Іван Голуб, Synergy Construction: Зарубіжні рітейлери не намагаються заощадити на облаштуванні інженерних систем

Іван Голуб, Synergy Construction: Зарубіжні рітейлери не намагаються заощадити на облаштуванні інженерних систем

30.12.2020 08:15
  1409
Костянтин Симоненко

Керівник будівельної компанії розповідає про особливості створення магазинів в українському рітейлі.

Цей матеріал доступний російською мовою

В рамках RAU Summit 2020 Іван Голуб, керуючий партнер Synergy Construction, розповів про те, які нові рішення застосовують рітейлери в адаптації приміщень, як при цьому взаємодіяти з ТРЦ, а також за якими критеріями вибирають підрядників системні рітейлери.

Інтерв’ю провів Андрій Жук, співзасновник і голова правління Асоціації рітейлерів України. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами інтерв’ю.

– Нинішній рік став періодом великих трансформацій в рітейлі. Як змінилися вимоги ваших замовників до підготовки приміщень магазинів?

– Можна сказати, як і раніше, основну увага замовники приділяють інженерним системам – освітлення, вентиляції, кондиціонування приміщень. З огляду на те, що технології не стоять на місці, ці системи також удосконалюються. Що стосується самого дизайну магазинів, з нашої точки зору, тут спостерігається тенденція до спрощення.

– Чи відрізняються вимоги до ремонту у зарубіжних і вітчизняних рітейлерів?

– Звичайно, відмінності є. Зарубіжні рітейлери не намагаються заощадити на облаштуванні інженерних систем. Наприклад, на системах освітлення, бо розуміють, що це безпосередньо впливає на враження майбутніх покупців і комфортність самого процесу здійснення покупок. Перед ними також не стоїть питання: чи фарбувати стіни за меблями?

Українські компанії вважають за краще вкладатися, так би мовити, в видиму частину – товар, рекламу. Можливо, це відбувається тому, що зарубіжні рітейлери укладають довгострокові контракти на 5-10 років з ТРЦ і їм вигідно робити якісну підготовку приміщення, щоб ремонту вистачило надовго.

– Як будуються взаємовідносини з торговими центрами?

– Звичайно є загальні вимоги з боку ТРЦ, які присутні в будь-якому договорі про виконання ремонтних робіт. Наприклад, наявність будівельної ліцензії у підрядника. Але буває, що втручається людський фактор і з деякими ТРЦ буває дуже важко знайти спільну мову. І навпаки. Наприклад, представники ТРЦ Retroville намагалися вникати в усі питання, присутні на зустрічах з замовником, в цілому, максимально допомагали в межах своїх можливостей.

– Якими критеріями користуються рітейлери при виборі замовника? Чи є щось крім стандартного набору: терміни, ціна, якість?

– Терміни нам встановлює замовник і у підрядника немає варіантів їх якось «посунути». Наприклад, ремонт для магазину H&M ми виконували за два місяці. У будь-якому випадку, виходячи на тендер, ми чітко розуміємо, коли потрібно здати об’єкт. Крім цього, велику роль відіграє репутація компанії. Серйозні бренди перевіряють через служби безпеки всіх своїх підрядників, тому новій компанії важко буде отримати таке замовлення. Як правило, дивляться фінансовий баланс, вивчають історію виконаних проектів. Також важливий фактор – оплата, яка, як правило, здійснюється постфактум – після виконаних робіт.

– Чи допомагає вам профільна освіта в роботі керівника?

– З одного боку технічні знання допомагають при контролі виконання робіт, а з іншого боку – мені важче вникати в комерційні питання.

– Багато хто говорить, що 2021 рік стане «роком дежа вю», коли буде реалізовуватися все, що не вдалося в 2020-му. Які ваші плани на наступний рік?

– Ми будемо тільки раді, якщо будуть реалізовані всі заплановані проекти, і ми готові допомогти в їх втіленні. Також в Україну зараз заходять нові бренди. Наприклад, турецький взуттєвий рітейлер FLO недавно відкрив перший магазин в ТРЦ Forum Lviv, потім в київському ТРК Проспект. Їх третій магазин ми готуємо до відкриття в ТРЦ Ocean Plaza (відкриття відбулося 13 грудня). Це дуже здорово, що, користуючись досвідом інших турецьких рітейлерів, які вже відкрили свої магазини в Україні, сюди заходять нові гравці.

– Що було найважче в цьому році?

– Найскладніше було після першого локдауна. У цей період практично не було нових переговорів з замовниками. Якщо під час карантину ми виконували роботи за раніше укладеними договорами, то після, приблизно два місяці було повне затишшя. На щастя, потім активні роботи відновилися з нашими постійними замовниками. Тому, сподіваємося, що і в новому році буде багато нових цікавих проектів.

Читайте також –

Від ремонту квартир до створення магазинів міжнародних брендів. Кейс Synergy Construction


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку