Всередині Pixar: Рецензія на книгу “Корпорація творців” Еда Кетмелла
Про що пише Ед Кетмелл і чи варто читати книгу “Корпорація творців. Як подолати приховані загрози, що вбивають справжнє натхнення”.
Цей текст доступний також російською мовою
RAU продовжує раз на два тижні розповідати про нову бізнес-літературу і про те, наскільки книги можуть бути корисні і цікаві менеджерам компаній роздрібної торгівлі, девелопменту комерційної нерухомості і B2B-компаній. Традиційно будемо вдячні за зворотний зв’язок на e-mail news@rau.ua
Історії становлення Pixar – ідеальне чтиво в карантин, оскільки саме такі книги зазвичай лежать в довгому ящику на “почитати на потім”. Її автор Ед Кетмелл – один із засновників студії і діючий президент Pixar. Посаду технічного директора він отримав ще за часів покупки студії Стівом Джобсом в 1986 році, так що про ведення справ у великому бізнесі з величезною творчою командою добре обізнаний. Власне, свій 45-річний досвід роботи в Pixar він у книзі “Корпорація творців. Як подолати приховані загрози, що вбивають справжнє натхнення”, доступної в українському перекладі видання КМ-Букс, і відобразив. Про що він в ній розповів — читайте в рецензії RAU
Важко написати захоплюючу розповідь про управління креативними людьми, якщо не пережити всі комунікаційні перипетії особисто. Навіть якщо автор – дуже талановитий письменник. На щастя Ед Кетмелл зовсім не письменник, а доктор інформатики, для якого “Корпорація творців” стала можливістю розповісти про злети і падіння компанії, з якою пов’язане практично все його життя.
Автор не став підходити до написання єдиної своєї книги, як до класичної автобіографії великої корпорації. Для нього це не самоціль. Адже можна було б просто найняти професіонала. Для Кетмелла ця книга – можливість розповісти про фундаментальні філософські принципи, які дозволили домогтися Pixar тих вершин, на яких студія залишається донині.
Він рухається від народження і становлення ідентичності компанії до її комунікації зі світом, страху, невдач та іншим особистим моментам, щоб донести до читача головне – на якій корпоративній культурі все було побудовано і працює досі.
Одним з ключових рішень, що вплинули на успіх студії, стало створення “мозкового центру”. Ця рада від людей різного рангу збиралася кожні кілька місяців, щоб оцінити роботу над кожним продуктом. У механізму простий задум: посадити разом розумних, небайдужих людей в одній кімнаті і дати їм завдання: виявити і вирішити внутрішні проблеми компанії і продукту зокрема. Від них вимагали бути відвертими і говорити все, як є.
Це сильно вплинуло на зростання якості кожного нового проєкту. Якщо домогтися від людей правди, – пише Кетвелл, – результат може бути фундаментальним.
Щоб компанія розвивалася, важливо створити внутрішню культуру компанії без страху: співробітники повинні бачити переваги в рішучих кроках на своєму робочому місці. На думку автора, якщо команда підібрана вірно, будь-які ризиковані дії підлеглих майже завжди мають добрий намір на шляху до вирішення тієї чи іншої робочої проблеми. І завдання управлінця: не відвертати ризик, а створювати можливості для відновлення в разі невдачі. Це дозволить співробітникам діяти сміливіше і домагатися нових результатів.
Таких принципів з прикладами того, що цей механізм працює, запропоновано чимало. Тому книга буде цікава як тим, хто цікавиться історією успіху Pixar, так і всім, хто сфокусований на проблемах менеджменту та управління творчою командою.
Ед Кетмелл пропонує читачеві захоплюючий твір про мислення, яке лягло в основу роботи студії Pixar. І улюблені багатьма мультфільми – захоплююча ілюстрація до розповіді про цінності корпорації, які дозволили є стати лідером у своїй галузі.
Читайте також
Нова необхідність: рецензія на книгу “Цифрова стратегія” Суніла Ґупта