
Ідеальний баланс: історія компанії New Balance


Крім загальних заходів, передбачених національними і міжнародними стандартами безпеки під час епідемій і пандемій, українські FMCG-мережі прийняли ряд додаткових дій.
Цей матеріал доступний російською мовою
У міру посилення вимог уряду до поведінки громадян поза домом торгові мережі також вводять додаткові заходи безпеки. RAU зібрала основні факти про нові реалії роботи провідних українських продуктових операторів.
З понеділка, 6 квітня 2020 року, за рішенням уряду в Україні посилені карантинні заходи безпеки з метою протидії поширенню вірусу COVID-19. Тому торгові мережі постійно працюють над впровадженням нових і посиленням вже існуючих заходів безпеки працівників і відвідувачів магазинів.
Так, нещодавно в магазині Фуршет на вулиці Мостицькій в Києві з’явився автомат з продажу захисних масок. Ціна за штуку – 20 грн.
Крім того, як і в багатьох інших мережах, в приміщеннях супермаркетів в загальнодоступних для покупців місцях стоять дозатори з дезинфікуючим розчином для рук. Додатково в мережах Novus, Billa, АТБ, Велика кишеня йінших для покупців розмістили разові рукавички біля візків і дезінфікуючі засоби для рук. В якості додаткової міри безпеки у всіх магазинах нанесли обмежувальні лінії біля вітрин і кас, де зазвичай збирається багато покупців.
Зрозуміло, всі мережі інформують гостей про рішення місцевих органів влади і рекомендують дотримуватися правил. Це стосується кількості людей, які одночасно можуть перебувати в магазині, наявності засобів індивідуального захисту у гостей і дотримання дистанції.
У магазинах мережі Велика кишеня закликають покупців розраховуватися карткою, користуватися касами самообслуговування. Також на сайті компанії вивісили список магазинів зі зміненими годинами роботи на час карантину.
У відповідь на введення карантину в мережі АТБ розробили два додаткових регламенти з прибирання і санобробки в приміщеннях магазинів:
В інших мережах також систематично проводяться генеральні прибирання та дезінфекції офісних приміщень, інвентарю та обладнання в магазинах. У торгових залах магазинів підлогу і ручки візків для продуктів додатково обробляють дезінфікуючими розчинами. У мережі Billa і Novus відзначили, що посилено вентилюють приміщення.
«У запровадженні всіх заходів ми керувалися тим, що для нас перш за все – здоров’я наших співробітників і наших гостей. Тому посилили заходи безпеки і впровадили нові санітарно-гігієнічні норми у всіх магазинах», – повідомила Оксана Перекупко, керівник відділу зі зв’язків з громадськістю мережі Фора.
У торговому залі магазинів Фора і приміщеннях для персоналу встановили додаткові антисептичні засоби для рук, а також збільшили кількість одноразових рукавичок на вході і в залі.
Тут кожні три години обробляють деззасобами ручки візків і кошиків, дверні ручки і вітрини. З тим же інтервалом проводиться вологе прибирання з використанням дезрозчинів, провітрюються приміщення, де це можливо. У Novus прибирання роблять ще частіше – кожні дві години. А в Billa крім обробки візків і робочих зон касирів, підвищили регулярність дезінфекції касових транспортерів і миття підлог із застосуванням спецрозчину, а також знезараження ручок камер зберігання, пакувальних столів.
Практично всі опитані FMCG-рітейлери подбали і про захист персоналу. Розуміючи, що саме під час обслуговування на касі відбувається близький контакт між касиром і покупцем, в Novus особливу увагу приділяють захисту в цій зоні. Касири вже користуються спеціальними шоломами із захисним екраном, який допомагає закрити не тільки зону рота і носа, а й очей. А тепер додатково встановлюють захисні екрани з оргскла на території розрахунку з покупцями біля кас, щоб створити додатковий бар’єр.
У мережі Billa касові зони також обладнають спеціальними захисними екранами. А працівники торгових залів і їх допоміжних і виробничих служб забезпечені одноразовими латексними рукавичками та захисними масками. У місцях прийому їжі співробітників за рахунок компанії забезпечили вітамінними наборами і оксоліновою маззю.
«Крім цього, посилено контроль за дотриманням стандартів мережі за швидкістю касового обслуговування, щоб скоротити час перебування людей в приміщеннях магазинів Billa, і не допускати скупчення людей в торгових залах і біля кас», – повідомили в мережі.
Практично скрізь співробітники працюють в захисних масках, рукавичках, обробляють регулярно руки і протягом дня проходять перевірку стану здоров’я. В АТБ навіть ведеться Журнал Здоров’я.
У багатьох існує чітка інструкція, яка визначає порядок дій і відповідальних в разі виявлення працівників з підвищеною температурою тіла або іншими симптомами вірусних або простудних захворювань.
Так, в мережі Фуршет з 12 березня згідно із внутрішнім наказом регулярно проводиться моніторинг стану здоров’я персоналу. Для всіх співробітників мережі скасували міжнародні відрядження, а також обмежили особисті подорожі за кордон. Ті, хто недавно повернувся із закордонної подорожі, вирушили на карантин. Так само роблять і інші рітейлери.
Наприклад, компанія Fozzy Group, що розвиває мережі магазинів Сільпо, Фора, Fozzy Cash & Carry і ряд інших, стала впроваджувати додаткові санітарно-гігієнічні заходи для запобігання поширенню коронавіруса ще до офіційного введення карантину.
Так, тут переглянули графік всіх спеціальних публічних заходів, де передбачається велика кількість відвідувачів, в тому числі вирішили перенести проведення фестивалів, дегустацій, майстер-класів тощо.
Офіси Fozzy Group максимально перейшли на віддалену роботу, для співробітників скасовані всі міжнародні відрядження і обмежені відрядження по Україні без крайньої необхідності.
«Кожен наш співробітник приступає до роботи тільки після контролю температури тіла і загального самопочуття. Працівники магазинів забезпечені медичними масками і рукавичками», – розповіли в мережі Фора.
У мережі магазинів Varus для всіх співробітників проводиться онлайн-навчання правилам поведінки і консультації щодо запобігання зараження і симптомів захворювання коронавірусною інфекцією фахівцем-епідеміологом. Всі особисті зустрічі і наради переведені в онлайн. У кожному відділі і департаментах призначена відповідальна особа, яка контролює ситуацію і стан здоров’я колег при допуску на роботу. Розіслані всім рекомендації по новій бізнес-етиці, наприклад, утриматися від рукостискань і т.п.
Щоб покупки в магазинах були максимально безпечними, вся нефасована продукція в мережах Сільпо, Фора і деяких інших упаковується. Так, в Novus закрили м’ясо і рибу від прямого контакту, а хліб і випічку перед тим, як покласти на вітрину, пакують в плівку.
Призупинили обслуговування в кафе за столиками, але готові упакувати їжу, щоб можна було забрати її з собою.
В АТБ з перших днів проголошення карантину продукція додаткових сервісів – соки фреш, свіжа випічка, кавові напої – почали реалізовуватися в умовах, що мінімізують ризик. Відкриті частини соковижималки закриті захисною плівкою. Стаканчики, кришечки для кави – розфасовані в пакети, продукція відділу «Свіжа випічка» – розфасована в пакети або в захисну стретч-плівку.
«Також було прийнято рішення про часткове закриття відділів в деяких регіонах у зв’язку з критичною епідеміологічною ситуацією. Особливо значимі продукти для населення: яйця, свіжий хліб промислового виробництва реалізуються запакованими. Проведена робота з хлібобулочними підприємствами по упаковці гарячого хліба в закриті паперові пакети », – повідомили в АТБ. Особлива увага приділяється умовам перевезення, станом транспортного засобу, наявності акту санобробки кузова.
Регулярній ретельній дезінфекції піддається і транспорт компанії мережі Billa. Такі ж вимоги по протиепідемічній та санітарно-гігієнічній безпеці висуваються партнерам цієї мережі, які здійснюють доставку товарів зі своїх складів або між підрозділами мережі Billa.
Крім того, рітейлери контролюють наявний асортимент товарів, щоб не виникав дефіцит і особливий контроль приділяють соціально значущими продуктам. Зокрема, так роблять в мережі Novus, де також активно працюють над розширенням можливостей доставки товарів.
Varus зробив своїм пріоритетним завданням реалізацію можливості замовлення продуктів через сервіси доставки Raketa, Glovo, UberEats і розробки Varus Pick Up Point, що дозволить ще більше мінімізувати фізичні контакти і замовляти продукти онлайн, забравши вже підготовлені товари в зазначений час.
Всі 26 магазинів Metro в Україні працюють в посиленому режимі, щоб забезпечити доступність товарів на полицях для клієнтів. «Наша оптова бізнес-модель допомагає нам підтримувати стабільний рівень запасів. З огляду на підвищений попит, ми зараз розміщуємо додаткові замовлення на товари нашим постачальникам, щоб максимально підтримати країну і українців у цій складній ситуації», – заявив недавно Тіно Цайске, генеральний директор Metro Cash & Carry Ukraine.
За його словами, компанія Metro як відповідальний гравець на ринку торгівлі і найбільший німецький інвестор в економіку України, виступає категорично проти використання кризової ситуації виключно в інтересах бізнесу. Тому вживає всіх можливих заходів для недопущення зростання цін на соціально-значимі групи товарів, і залишає рівень націнки незмінним у порівнянні з періодом до початку карантину.
Читайте також –
Все буде онлайн: як рітейлери переходять в інтернет через карантин