Олена Вдовиченко, Metro Cash&Carry Ukraine: Співробітники, які працюють зараз у торгових центрах Metro, отримують подвійну заробітну плату

 Олена Вдовиченко, Metro Cash&Carry Ukraine: Співробітники, які працюють зараз у торгових центрах Metro, отримують подвійну заробітну плату

15.04.2022 08:45
  6980
Дарія Осіїк

Генеральний директор Metro Cash&Carry Україна Олена Вдовиченко про роботу мережі під час війни, збитки компанії, імпорт та гуманітарні проекти.

Про діяльність мережі під час війни

На початку війни нам довелося перейти від довгострокового планування та середньострокових комерційних ініціатив до щоденного управління операційними процесами, де безпека наших співробітників і клієнтів є основним питанням.

Ми відклали на якийсь час проекти капітальних інвестицій і працюємо, аби запобігти гуманітарній кризі в країні, намагаючись виконувати свою місію – забезпечити всім необхідним українців. Щодня на ранковій нараді з кризовим комітетом ми вирішуємо, які ТЦ ми відкриваємо, й основна умова при цьому – це безпека клієнтів і співробітників.

У нас і до війни був принцип ефективного управління основними процесами, з початку війни ми ще більше спростили деякі процедури, запровадили алгоритми, які дозволяють командам на місцях приймати рішення максимально швидко на користь клієнта. Ми, як і багато інших, приєдналися до надання гуманітарної допомоги нашим військовим, територіальній обороні, лікарням та незахищеним групам людей – сиротам, пенсіонерам, тваринам у зоопарках.

Ми продовжуємо забезпечувати робочі місця та платити заробітну плату всім нашим співробітникам, а працівники, які працюють у торгових центрах, отримують подвійну заробітну плату. Крім фінансової, ми надаємо також і психологічну підтримку нашим співробітникам та їхнім сім’ям – у нас працює гаряча лінія з професійними психологами, де кожен може обговорити питання, яке його турбує; проводимо серію вебінарів, на яких психологи розповідають, як подолати постшокові стани, як допомогти своїй дитині абстрагуватися від поточної ситуації тощо.

 Про складнощі роботи мережі в умовах війни

Працювати за умов війни – це вже одна велика складність для всіх гравців ринку. Існують проблеми і з наявністю товару – у деяких постачальників постраждало виробництво, і з логістикою – склади зруйновані, транспорт та водії у дефіциті, дорожня інфраструктура знищена. Ще одна складність і щоразу ризик – це постійні, по кілька разів на день, повітряні тривоги, коли необхідно евакуювати всіх клієнтів з ТЦ та нашу команду, та закрити безпосередньо сам магазин, направити всіх у бомбосховища. І не завжди ми стикаємося з розумінням людей, часто надходять скарги від клієнтів, але нам необхідно робити цю процедуру щоразу при кожній повітряній тривозі.

 Про вимушене закриття торгових точок

Ми змушені були тимчасово припинити свою діяльність у Маріуполі з 24 лютого. Пізніше, на жаль, ми також зачинили наші торговельні центри у Харкові (два ТЦ), Миколаєві та Чернігові.  Залишки товарів із всіх цих торговельних центрів ми передали на потреби населенню та військовим. Наразі операційна діяльність в зазначених містах не ведеться. 

Решта 21 наших ТЦ в інших містах продовжує забезпечувати продуктами та всіма необхідними товарами українців.  Ми щодня виходимо на роботу в наші магазини там, де є така можливість, аби не допустити гуманітарної катастрофи і забезпечити українців продуктами та товарами першої необхідності. 

Про втрати компанії за час війни

Поки немає остаточної оцінки втрат у грошовому еквіваленті – оскільки з наших 26 торгових центрів (23 великих формати, 3 малих формати), 5 ТЦ не працюють, з них 3 ТЦ частково зруйновані, не проведено оцінку пошкоджень; також частково пошкоджено склад, де зберігалася свіжа та заморожена продукція. Втрати продажів ми зараз не рахуємо. Найголовніше – зберегти життя наших команд, і в цьому зараз – наш головний фокус!

Про складнощі з відновлення імпорту та забезпечення наявності товарів 

Завдяки нашим колегам з інших країн Metro,​​ які об’єдналися та надали, і продовжують надавати підтримку, ми досить швидко відновили поставки необхідних імпортних товарів. Також ми вже завозимо найнеобхідніші товари продуктової групи, такі як: консервація, кондитерські вироби, корми для тварин, так і товари гігієни. Також допомогло полегшення митних процедур нашою державою.

Значно ускладнює весь ланцюжок постачання блокування прохідних шляхів у Чорному морі, через це доводиться вивантажувати контейнери в інших країнах, перевантажувати та везти вже машиною в Україну – це і довше, і дорожче.

Основні складнощі з наявністю товарів насамперед полягають у зруйнованих виробничих та складських потужностей самих виробників. Також впливає порушення логістичного ланцюга – дорожня інфраструктура всередині країни, блокування контейнерних перевезень у Чорному морі, збільшення навантаження на кордоні з Польщею. Вже меншою мірою зараз, але на початку військових дій – це збільшений попит на товари соціальної групи товарів.

Про гуманітарні та благодійні проекти компанії

З початку повномасштабної війни в Україні наша команда активно здійснює свою гуманітарну місію – сотні тисяч одиниць товару з асортименту ТЦ Metro щодня передаються на підтримку Збройних сил України, сил територіальної оборони, лікарень, благодійних та громадських фондів у всіх містах, де працює наразі Metro, та за можливості – сусідніх містах та областях.

Щодня аналізуючи оперативну ситуацію в Україні, компанія максимально фокусується на забезпеченні продовольчої допомоги ЗСУ, госпіталів та лікарень з пріоритетом на ті міста, де проводяться активні бойові дії, оперативно реагуючи на запити державних органів влади.

Окрім цього, ми підтримуємо ініціативу наших професійних клієнтів HoReCa, які щодня готують десятки тисяч страв для  військовослужбовців та переселенців, безкоштовно надаючи їм продукцію для приготування.

Основні категорії товарів, які передаються у якості гуманітарної допомоги по всім напрямкам: бакалійна група товарів (консерви, борошно, крупи, олія, вода, чай, кава, кондитерські вироби тощо), овочі, м’ясні та молочні продукти, напівфабрикати, засоби гігієни, побутова хімія та ін.

Окрім цього, ми допомагаємо дбати й про тварин, передаючи корм, овочі та м’ясо через зоозахисні та волонтерські організації.

  Читайте також – 

Тарас Панасенко, Аврора: Основний виклик – налагодження ланцюга поставок на всі магазини


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку