодь і співробітники сусідніх бізнес-центрів щодня приходили за фірмовим веганським фалафелем.
Бренд працює з оптовими постачальниками овочів і фруктів. За словами засновника, взимку веганському закладу не обійтися без імпортних продуктів, а ось влітку вистачає українських. “Зараз в Україні багато фермерів, які роблять дуже якісний продукт. Але є проблема з обсягами поставок: фермери не можуть привозити овочі і фрукти 2-3 рази в тиждень, вони залежать від сезонності”, — ділиться підприємець.
Від Львова до Одеси
Крім нової хвилі популярності, друге заклад стало стартом франшизи — з’явилися перші запити на відкриття таких веган-кафе в інших містах. Згодом веганські кафе відкрилися в Одесі, Івано-Франківську та Львові. “З франчайзі ми працюємо в стандартному форматі. 90% їх діяльності повністю ґрунтується на наших рекомендаціях, а 10% ми віддаємо на відкуп їх фантазії і волі: вони можуть пропонувати та впроваджувати будь-які інноваційні рішення”, — розповідає засновник Vegano Hooligano.
Рудольфу не хотілося, щоб бренд асоціювався виключно з смачним фалафелем на Бессарабці, тому протягом двох останніх років команда працює і над іншими напрямками — ресторанної нішею і gourmet-сегментом.
Крім того, Vegano Hooligano став ідейними натхненником і засновником Kyiv Vegan Boom — першого фестивалю веган-культури в Україні. З 2016 року вже було проведено 10 фестивалів. Зараз Kyiv Vegan Boom, який засновник називає соціально-економічних маркетом, — це окремий напрямок бізнесу в рамках Vegano Hooligano Family.
“Наша глобальна місія полягає в тому, щоб створити діючий веган-сегмент в бізнесі, який буде забезпечувати обороти виробників і трейдерів”, — каже Рудольф Краєвський.
4R в основі
Крім того, веганська “сім’я” Hooligano займається кейтерингом як для масових івентів, так і для приватних замовлень. “В основі нашої кейтерингу лежать ті ж 4R, на яких будується основний бізнес, — reduce, recycle, reuse, replace (повторне використання, скорочення відходів, рециркуляція). Ми сортуємо відходи, використовуємо тільки біорозкладана посуд з кукурудзяного крохмалю, мінімізуємо витрати їжі — готуємо тільки з-під ножа, щоб не залишалося нічого зайвого”, — розповідає підприємець.
Всі оборотні кошти в Vegano Hooligano реінвестуються в проект. За словами засновника, нинішній рівень розвитку компанії вже дозволяє думати про залучення прямих сторонніх інвестицій. Це необхідно для розвитку бренду та реалізації стратегічних планів: Рудольф планує відкривати офлайн-магазин з веганскими продуктами від українських виробників і виходити в рітейл під торговою маркою Vegano Hooligano.
Джерело: Delo.ua
Читайте також