Як в жорстких умовах сьогодення перевести понад 90% документів в ЕДО: досвід компанії Nokia в Україні

Як в жорстких умовах сьогодення перевести понад 90% документів в ЕДО: досвід компанії Nokia в Україні

22.05.2024 08:45
  1537
rau

Електронний документообіг вирішує більшість проблем дистанційної співпраці, з якими компанії стикнулися ще коли співробітники мусили сидіти вдома через карантин, а бізнес намагався вижити і працювати далі. Як компанії Nokia Україна станом на початок повномасштабного вторгнення вдалося перевести в електронний документообіг понад 90% документів, а згодом видати КЕП усім співробітникам.

Автор: Сірін Костянтин Анатолійович, фахівець з фінансового контролю

«Копняк» від карантину до переходу на ЕДО

Історія впровадження ЕДО в Nokia розпочалася восени 2019 року. Ми вже знали про досвід електронного документообігу в інших компаніях, але внутрішні погодження затягувалися через брак досвіду в цій сфері. 

Величезного «копняка» компанії дав карантин на початку 2020-го, коли ми зрозуміли, що без дистанційної роботи працювати буде вкрай складно, тому процеси погодження та впровадження електронного документообігу стали першочерговими. 

Швидкий початок: провели інструктаж — і за роботу онлайн

Процес вровадження ЕДО в Нокіа був вимушено швидким – щоб не зупиняти налагоджені роками бізнес-процеси, необхідно було максимально швидко перевести документообіг в електронну форму.

Тож внутрішнього спротиву зміни не мали: навпаки, був запит на якнайшвидше вирішення технічних і організаційних питань. В результаті за перші кілька місяців повного карантину вдалося перевести 100% документообігу з підрядниками в електронний вигляд. Далі на черзі були й інші постачальники товарів і послуг: хочеш від нас виручку – працюй через ЕДО.

Складністю стало те, що різні контрагенти використовують різні платформи ЕДО. 

Якщо постачальникам і підрядникам ми здебільшого могли підказати, який сервіс електронного документообігу використовувати, то із замовниками все було складніше – тут радше вони диктували нам вибір платформи ЕДО. В результаті за рік роботи ми вимушені були одночасно користувалися чотирма платформами електронного документообігу і зараз намагаємося поступово зменшити їхню кількість.

Усі можливості сервісу Вчасно

На момент повномасштабного вторгнення вже понад 90% зовнішніх і внутрішніх документів Nokia Україна підписувалися в електронному вигляді. Тому процеси не зупинилися навіть коли велика частина і наших співробітників і співробітників контрагентів опинилася в евакуації.

Ситуація, коли всі працюють дистанційно, змусила нас використовувати весь потенціал сервісу Вчасно, а не тільки зовнішні документи.

Дуже зручними можливостями платформи Вчасно для нас стали:

Внутрішні документи: тут підписуються накази керівництва, довіреності, бухгалтерські довідки, службові повідомлення і т.д.; крім того, у сервісі ми створюємо архів документів, підписаних на папері, щоб до них мали віддалений доступ усі, кому потрібно, а не тільки ті, в кого вони лежать на столі. 

Сценарії: оскільки з різними контрагентами працюють різні співробітники, автоматичні сценарії дозволяють скеровувати документи одразу до правильної відповідальної особи.

Ярлики: дозволяють структурувати як самі документи, так і доступ до них.

Внутрішнє погодження: документ іде на підпис керівництва з видимою позначкою про погодження відповідальною особою.

Додаткові параметри та коментарі: дуже важливий і зручний функціонал для комунікації з контрагентами та бухгалтерами щодо документу: надання додаткових пояснень, коментарів тощо.

Вчасно.КЕП для всіх: у серпні 2023-го видали хмарні ключі Вчасно.КЕП усім співробітникам Nokia Україна. Ми хотіли запровадити заяви на відпустку в електронному вигляді, але це мало синергетичний ефект для ряду інших процесів: 

  • стала можливою повноцінна інвентаризація основних засобів у Вчасно (до цього інвентаризаційні описи лише погоджувалися співробітниками);
  • журнали про проходження інструктажу з охорони праці стали підписуватися в електронному вигляді у Вчасно;
  • на черзі ряд інших внутрішніх процесів, які можуть бути переведені в електронний вигляд завдяки наявності у співробітника електронного підпису, виданого компанією.

Переваги та результати цифровізації Nokia

Стійкість та стабільність

Під час війни ЕДО підсилює стійкість бізнес-процесів разом із поштовою та банківською системами країни. Платформи електронного документообігу забезпечили витривалість бізнесу в країні під час надзвичайних подій, що тривають вже роками.

ЕДО став важливим фактором виживання економіки, який дійсно спрацював, і це варто усвідомити. Ніхто не загубився і не зупинився. Всі знають, що документи можна підписати навіть з телефона і працювати далі.

Турбота про екологію та економія ресурсів

ЕДО має й вагомий екологічний аспект. До нас перестали приїжджати підрядники, та й співробітники можуть не їхати в офіс Nokia, а підписувати все дистанційно. 

Отже, ЕДО розвантажує київські вулиці від непотрібного трафіку – економить матеріальні та людські ресурси, які витрачалися на фізичне транспортування і підписання паперів: 

  • спалюється менше пального – більше чистого повітря;
  • менше машин на вулицях і людей в метро – менше заторів і більше вільного часу;
  • треба менше паперу — більше дерев залишиться в лісі, і буде менше відходів.

По суті, цифровізація і ЕДО — це вже не опція на майбутнє, а реальний фактор та маркер якості та прозорості бізнесу. Сьогодні ЕДО для нас не просто фактор економії, це двигун наших бізнес-процесів.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  40
Усі новини ринку