Пожвавити торгівлю: як заманити споживачів в звичайні й інтернет-магазини

Пожвавити торгівлю: як заманити споживачів в звичайні й інтернет-магазини

07.07.2021 07:45
  1116
rau

Клієнтський трафік – рушійна сила рітейлерів. В пост-пандемічному світі першочергове завдання – збільшувати цей трафік і нарощувати продажі.

Цей матеріал доступний російською мовою

В експертному матеріалі на порталі Think with Google фахівець з рітейлу в регіоні EMEA Market Insights Google Пабло Перес поділився результатами дослідження: як повернути колишній потік клієнтів в офлайн-магазини, стабільно залучати онлайн-користувачів і стимулювати відкладений попит в нових умовах. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами статті.

Нові рітейл-інсайти: Marketing Mix Modelling

В Google провели дослідження Marketing Mix Modelling (MMM) і аналіз ряду психологічних чинників, щоб відповісти на питання: як рітейлерам найефективніше залучати клієнтів офлайн і онлайн. У ньому взяли участь понад 20 провідних рітейлерів з країн регіону EMEA, що працюють у сферах електроніки, моди і продуктів. Виявилося, що ключові фактори сильно відрізняються для різних каналів продажів. Так, визначальний фактор для створення потоку трафіку на сайти – маркетинг. У разі залучення відвідувачів в офлайн-магазини – це місце розташування. Далі – кілька важливих інсайтів, які можуть допомогти відновити показники бізнесу і змінити маркетинговий підхід.

Психологія рітейл-трафіку

Покупці кажуть, що головне для них при виборі магазину – зручність. Але в чому вона конкретно виражається, залежить від конкретної ситуації і самого споживача. Для звичайного магазину це може бути близькість до дому, а в онлайн-світі зручність може означати «я швидко згадаю сайт улюбленого рітейлера і легко знайду там все, що мені потрібно».

Джерело: Google і Kantar, дослідження “Як підвищити трафік і кількість конверсій завдяки зручності для користувачів”. Опитування 33 500 користувачів у віці від 16-ти років, які здійснювали покупки онлайн в 38-ми країнах, квітень-травень 2019 року.

Користувачам онлайн-магазинів подобається легкість пошуку товарів і зручність доставки додому. Однак вибір інтернет-магазинів величезний, але, як показало дослідження, споживачі зазвичай користуються всього трьома онлайн-магазинами, хоча знають про тринадцять.

Ментальна пропускна здатність має свої ліміти. Тому люди купують товари лише у трьох провідних рітейлерів.

Як залишатися в центрі уваги споживачів

Не секрет, що головні світові гравці онлайн-торгівлі утримують лідерські позиції завдяки рекламі. Однак маркетингові інвестиції набагато важливіші для успіху, ніж прийнято думати. Відвідуваність сайтів і продажі насправді в 1,5-3,5 рази більше залежать від вкладень у маркетинг, ніж традиційні “цегляні” магазини. Це з’ясувалося завдяки омніканальним рітейлерам, які брали участь в дослідженні.

Наприклад, у великого роздрібного продавця електроніки реклама приносила 60% трафіку в інтернет-магазині і 27% – в звичайних точках продажів. З іншими рітейлерами ситуація схожа: маркетингові інвестиції приносять в середньому 51% онлайн-трафіку та інтернет-продажів.

Нижче розміщена діаграма, яка показує, що завдяки рекламі багатоканальні роздрібні продавці можуть залучити значно більше трафіку і збільшити обсяг продажів в своїх інтернет-магазинах.

Джерело: анонімізовані результати досліджень по моделюванню маркетинг-міксу, що фінансуються Google, для багатоканальних роздрібних продавців з країн Європи, Африки та Близького Сходу. 2015-2020 рр.

Ключовий фактор залучення трафіку на сайт – постійна реклама. За день споживач може побачити тисячі реклам – ваша може проскочити повз нього. Постійна присутність у полі зору споживачів допоможе запам’ятатися.

Крім безперервної реклами важливо розміщення оголошень в потрібний час – коли споживач збирається щось купити. Недавнє дослідження підтверджує: така стратегія може переконати 18-44% споживачів відмовитися від свого початкового вибору на користь чогось іншого. Тут можуть допомогти автоматизовані рекламні рішення, що показують рекламу потрібній людині в слушний час.

Необов’язково рекламуватися тільки в інтернеті, щоб стимулювати онлайн-продажі. Офлайн-маркетинг теж приваблює користувачів в інтернет-магазини, а цифрова реклама – в звичайні. Тут ключ до успіху у співвідношенні.

Трафік інтернет-магазинів набагато сильніше залежить від реклами, ніж відвідуваність фізичних точок.

Що стимулює трафік офлайн-магазинів

Комфорт – вирішальний фактор у рітейлі. Після пандемії покупці будуть все частіше ходити в звичайні магазини, тому важливо зручне розташування торгової точки. Проте дослідження показують: маркетинг не варто відкидати.

Традиційно для залучення місцевих покупців використовують листівки і каталоги. Вони дійсно збільшують відвідуваність, але в порівнянні з цифровими альтернативами у них дуже низька окупність. Зате високі результати показують оголошення в пошукових системах і соціальних мережах. Така реклама приносить офлайн-магазинах як мінімум 50% доходу.

Як і роздачу листівок, пошуковий і соцмедіа-маркетинг теж можна організувати локально, тобто показувати онлайн-рекламу жителям певних міст і районів. Мало того, обидва формати вміють враховувати інтереси кожного окремого користувача, щоб давати індивідуальні результати.

Рітейлери інвестують в пошукову рекламу в середньому 14% маркетингового бюджету, і це приносить 24% доходів від усіх медіаканалів. Це актуально не тільки для великих брендів. Пошукові системи залучають на 17% більше трафіку для малих і середніх компаній-рітейлерів у порівнянні з великими. Близько 4 з 10 відвідувань невеликих роздрібних магазинів пов’язані з онлайн-пошуком.

Карта стратегічного розвитку

Немає єдиного правила для залучення трафіку в магазини. Кожен рітейлер індивідуальний, а ситуація – унікальна. Але є універсальні принципи на основі аналітики Google:

  1. Сприймайте різні канали як цілісну систему. Якщо ви все ще думаєте, що інтернет-оголошення залучають виключно онлайн-покупців, а білборди – тільки фізичний трафік, то прийшов час переглянути свої переконання. Все-таки офлайн-реклама впливає на digital-трафік, а онлайн-реклама – на відвідуваність фізичних магазинів.
  2. Не применшуйте значимість маркетингових інвестицій для вашого e-commerce-каналу. Щоб прорватися крізь шум і метушню, рекламна стратегія повинна бути послідовною, а для постійного потоку онлайн-трафіку рекомендується подвоїти бюджет на маркетинг.
  3. Використовуйте автоматизовані рішення, щоб звертатися до аудиторії тоді, коли їй це потрібно. Іноді продаж – це лише одне оголошення, показане людині в потрібний момент. Автоматизація в таких випадках дає масу можливостей для охоплення клієнтів за різними параметрами.
  4. Перегляньте звичний підхід до маркетингу. Інвестиції в листівки та брошури нерентабельні, а пошукова та соцмедіа-реклама здатна збільшувати кількість відвідувачів в магазинах на 17%.

Зараз компаніям важливо швидко адаптувати свою бізнес-стратегію до нових реалій і розгортати її в сторону зміни поведінки споживачів.

Джерело: Think with Google

Читайте також –

Фокус на клієнта: як змінюються великі бренди у контексті пандемії


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  975
Усі новини ринку