Retail Hacks by Arricano: Соціальний – значить, громадський
Колонка Марини Баранової, директора ТРК Сонячна Галерея в Кривому Розі, про те, як підтримувати партнерські відносини всередині компанії, а також з підрядниками та «третіми особами».
Міжособистісні комунікації – одна з ключових компетенцій, яку практично неможливо замінити ні ботами, ні штучним інтелектом. Уміння домовлятися, мотивувати, зацікавлювати, викликати емоції, а також бути гнучким і залученим – компетенції, необхідні керівникові ТРЦ – вважає Марина Баранова, директор ТРК Сонячна Галерея.
ТРК Сонячна Галерея в Кривому Розі – один із головних соціальних просторів в місті, куди жителі приходять із різними інтересами. Наприклад, в 2018 році в ТРЦ ми розвиваємо дві нові тематики – автомобільну і спортивну. Разом з партнерами провели автослалом, тест-драйви, велозмагання, скейт і ролер-батли. Ми бачимо, що гостям ТРК подобається залучатися до нових громадських трендів, відкривати нові для себе теми, розвиватися, отримувати позитивні емоції. Сьогодні директор ТРЦ повинен бути трохи соціологом, вивчати і розуміти стиль життя різних цільових аудиторій. Він повинен враховувати соціальні інтереси та запити – і використовувати їх для розвитку ТРЦ як комфортного соціального простору. У кожному місті є своя специфіка, так звана місцева культура, місцева соціальна мода. Важливо враховувати ці особливості. Кривий Ріг швидко підхоплює нові тенденції, а в деяких – є законодавцем. Наприклад, індустріальний туризм, який зараз на піку популярності в нашому місті. У Сонячній Галереї на підтримку даного напрямку відбувся ярмарок, ініціатором якої виступив Інститут розвитку міста. Велика кількість гостей, які відвідали захід, дала розуміння інтересу до теми.
Часто ми підтримуємо ініціативи та ідеї місцевих благодійних організацій, спортивних клубів, районну та міську адміністрації міста. Ми можемо виступати і як головний організатор, і як партнер. З нашого боку заходу завжди масштабно анонсуються і генерують велику кількість присутніх. Аналізуючи результати щоквартальних соцопитувань, можемо з упевненістю сказати, що близько 65% жителів Кривого Рогу – наші часті гості. Ми знаємо їх уподобання та інтереси, а вони активно відгукуються на запрошення.
Варто відзначити, що, як правило, народження ідей заходів, відбувається з трьох джерел – ідея народжується всередині команди ТРК, приходить з хедофіса або від «третіх осіб». Усією командою та колегами з центрального офісу, ми опрацьовуємо концепцію, механіку, сценарій і запускаємо в роботу. Дуже важливо в міжособистісних комунікаціях розібратися в суті ідеї, правильно донести її до колег, виявити комунікаційне зерно, вбудувати в фінальну концепцію те, що принесе максимальну користь цільовим аудиторіям об’єкта, опрацювати план і реалізувати задумане.
Наприклад, до нас надійшла пропозиція від міського спортивного клубу КБ-75 провести на парковці торгово-розважального комплексу пряму трансляцію бою українського чемпіона Олександра Усика. Ми відкриті до нових ідей, готові до партнерських проектів і до оперативної реалізації. Наші партнери про це знають. Команді знадобилося два дні на підготовку. Анонсувати захід, змонтувати екран, технічно облаштувати локацію, забезпечити супровід перегляду бою в digital-каналах – всі ці завдання по організації вдалося реалізувати в короткий термін. І все тому, що організація івентів різного рівня для команди стала частиною системної роботи.
Сонячної Галереї в цьому році 10 років і більше половини цього терміну в ТРК працює команда, яка крок за кроком розвиває об’єкт. Саме тому сформувалися алгоритми проведення заходів різних форматів. Все чітко і злагоджено. У вересні до Дня народження торгово-розважального комплексу ми підготували програму святкування, в якій будуть задіяні всі наші цільові аудиторії. І гості, і орендарі, і партнери стануть співавторами свята, адже наш ТРК став соціальним центром тяжіння для жителів Кривого Рогу та гостей міста.
При організації кожного заходу, необхідно прогнозувати очікувану кількість відвідувачів для забезпечення безпеки і чистоти. Слід організувати безперебійну роботу нових технологічних процесів орендарів, пов’язаних з проведенням заходу в ТРЦ. По кожному конкретному івенту ми ретельно продумуємо режим роботи ТРЦ, локацію, визначаємо точки підключення до електроживлення, враховуємо потужність апаратури (звук повинен бути в межах санітарних норм), розміщуємо необхідний реквізит, інвентар, обладнання, огорожі. Обов’язково виділяємо локацію активіті – зону участі в заході наших гостей. Якщо планується свято на вулиці з установкою сцени або атракціонів, забезпечуємо заходи безпеки. На таких заходах присутні пожежники, поліція і карети швидкої допомоги. Без взаємодії зі службами і адміністрацією міста не обійтися. Вся ця робота, звичайно, залишається за лаштунками і вимагає організаторського досвіду. Для деяких заходів додатково обладнуються санітарні зони на вулиці, перезоніруются місця для паркування автомобілів і курсування шатлбас.
При реалізації будь-якого проекту, де необхідна участь партнерів-орендарів, нам важливо знаходиться в двох ролях одночасно. У кожному новому проекті ти – Учень і Наставник. Учень, тому що постійно вдосконалиш свої навички. Наставник, тому що маєш прищеплювати культуру партнерства, підказуєш – де і як мінімізувати ризики, пояснюєш вигоди і позитивний ефект від участі, втягуєшся в процеси, які розвивають і приносять користь усім. У регіональних ТРЦ такий підхід особливо результативний при взаємодії з локальними операторами, які значно відрізняються від мережевих.
При роботі з зовнішніми партнерами, також є процеси, в які обов’язково залучатися щільно. Це пошук виконавця, підготовка технічних завдань і брифів, підсумкові переговори з фінансової частини. Цікавими кейсами є проекти-колаборації, які реалізовані без додаткового бюджету. Їх особливість – в ролі кожного учасника. Ви з партнерами домовляєтеся, розробляєте такий варіант проекту, в якому кожен учасник отримує свої вигоди і досягає своїх цілей. Всі разом, коли кожен виконує свою функцію, роль і завдання в проекті, ми отримуємо набагато більше.
Позитивний ефект і емоції від результату надихають неймовірно. Ти бачиш гостей, які приходять на захід, ти отримуєш позитивні відгуки і теплі слова подяки – і ця віддача перетворюється в твій емоційний двигун!
Читайте також –
Retail Hacks by Arricano: Є контакт, або 6 сutie marks для комунікацій в комьюніті