Нова необхідність: рецензія на книгу “Цифрова стратегія” Суніла Ґупта
Про що пише Суніл Ґупта і чи варто читати книгу «Цифрова стратегія. Керівництво із переосмислення бізнесу”
Цей текст доступний також російською мовою
RAU продовжує раз на два тижні розповідати про нову бізнес-літературу і про те, наскільки книги можуть бути корисні і цікаві менеджерам компаній роздрібної торгівлі, девелопменту, комерційної нерухомості і B2B-компаній. Традиційно будемо вдячні за зворотний зв’язок на e-mail news@rau.ua.
Суніл Ґупта – голова відділення маркетингу в Гарвардській школі бізнесу. Протягом останніх 10 років він вивчав, як компанії зі списку Fortune 500 адаптувалися до цифрової епохи. Спостерігаючи за трансформацією бізнесу, автор зробив ряд висновків, які і лягли в основу книги «Цифрова стратегія. Керівництво із переосмислення бізнесу”, доступний у перекладі українського видання КМ-Букс. Чи вдалося йому сформулювати практичний посібник по діджитал-трансформації – читайте в рецензії RAU.
Ніщо так не підкреслює значимість добротно відбудованих цифрових процесів в компанії, як карантин. Сьогодні, в період самоізоляції і вируючого в світі коронавірусу Covid-19, все, як на долоні: хто зміг пристосуватися хоч якось до діджиталізації (слово року в 2019-му між іншим), а кому тепер особливо важко доводиться з оптимізацією хоча б внутрішніх корпоративних процесів.
Книгу Суніла Ґупта пророчою назвати не можна, але він ще два роки тому запропонував чимало рішень, потрібних сучасному бізнесу, як друкарні печатний верстат. Щоб компанія крокувала в ногу з часом, автор пропонує чотири ключові компоненти: переосмислення бізнесу, переоцінка ланцюжка створення вартості, зв’язок із клієнтами і перебудова організації. Кожну частину запропонованої ним структури Ґупта детально розбирає протягом всієї книги.
Починає автор із заповітного “подивіться на Amazon”, що вже стало мало не гуморним мемом, або якщо хочете, хорошим тоном в сучасній бізнес-літератури. Він перераховує переваги e-commerce-гіганта і пропонує наслідувати їх, як втім і такі компанії як Apple, Alibaba, Nike та інші, до яких він регулярно звертається. Глави він дробить на сотні підглав і частина з них починають здаватися нотатками на полях. Здається, що автор хоче розповісти багато і не знає, як всі кейси вмістити в один томик, який втім не відрізняється об’ємністю.
Безумовно Ґупта не цікавиться однією бізнесовою або навіть економічною галуззю, тому легко перескакує від рітейлу до енергетики, від e-commerce – до банківського сектору або навіть авіації. Кожну главу книги можна було б розбити на масу великих статей про діджитал-тренди у формуванні впорядкованих систем, що визначають робочі процеси всередині самих різних компаній. Окремо – більшість працює, але разом погано зв’язуються в єдиний смисловий ланцюг. І частково виходить свого роду “франкенштейн” з інстайтів, кейсів і спроб об’єднати всіх разом в єдину концепцію. Відчувається масштаб, енциклопедичність знань гарвардського професора, але який немов працював в поспіху, забувши підсумувати пройдене.
В результаті все зводиться до штучного інтелекту і Big Data, які несуть, як індустріальну благодать, так і масу ризиків. Один з них – вплив автоматизації на сфери праці, яка втім не замінить повною мірою людський талант. Ось його найбільше й варто цінувати – резюмує автор.
Цифрова трансформація – дійсно нова необхідність. І переосмислювати свій бізнес тим, хто досі цього толком не зробив, потрібно. Суніл Ґупта запропонував свій підхід, звертаючись до максимально широкого бізнес-досвіду. І величезний плюс цієї широти в тому, що вона може наштовхнути представника абсолютно будь-якого бізнесу на правильні кроки саме в його сфері. Головне проникати в суть описаних речей в пошуках свіжих ідей і нового бачення. І не розглядати цифрову стратегію як окремий процес, а вбудовувати її в ДНК організації так, щоб вона охопила всі аспекти бізнесу.
Читайте також
Тут кують рітейл: рецензія на книгу “Мистецтво роздрібної торгівлі” Річарда Геммонда