Епоха генераторів: як рітейлери та ТРЦ вирішують проблему зберігання пального для генераторів

Епоха генераторів: як рітейлери та ТРЦ вирішують проблему зберігання пального для генераторів

06.12.2022 08:30
  5109
Микола Маранчак

Як Ашан, Lavina Mall, Respublika Park та мережа Львівські Круасани забезпечують генератори пальним та з якими проблемами при цьому стикаються.

Генераторна електроенергія не лише дорога, а й вимагає від бізнесу розвʼязання нових, нетипових завдань: зберігання та логістики пального. Forbes Україна з’ясували, як компанії це долають. RAU обрали з матеріалу ключове про рітейл.

Починаючи з 10 жовтня, український рітейл стикнувся з нетиповою проблемою: зберіганням та доставкою пального для генераторів. «Місяць тому ми почали цим займатися, коли почалися планові відключення електроенергії, але ще не було блекаутів», – говорять у Mandarin Plaza (керуюча компанія ТРЦ Lavina Mall).

Цей столичний ТРЦ за одну годину роботи генератора спалює 130 літрів пального, щоб не зупинятися під час відключень електроенергії через обстріли рф. Паливо для генератора, який уміщує понад тонну дизелю, привозять працівники АЗС. «Це небезпечно. І в нас немає ліцензованих сховищ для пального, які є в нафтовиків», – пояснює голова правління групи Mandarin Plaza Олександр Черницький.

Так само забезпечувати генератори пальним планує і ТРЦ Respublika Park. «Ми укладатимемо контракт таким чином, щоб нам дизель доставляли й заливали в генератори», – розповідає його CEO Юлія Щаслива.

Щоб розвʼязати проблему пального, рітейлери замовляють послуги у АЗС або купують його самостійно на заправках. У такий спосіб проблему подолали не лише Lavina Mall, Blockbuster Mall та Respublika Park, а й мережа гіпермаркетів Ашан, кавʼярні Львівські круасани та Горький Espresso Bar. В Mandarin Plaza кажуть, що з АЗС працювати не дуже складно. «Подаєш заявку, і підрядники кажуть, коли можуть доставити пальне. І якщо правильно плануєш і знаєш споживання, то це можливо», – додає Олександр Черницький. Зазвичай його ТРЦ робить заявку, коли в баку генератора менш ніж 15% пального.

Інший спосіб – підвезення пального власною експлуатаційною службою. «Коли закінчується пальне, менеджери пишуть їй заявку, і наступного дня його завозять», – пояснює співвласник мережі Львівські круасани Андрій Галицький.

Ринок паливно-логістичних послуг уже почав формуватися. В мережі АЗС ОККО, щоб транспортувати пальне замовникам великими партіями, придбали 12 єврокубів – спеціальних ємностей місткістю 1000 літрів. А щоб за один рейс обʼїхати кілька локацій, видаючи менші замовлення пального, частину паливовозів обладнали сертифікованими витратомірами. Ще 11 ними дообладнають у грудні.

“Окрему плату за послугу доставки пального АЗC ще не беруть”, – розповідає анонімно Forbes один із клієнтів. Він каже, що логістика до торгових точок врахована в ціні пального.

Працівники однієї з найбільших аптечних мереж, щоб заправляти генератори, зберігають пʼятилітрові каністри з пальним у приміщеннях неподалік торгових точок або навіть у себе вдома. «Ми їздимо з каністрами на АЗС і набираємо там пальне, – розповідає топ-менеджер компанії, на умовах анонімності. – Цього ніхто не забороняє». Так, аптечний рітейлер не лише заощаджує на послугах АЗС, а й уникає можливих санкцій з боку податкової.

Відповідно до законодавства, зберігати пальне в каністрах понад пʼять літрів можна лише маючи ліцензію або у сховищах нафтокомпаній. Інакше бізнесу загрожує 500 000 грн штрафу. Проте відкритих проваджень та судових рішень щодо цього в Реєстрі судових рішень поки немає, а у Верховній Раді вже розглядають можливість корекції законодавства в частині зберігання пального.

Нагадаємо, що продуктовий рітейл досі не віднесли до об’єктів критичної інфраструктури, і тому магазини відключають від енергопостачання на загальних підставах. Разом з тим, постачання населенню їжи та напоїв – без перебільшення ключова функція продуктових мереж, і для збереження високого морального духу українців і забезпечення продуктової безпеки необхідно віднести об’єкти food-рітейлу до переліку критичної інфраструктури і допомгти вирішити проблеми з енергопостачанням магазинів та колізіями у законодавстві, через що навіть рітейлери, які самостійно закупили і встановили генератори, можуть бути оштрафовані за зберігання пального без ліцензії.

Читайте також

Час коворкінгів: як рітейлери залучають клієнтів за допомогою генераторів і Starlink в умовах блекаутів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  55
Усі новини ринку