50 з половиною ідей: рецензія на книгу “Думай, як Amazon. Як стати лідером у цифровому світі: 50 1/2 ідей”

50 з половиною ідей: рецензія на книгу “Думай, як Amazon. Як стати лідером у цифровому світі: 50 1/2 ідей”

29.02.2020 09:00
  394
Микола Маранчак

Які рекомендації з практики Amazon дає її колишній виконавчий директор Джон Россман і чи варто читати книгу “Думай, як Amazon. Як стати лідером у цифровому світі: 50 ідей 1/2”?

Цей текст доступний також російською мовою

RAU продовжує раз на два тижні розповідати про нову бізнес-літературу і те, наскільки книги можуть бути корисні і цікаві менеджерам компаній роздрібної торгівлі, девелопменту комерційної нерухомості і b2b-компаній. Традиційно будемо вдячні за зворотний зв’язок на e-mail news@rau.ua.

Для компанії Amazon Джон Россман – персона знакова. Саме він запустив і масштабував свого часу Amazon Marketplace, на частку якого тепер припадає понад 50% продажів компанії. Бізнес-тренери люблять цитувати байку кейс Россмана про придуманий ним “Прес-реліз майбутнього” – документ, написаний за півроку до запуску нового бізнесу, метою якого була мотивація власної команди. Чи багато корисних ідей пропонує книга Джона Россмана ” Думай, як Amazon. Як стати лідером у цифровому світі: 50 1/2 ідей” від українського видання КМ-Букс и стоит ли ее читать — в рецензии RAU.

Практично будь-який роздрібний продавець на ринку або конкурує з Amazon, або з’ясовує, як використовувати його та/або його досвід. Найчастіше звичайно – все разом. Тому зрозуміти мислення цієї компанії, як організму, якщо не важливо, то, як мінімум, дидактично. І мемуари екс-керівника можуть бути тут доволі доречними, головне – щоб на назві книги все не закінчилося.

На щастя, Джон Россман не схожий на професійного письменника бізнес-літератури. З розділами довжиною всього в пару сторінок він освоїв поєднання проникливості і стислості. Його поради – рівно те, що від нього чекає читач – практичні рекомендації без непотрібного розгойдування, приправлені виносками “з чого почати”, питаннями до розгляду і відсилками, що з цього приводу думає Джефф Безос.

Автор ні на сторінку не відривається від Amazon, будь-то розповідь про партнерство з роздрібним продавцем іграшок Toys R Us, магазини Amazon Go, згадки про Ілона Маска чи шматок пазла, який вважають найвищою відзнакою всередині компанії. Тому з кожною сторінкою відкриваєш для себе Amazon все більше – з усіма його 14 принципами лідерства, командами на дві піци та іншим.

 

Всього так багато – цілий океан ідей, ось тільки він не вихлюпується з берегів. Россман не виходить за рамки запропонованої теми, в той час як “апетит приходить під час їжі”. Секрети розвитку e-commerce? Не за адресою. Магазин без персоналу і кас, роботи для видачі онлайн-замовлень, розвиток доставки дронами? Забудьте. І справа не в тому, що книга про ранні роки гіганта-онлайн торгівлі – навпаки, вона написана в 2019 році і точно про день сьогоднішній і прийдешній, – просто контекст всього написаного “думай, як Amazon”, від чого хочеться сиквел 2:0 і одразу з заголовком “Роби, як Amazon”.

З іншим же, всім обіцяним, книга справляється – використовуй описані інструменти і отримуй клієнтів з усією їх лояльністю і гаманцями. Благо порад для рітейлу предостатньо. Наприклад, система мислення в роздрібній стратегії Amazon “Маятник” з кроками проектування свого”велосипеда”. Або розробка метрик і “метрикові наради” з цілим списком рекомендацій до їх проведення. Впроваджуй – не хочу.

Завершується” 50 ½ ідей ” прогнозами Amazon до 2029 року, згідно з якими онлайн-гігант стане також одним з лідерів в FMCG-бізнесі, буде забезпечувати безпілотними вантажівками або дронами 50% всієї своєї логістики, а його голосовий помічник Alexa стане операційною системою і буде присутній в 75% голосових інтерфейсів Windows у всіх галузях.

“Під завісу” Россман нарешті говорить про 1/2 ідеї, ось тільки зробити цілісною її зможе лише читач. І ці тези виглядають найкориснішою рекомендацією для завоювання клієнтів у цифровій економіці з усіх. Адже ставлячи фінальну крапку, автор кидає виклик читачеві. Залишається лише одне – прийняти його.

Читайте також

Квадрат Воткінсона: рецензія на книгу “Ґрід. Інструмент для прийняття рішень у будь-якому бізнесі”


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку