Рятувати, підтримувати, відновлювати: кейси з КСВ воєнного часу від WOG та Varus
Представники компаній WOG і Varus розповіли Forbes Ukraine, як корпоративна соціальна відповідальність в Україні під час повномасштабної війни з модного напрямку перетворилась на добровільне внесення.
Евакуація постраждалих із зони бойових дій, безкоштовна заправка волонтерських авто, придбання безпілотників для сил оборони, прихисток біженців із гарячих точок – це далеко не всі задачі, які представники бізнесу вирішують з першого дня повномасштабного вторгнення. Компанії реалізують низку благодійних проектів. Як тільки завершують один, активно долучаються до наступного.
Така позиція бізнесу цілковито відповідає очікуванням громадян. Нещодавнє дослідження Gradus Research підтверджує, що майже половина споживачів (44%) віддають перевагу тим брендам, які підтримують армію. Бо українцям важливо, щоб бізнес розділяв їхні цінності й прагнення до перемоги.
Геннадій Карлінський, директор з маркетингу мережі АЗК WOG: Наші ініціативи мають бути щирими, відвертими й завзятими.
До великої війни WOG мав продуману КСВ-стратегію, що реалізовувалася роками. 24 лютого 2022 року змінило все. WOG сфокусувався на чотирьох напрямах.
Рятувати своїх. Ми отримували безліч запитів про допомогу, тож мали швидко сконцентруватися. WOG спрямував зусилля на забезпечення пальним тих, хто рятує життя – вивозить поранених військових, цивільних із «гарячих точок»; доставляє ліки та продукти. Проект назвали «Пальне, що рятує життя». Наразі системно підтримуємо кілька десятків фондів.
Бути там, де потрібні. Ми завжди знали, що в бізнесу роздрібних продажів пального потужна соціальна складова, особливо це проявилося в часи війни: не зупинитись, заправляти військових навіть віддалено, пожежні, «швидкі», бізнес, який мав продовжувати працювати. Це стало наріжним каменем.
Під спільним знаменником. Зараз суспільство вимагає від бізнесу системної роботи в інтересах держави; не декларацій, а конкретних дій та вимірних результатів. Такий запит бачимо й від наших співробітників. Споживачі очікують, що бренди поділятимуть їхні цінності й займатимуть чітку позицію в системі координат «свій – чужий», особливо це помітно в українському рітейлі.
Бери і роби. «Швидкі» для ЗСУ – з фондом Сергія Притули, пожежна в Херсон – з «Українськими вогнеборцями», ударні БПЛА – з фондом Андрія Хливнюка, генератори – з МОЗ, пальне для волонтерів спільно з компанією Visa, обладнання для дитячих операційних – із фондом «Твоя опора»: таких проектів десятки. Наразі ініціативи прописані до лютого 2024-го. Все завдяки синергії персоналу, споживачів та партнерству бізнесу й благодійних фондів.
Марина Паніна, фінансова директорка мережі Varus: Важливе відчуття причетності до спільної мети всіх українців – наближення перемоги
Наразі український бізнес дійсно приділяє більше уваги КСВ, адже ми всі розуміємо, що досягти нашої перемоги можна лише спільними зусиллями й допомагаючи один одному.
Варто згадати: коли Київ прийняв перший удар і з міркувань безпеки ми змушені були зачинити деякі магазини, наші пекарі готові були все одно виходити на роботу, щоб випікати людям хліб. Наші співробітники самоорганізовувалися для допомоги іншим.
Переживши шок перших днів повномасштабного вторгнення, наша компанія, як і більшість українських бізнесів, зробила допомогу державі одним із головних пріоритетів. Процес гуманітарної допомоги в цей період був стихійним і неконтрольованим, але ми оперативно реагували на більшість запитів, які до нас надходили, як від волонтерів і громадських організацій, так і від держави.
У перші дні бойових дій ми переказали 2,5 млн грн фонду «Повернись живим» на допомогу армії та створили гуманітарний штаб Varus. Його метою була продовольча підтримка всіх, хто потребує допомоги під час війни: ЗСУ, військовим шпиталям, силам територіальної оборони, мешканцям міст, що знаходяться в облозі, та забезпечення продуктами харчування і водою мешканців Києва, що ховалися від обстрілів у метрополітені Києва. За перші 30 днів війни було оброблено запитів більше, ніж на 10 млн грн.
Пізніше ми офіційно приєдналися до проекту United24, започаткованого українською владою, і тепер на постійній основі виступаємо його донатором. Це надає нам відчуття причетності до великої загальної справи – наближення нашої перемоги! Загалом із початку повномасштабного вторгнення мережа Varus уже задонатила 23 млн грн на ЗСУ та допомогу дітям. І щомісяця ця сума зростає.
Також Varus підтримує проект «Дитинство без війни», у межах якого проводиться евакуація з України до Туреччини дітей, позбавлених батьківського піклування, чи тих, які опинилися у складних життєвих обставинах. Головна місія – евакуювати якомога більше дітей і забезпечити їхнє проживання в Туреччині до завершення війни. Просто купуючи акційні товари в супермаркетах мережі, наші клієнти долучаються до спільної доброї справи.
Українці охоче беруть участь у багатьох ініціативах, спрямованих на допомогу ЗСУ та дітям. І, приймаючи рішення, де купити продукти на вечерю чи заправити авто, ми всі звертаємо увагу на соціальну відповідальність компанії і саме туди поїдемо наступного разу. Для наших людей важливо, що бізнес розділяє їхні цінності й помножує їхні невеликі внески більш вагомою допомогою. Оскільки наші співробітники, постачальники і клієнти є проекцією суспільства, вони також залучені до всіх цих процесів.
Джерело – Forbes Ukraine