CEO Metro Cash&Carry Ukraine: Обсяг HoReCa-ринку в Україні відновиться через 3-4 роки
Генеральний директор Mеtro Cash&Carry Україна Олена Вдовиченко про реструктуризацію боргів для клієнтів під час пандемії, ключову категорію професійних клієнтів та майбутнє HoReCa-ринку в Україні.
Цей текст доступний також російською мовою
12 жовтня компанія Mеtro проводить “Всесвітній день підприємця Mеtro”. З нагоди свята компанії НВ поспілкувалася із генеральним директором Mеtro Cash&Carry Україна Оленою Вдовиченко. RAU вибрала ключове з інтерв’ю.
Про різницю бізнес-моделі Mеtro Україна від Mеtro AG
Mеtro AG — це провідна міжнародна торговельна оптова компанія, що спеціалізується на обслуговуванні готелів, ресторанів та служб кейтерингу (HoReCa), а також приватних підприємців — власників закладів роздрібної торгівлі. Обслуговуючи понад 16 млн клієнтів у світі, компанія забезпечує їх якісними товарами як безпосередньо у великих торговельних центрах, так і онлайн, з професійною доставкою.
Від ринку до ринку стратегія може трохи варіюватися — в деяких країнах більший акцент робиться на клієнтів HoReCa, в інших — фокус на трейдерів, усе залежить від локального ринку, рівня розвитку і потенціалу цих сегментів.
Mеtro Cash&Carry Ukraine працює за моделлю «опт для всіх», де основний фокус йде на якість та доступність цін. Саме тому система подвійного цінника дає можливість платити менше за більший обсяг покупки.
Про співпрацю з професійними клієнтами
Ключовою категорією серед професійних клієнтів Mеtro в Україні є представники HoReCa-бізнесу (готелі, ресторани, служби кейтерингу) та трейдери (представники дрібної роздрібної торгівлі).
Для всіх клієнтів у ТЦ Mеtro діє система оптових знижок (від 2−3 одиниць товару) на весь асортимент, оновлена програма лояльності, швидка система реєстрації карток клієнтів, відтермінування платежів за безготівковими контрактами, пропонується повний пакет документів та сертифікатів якості на всі товари.
Про роботу з професійними клієнтами Mеtro під час пандемії
Клієнти змушені були припинити активне ведення бізнесу і, відповідно, не могли виплачувати кредити. Насамперед ми, як компанія, пішли їм назустріч та провели реструктуризацію їхніх боргів, а також продовжили надавати кредитні лінії, щоб наші клієнти змогли перебудувати свій бізнес під нові реалії — take-away, доставка тощо.
Наша компанія адаптувала умови доставки HoReCa-клієнтам в умовах невизначеності, коли обсяги замовлень варіювалися від екстремально низьких до просто невеликих, знизивши поріг суми для доставки з 3000 грн до 1000 грн. Для нас було важливо підтримати клієнтів та доставляти навіть маленькі замовлення, проте часто.
У зв’язку зі збільшеним попитом страв для доставки, ми також швидко ввели в асортимент необхідні товари — одноразовий посуд різних видів, включаючи рішення з екологічних та відновлюваних матеріалів.
Після скасування суворих локдаунів компанія Mеtro Україна взяла на себе частину маркетингових витрат, просуваючи рекламу закладів наших професійних клієнтів у соціальних мережах, роблячи акцент на безпеку та дотримання всіх заходів запобігання COVID-19.
Про майбутнє ресторанного бізнесу в Україні
HoReCa-ринок в Україні має величезний потенціал, який спостерігається як у розвитку культури споживання їжі поза домом завдяки внутрішньому туризму та збільшенню закупівельної спроможності нового покоління, так і внаслідок залучення іноземних гостей та бізнес-партнерів у нашу країну.
За оцінкою офіційних джерел, HoReCa-ринок упав удвічі у 2020 році до 2019 року та склав близько 14,4 млрд грн з орієнтовним відновленням обсягу через 3−4 роки.
За нашими спостереженнями, тільки завдяки внутрішньому туризму та розвитку напрямів доставки страв до дверей є всі підстави вважати, що доковідних обсягів ми досягнемо за 2−3 роки. Якщо будуть сприятливі умови розвитку, то ці темпи можуть зрости.
При цьому під сприятливими умовами мається на увазі не тільки відсутність пандемії, але й зниження податкового навантаження на малий бізнес, зменшення плати за розрахунок гостей картками.
Читайте також
Генеральний директор Metro Cash&Carry Ukraine: Наш товарообіг зростає за рахунок кінцевих споживачів