Наталія Кравець, Dragon Capital: Реновація – це кредо нашої компанії
Компанія Dragon Capital оновлює практично все в процесі реновації своїх рітейл-об’єктів: починаючи з архітектурних рішень усередині та зовні, й закінчуючи концептуальними рішеннями та аналізом портрета споживачів, щоб корелювати цінове позиціонування та маркетингову стратегію.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Асоціація рітейлерів України у партнерстві з компанією Diodika провела у Park Inn By Radisson Troitska спільний workshop, присвячений реноваціям у торговельно-розважальних центрах. Учасниками заходу стали представники таких компаній як Ашан, Епіцентр, Comfy, SOVA, Брокард Україна, RDA, Depot Development Group, ТРЦ Komod, IDNT, Intertop, Мегаполіс Лайф, Dragon Capital та інші.
Під управлінням компанії Dragon Capital знаходиться 31 об’єкт комерційної нерухомості загальною площею 778 000 кв. м: 14 офісних об’єктів, 6 рітейл-об’єктів, 11 логістичних комплексів, а також 2 індустріальні парки в стадії реалізації. Наталія Кравець, комерційний директор Dragon Capital Property Management, поділилася прикладами реновацій у київських ТЦ Piramida, Aladdin, Smart Plaza Obolon, вінницькому ТРЦ Sky Park та львівському ТРЦ Victoria Gardens.
RAU пропонує ознайомитися з ключовими тезами її виступу та презентації.
ТЦ Piramida
ТЦ Piramida – наш перший актив у комерційній нерухомості. Коли ми планували реновацію в 2019 році, всі світові експерти прогнозували, що заклади громадського харчування в торгових центрах незабаром займатимуть 25-30% орендної площі. Ми розуміли, що у ТЦ Piramida не вистачає фуд-корту. Також спостерігався великий бум ІТ-індустрії, був величезний попит на офісні приміщення, зокрема, ІТ-фахівці прагнули працювати ближче до свого будинку. На Лівому березі Києва був великий дефіцит офісних приміщень, тому вирішили добудувати в ТЦ Piramida саме офісний центр. Звісно, реалії останніх двох років дещо змінили ринок. Нам було досить важко заповнити фуд-корт з огляду на карантинні обмеження, але ми досягли цієї мети і зараз у нас нульова вакантність.
На даний момент ми здійснюємо дизайнерські зміни у ТЦ Piramida, повністю міняємо фасад, встановлюємо LED-екран, добудували нову торгову галерею.
Усередині ми повністю змінили розташування вертикальних комунікацій, додали ліфт для матерів з колясками та людей з обмеженими можливостями, а також змінили освітлення та стелі. Ми також вирішили збільшувати розміри приміщень та додавати якірних орендарів – збільшили Фокстрот та відкрили Eldorado, які демонструють відмінний товарообіг.
У 2022 році плануємо укрупнити магазини на частині другого поверху, що залишилася, і у нас вже є потенційний орендар – fashion-якір на двоповерховий магазин. Коли ми проходили активні будівельні роботи, головним завданням було не закривати входи, і не припиняти діяльність ТЦ, щоб наші покупці мінімально відчували дискомфорт, хоча це збільшило строк і вартість будівництва. На виході ми отримали несуттєве падіння трафіку буквально до 20%, і після відкриття нової фази повернулися до попередньої відвідуваності, а з серпня 2021 року вона навіть почала зростати. Ми вважаємо, що досягли поставленої мети, а саме: збільшили площу ТЦ, урізноманітнили наш tenant-mix, додали фуд-корт та ресторани, а також офісний центр.
ТРЦ Aladdin
ТРЦ Aladdin – один із найскладніших проектів. У нас було завдання зробити з цього об’єкту функціональний торговельно-розважальний центр, який буде актуальним, заповненим та успішним. ТРЦ знаходиться поряд із високозавантаженою станцією метро “Позняки” та у густонаселеному житловому масиві, де мешкає багато сімей та з дітьми, тому ми вирішили зробити їх нашою цільовою аудиторією. Відповідно, ми залучили новий кінотеатр Miromax із новітньою технологією ONYX, він став красивим та інноваційним. Його середня відвідуваність у некарантинні місяці становила до 2500 осіб на день.
На першому поверсі розмістили магазин Rozetka, який генерує в середньому 2000 осіб на день, також відкрили флагманський магазин Sinsay площею близько 1500 кв. м, сімейний ресторан Pesto Café, також плануємо відкрити ще один магазин одягу для всієї родини площею понад 500 кв. м уже у лютому 2022 року.
Мінус перший поверх у найближчі півроку буде повністю заповнений та стане спортивно-дитячим. Таким чином, вакантність у даному об’єкті наблизиться до нуля, і ми матимемо цікавий та конкурентоспроможний проект.
ТЦ Smart Plaza Obolon
Для залучення нових клієнтів та надання максимально широкого спектру послуг у цьому ТЦ ми вирішили на другому поверсі розмістити фітнес-центр Smartass площею понад 500 кв. м.
Tenant-mix другого поверху посилили відкриттям мультибрендових аутлетів Brands Outlet (понад 900 кв. м) та Orange Club (500 кв. м). На першому поверсі ми вирішили закрити неробочу галерею з маленькими магазинами та розташувати якірного орендаря Eldorado. У ТЦ продовжують успішно працювати та нарощувати товарообіги ресторани Євразія, Mama Mia!, KFC.
ТРЦ Sky Park
У ТРЦ Sky Park у Вінниці ми мали дуже багато дизайнерських оновлень. Ми зробили капітальний ремонт паркінгу та санвузлів, повністю змінили вертикальні комунікації, поміняли стелі, реновацію магазину провів якірний орендар Сільпо.
Незабаром на третьому поверсі замість Музею наук ми відкриємо Sinsay площею 1192 кв. м, і він стане найбільшим магазином одягу у ТРЦ Sky Park.
ТРЦ Victoria Gardens
ТРЦ Victoria Gardens у Львові мав певні проблеми з tenant-mix, оскільки там було мало якірних fashion-орендарів і не було можливості їх розташувати через брак площ. Тому ми вирішили збільшити площу під найбажаніший у Львові магазин – двоповерховий H&M площею 2195 кв. м, що й було реалізовано. Також у 2018-19 роках був величезний попит на офісні приміщення, і ми вирішили побудувати офісний центр площею понад 7000 кв. м у рамках ТРЦ. Він уже заповнений більш як на 50%.
Також ми провели релокацію магазинів електроніки та побутової техніки, розмістивши поруч Eldorado та Фокстрот, Rozetka, JYSK тощо. Усі тільки виграли від такої синергії, і товарообіги суттєво зросли. На третьому поверсі ТРЦ плануємо розмістити двох fashion-орендарів замість фітнес-центру.
Читайте також –
Планово чи примусово: як і чому відбувається реконцепція торгових центрів в Україні