Роман Ємець, Dream: Коли ТРЦ потребує реконструкції

Роман Ємець, Dream: Коли ТРЦ потребує реконструкції

15.11.2021 08:00
  997
Володимир Тиравський

Реконструкція ТРЦ збільшує вартість торгових площ, покращує функціональність і становище об’єкта на ринку внаслідок його розвитку та зміни пулу орендарів.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Асоціація рітейлерів України у партнерстві з компанією Diodika провели в Park Inn By Radisson Troitska спільний workshop, присвячений реноваціям в торгово-розважальних центрах. Учасниками заходу стали представники таких компаній як Ашан, Епіцентр, Comfy, SOVA, Брокард-Україна, RDA, Depot Development Group, ТРЦ Komod, IDNT, Intertop, Мегаполіс Лайф, Dragon Capital та інших. Зокрема, Роман Ємець, керуючий директор ТРЦ Dream, розповів про мету, причини, засоби та наслідки реконструкції двох частин ТРЦ, які віднедавна носять назву Dream yellow та Dream berry. RAU пропонує основні тези його презентації.

Кожен ТРЦ переживає декілька життєвих циклів. Ще до “народження об’єкту” відбувається декілька важливих етапів, які закладають майбутній успіх або невдачу проекту. До них входить розробка концепту, вихід на ринок, перші коригування. Якщо не було допущено грубих помилок, то далі йде найщасливіший час для будь-якого девелопера: зростання та розвиток. Якщо вчасно реагувати на запити орендарів та споживачів, постійно працювати з аудиторією та будівлею, то цей період може бути доволі тривалим.

Але далі майже обов’язково починається регрес, що призводить до необхідності реконцепта й реконструкції.

Реконструкція ТРЦ може бути викликана наступними причинами: нові тренди й формати; зростання конкуренції; відтік покупців; зміна законодавчої бази, технічних вимог тощо; падіння операційної ефективності; фізичне зношення споруд; моральне засторівання дизайну та концепцій, помилки у позиціонуванні та проектуванні.

Щоб врятувати ситуацію, треба використовувати різні, але обов’язкого ефективні та незвичні прийоми. Засобами та інструментами реконструкції ТРЦ виступають:

  • Нові архітектурно-планувальні рішення внутрішнього та зовнішнього дизайну приміщення
  • Новий формат (реконцепція)
  • Репозиціонування
  • Ребрендинг

Реконструкція ТРЦ повинна здійснюватись тоді, коли гранична вартість ремонту дорівнює граничній втраті доходу від оренди.

Перед реконструкцією ТРЦ необхідно групувати та проаналізувати орендарів: за орендною площею (якорі, міні-якорі, торгова галерея і т.д.), за товарним профілем, усередині груп за товарним профілем – за категоріями, за локацією – поверх, хто сусіди, мертві зони, генератори потоку тощо. Тоді власник чи керуюча компанія зможуть побачити найбільші проблеми, обрати найбільш ефективні рішення, зрозуміти, де саме є можливість покращити ситуацію, кого з орендарів треба перенести до нової локації, які нові формати запровадити, кого ще залучити до ТРЦ для більшої відвідуванності об’єкту.

Якщо, при підготовці та проведенні реконструкції ТРЦ вдалося досягти поставленних завдань, не припустивши значних помилок, то цілком реально отримати такі результати:

  • Зростання шопінг-індексу
  • Зростання середнього чеку
  • Падіння вартості залучення одного відвідувача
  • Зростання ринкової привабливості комерційного об’єкту
  • Зростання інвестиційної привабливості
  • Стійкість доходів від оренди
  • Зниження частки вакантних площ

Наостанок хочу зазначити, что в ході та після реконструкції двох частин ТРЦ Dream у комплексі з’яилися, окрім нових якорів – найвідоміших міжнародних брендів – і такі доволі нетипові оператори, як спортивні школи, танцювальні студії, шахові школи, творчі простори, сучасні формати магазинів.

Завдяки цьому ми створили дружню до відвідувачів атмосферу та цілу екосистему, яка відповідає вимогам наших партнерів і споживачів, і допомогає тому, що вони проводять помітно більше часу у ТРЦ, а значить: можуть більше часу присвятити шопінгу, розвагам, спілкуванню з сім’єю та друзями.

Читайте також –

Кольорові мрії: в рамках ребрендингу та реновації ТРЦ Dream Town 1-2 перейменовані в Dream Yellow і Dream Berry


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку