
Як пройшла RAU HR Conference – конференція, присвячена трансформації ринку праці в умовах великої війни (репортаж)


Сергій Кузьменко, співзасновник і CEO агентства Promobill, розповідає про моделі роботи з маркетплейсамі і яким інтернет-магазинам можна заробляти на таких торгових майданчиках.
Щоб, зрозуміти як саме налаштувати роботу з маркетплейсами, компанія сегментує їх за двома основними критеріями: безпілотники – без можливості управління трафіком маркетплейса, і керовані, з можливістю управління трафіком маркетплейса. Спеціально для ain.uaСергій Кузьменко розповів про специфіку роботи з ними.
В основному, до них відносяться маркетплейси, які беруть відсоток з продажів (в залежності від категорії він коливається від 3 до 35%). До такого типу маркетплейсів відносяться Lamoda, LeВoutique – лідери в своїх категоріях, і Rozetka, яка в даний час не має спеціалізації і агрегує в собі товари практично будь-яких категорій.
Маркетплейси подібного типу в основному зросли з магазинів, це і обумовлює їх бізнес-модель, де приоритезация пошукової видачі віддається товарам, які присутні у них на складі. Але ці гравці впевнено йдуть до західних моделей і незабаром варто очікувати появи послуги просування своїх товарів.
Чим ці маркетплейси цікаві:
Що потрібно враховувати при роботі з ними:
Буває так, що товар загубився серед асортименту і не приносить продажів, тоді варто звернути увагу на маркетплейси, де можна управляти своїми позиціями у видачі та іншими медійними інструментами майданчиків.
До майданчиків з можливістю управління трафіком відносяться Prom.ua, OLX, Bigl.ua і так далі.
Основні особливості даного типу маркетплейсів:
Обсяг попиту на маркетплейсах корелюється обсягом пропозиції. Тому необхідно виділятися.
Умовно безкоштовні способи виділяться серед товарів конкурентів (органічні):
Коли категорія досить конкурентна і картки товарів в більшості випадків оптимізовані, варто використовувати рекламне просування (підняття в топ, виділення карток і т.д.). Наскільки це вигідно – давайте розбиратися. Для порівняння ми взяли кілька найпопулярніших категорій, в рамках яких ми запускали рекламне просування в різних каналах. Ось що з цього вийшло.
Можна побачити, що практично всі категорії на маркетплейсах дешевше з точки зору вартості переходу. Чим це пояснюється?
Відсоток конверсії у маркетплейсів в середньому на 15-30% вище, ніж у інших каналів онлайн-реклами. Це пов’язано з тим, що аудиторія таких ресурсів більше підготовлена для покупки – користувачі вже знають, що і в якому ціновому діапазоні вони хочуть купити. Тільки на OLX рівень конверсії значно нижче, тому що йде жорстка цінова конкуренція (б/у і нових товарів).
Чому на маркетплейсах конверсія вище:
Особливості роботи
Є свої обмеження і моменти, які потрібно враховувати при старті робіт з маркетплейсамі:
У яких випадках варто починати працювати з маркетплейсами:
В результаті бачимо дві моделі заробітку:
E-commerce в деталях: універсальні магазина, продавці гаджетов, електроніки та техніки для дому