Увага, діти: як працюють дитячі розважальні центри під час війни. Кейси Країна мрій та Neopolis
Пандемія та початок повномаштабної війни суттєво вплинули на розвиток та розстановку сил на ринку дитячих розважальних центрів. На жаль, велика кількість локальних гравців припинили своє існування, не витримавши викликів та турбулентноості останніх років. Але сильні бізнеси та мережеві ДРЦ продовжують працювати та навіть святкують нові відкриття. RAU запитав двох помітних гравців ринку ДРЦ про те, як зараз розвивається їх бізнес та які перспективи ринку дитячих розважальних центрів вони бачать.
Директор з маркетингу мережі ДРЦ Країна мрій Євген Косаренко
Про формат роботи Країна мрій під час війни
Сама концепція закладу не змінилася. Як і до війни, ми орієнтовані на якісні сімейні розваги та відпочинок усією родиною. Звичайно, були введені додаткові правила та деякі обмеження, але ми намагаємося залишатися тим острівцем безтурботного життя для дітей та батьків, якого так не вистачає сьогодні.
Про збитки та рівень відвідуваності
Наші збитки важко оцінити у фінансовому еквіваленті. На щастя, усі наші центри знаходяться на підконтрольній території, тому матеріальні активи не постраждали. Але наш головний актив – люди. Тому найбільша втрата – це наші співробітники, які виїхали, змінили місце проживання або пішли служити до ЗСУ.
Щодо відвідуваності, заклади, які були відкриті до великої війни, вже вийшли на довоєнні показники та навіть демонструють зростання. А от аналіз та прогнозування відвідуваності для нових закладів дещо ускладнені через неоднорідність періодів, все таки, два роки карантинних обмежень та півтора ріки війни даються взнаки. І якщо, наприклад, два роки тому травень показував один показник відносно інших місяців, то цього року – зовсім інший.
Про ціни та найпопулярніші послуги
Під впливом зовнішніх чинників нам довелося переглянути цінову політику. Ціни на вхід ми підняли лише один раз – з 1 січня 2023 року. Але навіть за умови глобального здорожчання всього на 20-50%, ми підняли вартість входу в середньому лише на 15%. Ціни на кухню доводиться коригувати частіше через дуже динамічні зміни закупівельних цін, логістики, наявності у постачальників тієї чи іншої продукції.
Розподіл та популярність послуг дуже залежить від віку дітей та міста. Наприклад, у Києві найбільшу виручку можуть давати програми, які взагалі не продаються у Хмельницькому. Але незмінною залишається любов усіх наших гостей до інтерактивних атракціонів.
Ми стежимо за трендами і впроваджуємо те, що цікаво зараз. Зовсім скоро ми анонсуємо нового персонажа, який точно сподобається усім нашим гостям – від Одеси до Львова.
Про нові відкриття
За період повномасштабного вторгнення компанія виросли вдвічі. Якщо до 24 лютого 2022 року мережа налічувала чотири центри (Чернівці, Тернопіль, Київ, Вінниця), то зараз у нас вже повноцінно працює вісім центрів. Нові дитячі розважальні центри Країна мрій з’явились у Львові, Хмельницькому, одразу два ДРЦ у Одесі. Зараз також будуєтся ще один ДРЦ. Загалом нові проекти працюють відповідно до планових показників.
Про труднощі, режим роботи та заходи безпеки під час повітряної тривоги
Однією з найбільших проблем був і залишається підбір кваліфікованого адміністративного персоналу. Це питання ми вирішуємо за рахунок навчання та наставництва всередині компанії.
У перші місяці війни були перебої із постачанням деяких груп продуктів, але постачальники дуже швидко адаптувалися. Також кожен бізнес відчув на собі складнощі роботи під час блекаутів восени та взимку. Ми вирішили це питання за рахунок придбання сучасних генераторів. Центри мережі було обладнано джерелами резервного живлення та запасом пального.
Зараз режим роботи стандартний для усіх закладів. У разі оголошення повітряної тривоги ми діємо згідно чинного законодавства: сповіщаємо гостей через внутрішнє радіо, припиняємо обслуговування та пропонуємо пройти в укриття.
Поки гості збираються, біля виходу на них вже чекає наш інструктор, який проводить їх до найближчого укриття.
Про розвиток ринку дитячих розважальних центрів в Україні та прогноз на найближчий рік
Ринок цікавий, динамічний та не перенасичений. На жаль, деякі локальні ДРЦ не витримали викликів та припинили своє існування. Мережеві ж компанії продовжують розвиватися, незважаючи на складнощі.
Кардинальних змін в переліку основних гравців не відбулося. Але Країна Мрій – єдина мережа, яка змогла вирости так стрімко та вийти у нові для себе регіони. Ми не плануємо зупинятися, тому готові боротися за ті ринки, де вже представлені інші мережі.
Ми прогнозуємо активне зростання. Це відображено і в наших планах по експансії нових регіонів. Діти потребували і потребуватимуть розваг та розрядки, а батьки – можливості подарувати свято своїм дітям та трохи відпочити самим.
Українці знову стали планувати своє майбутнє, а це означає, що наших відвідувачів ставатиме ще більше.
Генеральний директор парку розваг Neopolis Аліна Білошкурська
Про формат роботи ДРЦ Країна мрій під час війни
З початком війни частина нашого колективу пішла служити до лав ЗСУ і ТрО, ми продовжуємо зберігати їхні робочі місця та сплачувати податки. Взимку, під час відключень електроенергії, розважальний парк було переведено у режим енергозбереження, максимально оперативно були придбані генератори, що дозволило відновити повноцінну роботу парку. У приміщенні та на атракціонах було замінено на LED усе освітлення, що дозволило економити електроенергію. Також збільшилася соціальна складова – ми до війни мали спеціальні умови для соціально незахищених верств населення, а з початком війни почали співпрацю з такими благодійними ініціативами як Національна гвардія України, Київський міський соціальний центр, Дитячий реабілітаційний центр психологічної реабілітації «Джерело», благодійні фонди, що опікуються дітьми, які були під окупацією. У важкі часи важливо триматися гуртом і підтримувати один одного, а також шукати нестандартні рішення для розвитку.
Про рівень відвідуваності
Neopolis відновив роботу у червні минулого року, через чотири місяці після початку повномасштабного вторгнення. З початку роботи кількість відвідувачів була дуже низькою через ряд причин – страх перебування у громадських місцях та зменшення кількості родин з дітьми у місті, оскільки вони виїхали під час активної фази вторгнення. Згодом ситуація покращилась. Наразі ми бачимо, що кількість відвідувачів нижча, ніж була до війни, але є позитивна динаміка та ріст не тільки щодо відвідуванняатракціонів, але й кількості святкувань дитячих дней народжень. Якщо говорити про цільову аудиторію парку, то нас почали відвідувати більше підлітків і час їх перебування у розважальному центрі збільшився.
Про ціни та найпопулярніші послуги
З початку війни ми не змінювали ціни на послуги у нашому парку розваг, аби Neopolis був доступним для більшої кількості людей. Ми розуміємо, що усі батьки, особливо зараз, хочуть дарувати дітям дитинство та позитивні емоції і ми намагаємося їм у цьому допомагати.
У нас традиційно, з моменту відкриття, є три топові атракціони: найбільша американська гірка під дахом у Східній Європі, водна гірка, аналогів якої немає в Україні, і пул VR-атракціонів з використанням останніх світових технологій. Також бачимо, що згодом, за кількістю відвідувань, цей перелік доповнить наш нещодавно відкритий (у квітні 2023 року) унікальний атракціон аеротруба. Розуміючи наскільки зараз важливо продовжувати підтримувати економіку, вже під час війни було прийнято рішення відновити роботи і запустити аеротрубу.
Про труднощі в роботі, режим роботи та заходи безпеки під час повітряної тривоги
Ми пережили складний період блекауту, переживаємо постійні повітряні тривоги. Для безперебійної роботи придбали генератори. Працюємо з нашою командою для швидкої та ефективної реакції під час надзвичайних ситуацій, наприклад, нещодавно увесь персонал парку пройшов спеціальне навчання щодо надання першої домедичної допомоги. Також розширюємо співпрацю з партнерами задля досягнення нових цілей. Ми співпрацювали з БФ «Реконструкції та розвитку України» і збирали донати на мобільний госпіталь, з БФ «Родина – Україна», з якими організовували збори на психологічну реабілітацію постраждалих дітей. Зараз розробляємо проєкт з Національною гвардією України, щоб віддавати частину прибутку з нового продукту на потреби госпіталів. Ми дуже мотивовані розвиватися і докладаємо для цього максимум зусиль, маючи таку можливість, завдяки ЗСУ.
Під час повітряної тривоги відвідувачі мають пройти у найближче безпечне місце, укриття. З початком війни було змінено формат роботи дитячих ігрових майданчиків: батьки тепер не можуть лишати дітей у парку, а мають бути присутніми у межах парку розваг. Для економії часу під час повітряної тривоги було прийнято рішення закрити гардероби, замість них на території розважального центру встановлені локери, що закриваються.
Про розвиток ринку дитячих розважальних центрів в Україні та прогноз на найближчий рік
Розстановка в сил у Києві не змінилася, колеги у нашій галузі продовжують працювати і розвиватися. Спостерігаємо зростання індустрії розваг у західних регіонах через внутрішню міграцію.
Наразі доволі складно робити якісь прогнози. Віримо у нашу Перемогу, розвиток України і, як наслідок, українського ринку ДРЦ.